Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, 

Więc od kilku dni intensywnie zastanawiam się między rometem finale a krossem eskerem 1. Przestudiowałam już chyba wszystkie plusy i minusy, natomiast jest problem z dostępnością tych rowerów "na żywo". Byłam w kilku sklepach, i albo nie ma rozmiaru, albo jak jest to awaria dętki i nie można usiąść na rowerze, bla bla bla. Tylko krossa eskera udało mi się rzeczywiście przymierzyć, i wydaje mi się, że pasuje. 
Dzisiaj natomiast podskoczyłam do sklepu gdzie znalazłam rometa w moim rozmiarze i udało mi się przynajmniej zasymulować że na nim prawie-siedzę (stanęłam na palcach nad siodełkiem, najwyżej jak umiałam). Niestety rowery są na kompletnych flakach, bez pedałów, niedokręcona kierownica, generalnie nie da się porządnie przymierzyć. 
Dla porównania stanęlam sobie też nad radvikiem frigg 1, który ma ramę krossa eskera 1, tyle, że to był o 1 rozmiar rower za duży. 
O ile stojąc nad rometem miałam wrażenie, że rower rozmiarowo jest dobry, ale nieco dla mnie zbyt wyciągnięty (choć swobodnie ręce miałam nie całkowicie wyprostowane, ale mimo wszystko pochylenie zbyt duże), o tyle wsiadając nawet na zbyt dużą ramę radvika poczułam się zdecydowanie bardziej komfortowo (podejrzewam że to efekt wyższej główki ramy i wyżej umiejscowionej kierownicy). 
Zdaję sobie sprawę, że na tych zdjęciach nie mam prawidłowej pozycji do oceny roweru, prawidłowej wysokości siodełka i tak dalej, ale może ktoś użyje wyobraźni i coś podpowie. 
W zasadzie jestem w 90% zdecydowana na eskera. Słusznie? A może jednak moja pozycja na radviku jest zbyt wyprostowana i lepsza jest ta na romecie? Nie jestem do niej przyzwyczajona, więc komfort może być złudny.
Jeśli esker to byłby to esker w rozmiarze 20 cali/M (a na zdjęciu radvik jest 21 cali L) przy wzroście 172cm i przekroku 83. Jeśli finale to r. 52 (ten co na zdjęciach). To będzie mój pierwszy gravel i pierwszy rower z pełnoprawnym barankiem.

Dzięki z góry za pomoc!

 

Finale: 


AP1GczN6LeV8q29Cnbe1ZJNzbdDju_YWiNtFiO3s

AP1GczN-V_rzg2ALNb4Gl5ZIiXC4wMHfLN-Q7KV7

AP1GczOAq9fIyvSqFujHyvKgIF18VLRuFMWOE-9j

AP1GczO6qtjsTqJLNFlHmUcBOJjuic-JyJJ6tlAV

AP1GczN1QMexKrba15h-O9vEyVXt81kn1msYoCPA

AP1GczPtL31cd5aqBISyQWFr-QxP6hEJrHnrDWhB

 

Radvik na ramie eskera

AP1GczPAVg8TyLttOzODtcle7i4R80tEeq4tpGid

AP1GczOccnELqomxFKEfiBlpTez21Yg6r5bWX9tN

AP1GczOmBEgHMVZqfwxW6tIQ7wGr44rJAVgxtlTR

AP1GczMQvAi3-GkVeRvFe_abdYOepz_5Mop4U3MA

 

Napisano

Dziwię się, że nikt z obsługi nie napompował kół i nie przykręcił kół, żebyś mogła go przetestować ale widocznie nikomu z obsługi nie zależy bo czy się starają czy nie to i tak pensja taka sama wpływa co miesiąc. Ja jakiś czas temu jak szukałem roweru dla siebie i jednym z kandydatów był Cube Nuroad albo Cross Race to jak poszedłem do sklepu w Niemczech, dużego, sieciowego sklepu typu nasze Centrum Rowerowe to nie dość, że mogłem testować wszystkie możliwe rowery tego typu jakie mieli, Pan z obsługi przykręcał pedały, ustawiał siodełko, itd., to mi jeszcze gratisowo zrobili pomiar rozstawu kości kulszowych (mieli w sklepie dwa siodełka dwóch różnych firm). Tak samo miałem jakieś dwa lata wcześniej jak kupowałem mtb. 

