Tyfon79 Napisano 27 Czerwca Napisano 27 Czerwca Ale panikują niektórzy z tymi linkami. Ostatnio trochę pogadaliśmy ze znajomymi od enduro i żadnego wielkiego łał nad tym co wypuściło Shimano nie ma. Owszem gdzieś tam w gravelu ujdzie jak już a tak to ma być prosto i tanio bo tył jest non stop młucony kamerdolcami i patykami i nikomu się specjalnie nie kalkuluje wydawanie nawet na zwykłą Deorkę 5x tyle co na lince bez jakiś wyraźnych korzyści. Jak nie Shimano będzie klepać linkowe to Chinole chyba, że wykombinują tanią elektronikę za parę stówek bo to więcej warte za chwilę nie będzie. Cytuj
Przecietny Napisano 27 Czerwca Napisano 27 Czerwca Ja się nawet godzę na to,że w przyszłości i tak przejdę na elektronikę ale dokładnie pamiętam jak było z rowerem 26 cali. Miałem (w sumie mam nadal) bardzo fajny sprzęt ale w pewnym momencie brakowało części albo były bardzo drogie (droższe niż z nowszych wersji)aby zachować go na takim poziomie jakim był. Nie miałem wyboru musiałem kupić 29 cali. Miałem do wyboru ciągle czegoś szukać ewentualnie przepłacać albo wymienić. Ostatecznie i tak bym wymienił ale pewnie jeszcze troche bym pojeździł starszym. Cytuj
zekker Napisano 28 Czerwca Napisano 28 Czerwca 18 godzin temu, KSikorski napisał: Do grup wyścigowych to na pewno nie trafi, bo dodatkowy opór toczenia względem kosztu energetycznego wożenia baterii jest radykalnie większy. Kwestia ile ten dodatkowy opór wynosi. Patrząc na parametry AXS-a to wystarczy, żeby piasta generowała coś w okolicach 0,5W. Pewnie jakby dobrze policzyć lub wiedzieć ile przerzutka bierze prądu, to mogłoby wyjść mniej. Jest jeszcze ale odnośnie wagi. Prądnica doda wagi, kondensatory (chyba tak to rozwiązali) czy inny magazyn energii też waży, więc może zrównoważyć brak akumulatora. Ja widzę jeszcze jeden problem. Jak jest rozwiązane połączenie piasty z przerzutką, czy jest jakiś kabelek, styki którymi trzeba trafić? Podczas wyścigów szosowych zdarza się potrzeba szybkiej zmiany koła. Zabawa w podłączenie przerzutki może być kłopotliwa. PS. z tego co widzę na zdjęciach, to kabelek wychodzi z osi, jest jakoś przewleczony koło haka i przykręcony do przerzutki... I tak mi jeszcze do głowy przyszło jak nas to może uderzyć jako konsumentów. Czyli zamknięcie w ekosystemie producenta. Obecnie chyba nie ma zamienników manetek, nie można mieszać grup, producentów (w uproszczeniu). Jeżeli zasilanie przerzutki z piasty się upowszechni, to możemy dostać kolejny niekompatybilny podzespół: chcesz przerzutkę shimano/srama/XXX to musisz mieć piastę szhimano/srama/XXX. Mam obawy czy producenci będą chętni do licencjonowania, otwarcia standardu. Ja bym tutaj widział coś zewnętrznego nakładanego na szprychy lub zintegrowanego z przerzutką np. w górnym kółku wózka. Cytuj
Janusz56 Napisano Środa o 14:07 Napisano Środa o 14:07 Reach do stacka tej ramy = 1,37 to niezla sportowa sylwetka a Q Auto to pewnie dla ludzi ktorzy chca elektryka ale budzet na to nie pozwala, chociaz nie wiem moze dla tych co sa wygodni i nie chca sobie klikac manetka Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.