Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Posiadam rower crossowy Trek Dual Sport 2 z 2021r. Przymierzam się do wymiany fabrycznego napędu w rowerze na Deore. Jestem zielony w temacie, chciałbym zweryfikować czy znalezione przeze mnie części będą ze sobą pasować. Chętnie rozważę inne opcje oraz poczytam o poradach jak taki napęd dobrać a także na co zwrócić uwagę podczas wymiany. Pozdrawiam!

Nowy napęd:

 

Mechanizm korbowy SHIMANO Deore FC-M4100

Kaseta SHIMANO Deore CS-HG50

Łańcuch SHIMANO Deore CN-HG54

Suport rowerowy SHIMANO Deore BB-MT501

Przerzutka tylna SHIMANO Deore RD-M4120

 

Przerzutka przednia SHIMANO Deore FD-M6025

 

Manetka SHIMANO Deore SL-M5100

 

Manetka SHIMANO Deore SL-M4100

Cena za całość 735.92zł

Trasy jakie pokonuję to głownie utwardzone nawierzchnie, przeważnie asfalt. Tylko sporadycznie wyższe podjazdy. 

 

 

Napisano

Tak, wszystkie elementy są ze sobą kompatybilne. Pytanie zasadnicze, czy konieczne jest wymienienie tak wielu elementów w rowerze z 2021? 

Zakładam z wskazanych elementów iż składasz napęd 2x10.

Napisano

Tak, chciałbym przejść z 3x8 na 2x10. Doszło do uszkodzenia przerzutki przedniej oraz korby w garażu. Wymieniając elementy chciałbym już coś półkę wyżej od tourneya i altusa.

Napisano

Tak, myślałem o 11 ale według informacji jakie znalazłem fabryczna piasta nie pomieści tak dużej kasety. Wiązałoby się to z kosztami 

Napisano
12 godzin temu, Siudini napisał:

Mechanizm korbowy SHIMANO Deore FC-M4100

 

12 godzin temu, Siudini napisał:

Trasy jakie pokonuję to głownie utwardzone nawierzchnie, przeważnie asfalt. Tylko sporadycznie wyższe podjazdy.

Na asfalt chcesz zakładać korbę 36/26?

Napisano
6 godzin temu, marcin_ostrów napisał:

Jak wejdzie 10 to i 11 na bębenek HG wejdzie . 

To są tylko suche informacje jakie znalazłem w internecie że wjedzie max 10. Dlatego chętnie posłużę się dobrą radą radą i pomocą 🙂

Napisano
5 godzin temu, marvelo napisał:

 

Na asfalt chcesz zakładać korbę 36/26?

Tak jak w poprzednim poście. Jestem zielony w temacie i chętnie poczytam o radach. Na jakim stopniowaniu powinienem się skupić? Wiem że jest jakąś stronę do przeliczania tego ale przyznam się że nie do końca potrafię z niej korzystać 

  • Mod Team
Napisano
Cytat

Na jakim stopniowaniu powinienem się skupić?

Sam powinieneś wiedzieć na jakiej kombinacji jeździłeś po asfalcie na starym napędzie i stąd wywnioskować czy zębatka 36T styknie, czy też nie.

Napisano
4 godziny temu, Siudini napisał:

Wiem że jest jakąś stronę do przeliczania tego ale przyznam się że nie do końca potrafię z niej korzystać

Napisz dokładnie jakich przełożeń używasz, czyli np. przód 48t i tył 13 czy tam 16 itd. i ktoś zawsze Ci to wrzuci w kalkulator.

Napisano

No wygląda to lepiej niż tourney. Bo kwestia różnicy między cues a deore jest z tego co wyszukałem że cues jest mocniejszy, bardziej kompatybilny i nadaje się do elektryków? 
Na rowerze gdy jeżdżę z żoną to tak bardziej rekreacyjnie, nie zależy mi na osiągach. Jednak gdy wyjeżdżam sam wtedy lubię bardziej docisnąć. I tu mam wrażenie że aktualnie tego zakresu brakuje. Rozważałem zakup gravela ale niestety muszę wybrać bardziej budżetowe rozwiązanie jakim jest wymiana napędu.

Napisano

Bardziej że najlepiej czuję się jadąc na największym blacie, gdybym mógł to bym go nie zrzucał ale zgodnie ze sztuką nie dopuszczam do ścinania łańcucha.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...