Widzę w opisie profilu, że jesteś ze Śląska, tam mieszka sporo ludzi i sporo różnych rowerów jest oferowanych na olx - zobacz czy są interesujące Cię modele gdzieś w okolicy, umów się na spotkanie, pościemniaj, że chcesz kupić, potestuj, pojeździj a na koniec powiedz, że jeszcze się musisz zastanowić, że jednak Ci niewygodnie albo coś w tym stylu

Napisano

Uważam że oba rowery będą dobre, tylko w final widać że rama jest dłuższa i bardziej wymagająca.  Wybierając gravela budżetowego masz hamulce mechaniczne,  które nie grzeszą skutecznością, musisz wyrobić sobie nawyk hamowania oboma na raz, a najlepiej w dolnym chwycie, widać na zdjęciach że w radiviku robisz to bardziej swobodnie. 

W finale można obrócić mostek na plus, to poprawiło by na bardziej na wygodniejszą pozycję, ale to wymaga troszkę zachodu.

Osobiście przemyślał bym sprawę zakupu gravela, jest to o wiele trudniejszy rower niż trekking, czy cross, Baranek nie sprawi że jest się szybszym, za tym niestety muszą iść umiejętności i dobra kondycja.  Czy nie latwiej jest to zrobić na rowerze z prostą kierownicą?

Napisano (edytowane)

Ale ja nie chcę być szybsza:) akurat poprzedni rower mam na dokładnie takim samym napędzie jak ten esker i jest szybki jak cholera. Świetny napęd zresztą 2x8 z korbą 46/30 i kasetą 11-32, bardzo go lubię i spełnia w pełni moje oczekiwania. Typowa sportowa jazda i bicie średnich zupełnie mnie nie interesuje.

Ja chcę mieć lżejszy rower z większą ilością chwytów kierownicy. Kwestię chwytów załatwił mi częściowo corner bar zamiast płaskiej, na którym jeździłam od zeszłej jesieni, natomiast nie całkowicie, w zasadzie tylko narobił mi apetytu na baranka. 

Nie widzę powodu zeby nie spróbować, co najgorszego może się stać? Nie spodoba mi się i sprzedam?

Btw. Zdecydowałam się na eskera.

 

P.s. co wymaga zachodu, odwrócenie mostka? 🤣 Litości.

Edytowane przez ferrieha
Napisano

Różnica wagi między nimi nie jest taka znowu wielka, ale rzeczywiście to był jeden z jego minusów. Ważył nieco mniej niż mój obecny rower na wadze, ale w ręku wydawał się jednak sporo od niego lżejszy :) kwestia rozkładu masy. Natomiast cromo jednak ma swoje niezaprzeczalne zalety, i osobiście bardzo je lubię. 
 

Napisano
12 godzin temu, ferrieha napisał:

P.s. co wymaga zachodu, odwrócenie mostka? 🤣 Litości.

Pod warunkiem że masz wystarczającą długość przewodow,  jeśli nie,  to wymiana i ściąganie owijki.  

Napisano

No moim zdaniem widać na zdjęciach, że przewody mają odrobinę zapasu, a ten mostek ma na tyle niewielki kąt, że wiele tych przewodów znowu nie potrzeba. 
I zmienić mostek, i zdjąć owijkę to żaden problem, tak jak mówiłam jeździłam wcześniej na analogu surly corner bar, więc siłą rzeczy z owijkami doświadczenie mam, bo takie wymiany robię sama. 
Ale, jak pisałam, zdecydowałam się na eskera. Nad finale dla siebie rozmyśla jeszcze mój mąż, więc gdyby mi kiedyś przyszło odwracać tam ten mostek to dam znać czy wystarczyło przewodów ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...