Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć Wszystkim,

jest to mój pierwszy post na tym forum. Mam nadzieję, że mój temat jest założony zgodnie z regulaminem.

Do rzeczy :) - poszukuję swojego pierwszego gravela, do maks 6,5 tys. "Niestety" jestem wysoki - 190 cm.

Czytałem posty na forum, że nie jestem  jedyny w tym temacie. Wiele rowerów z tego powodu( swojego małego rozmiaru) odpada m.in Romet, Kross. Inne są fajne, ale drogie. Celuje w nowy rower, nie jestem za używkami. Moje preferencje to również 2 blaty z przodu.

Wczoraj testowałem Meridę Silex 400 - tutaj rozmiar L, bardzo mi odpowiada. 

Czy uważacie Państwo, że to dobry wybór za te pieniądze? Nie chce czekać kolejny sezon i zbierać hajs, bo one i tak zapewne podrożeją :)

Dziękuję za wyrozumiałość

Pozdrawiam

 

Napisano

Nie wiemy za ile go znalazłeś więc nie wiemy czy to dobry wybór za te pieniądze. Dobrze by było jakbyś też wrzucał linki do rowerów o które pytasz bo nie każdy pamięta wszystkie szczegóły wyposażeniowe każdego roweru (np. czasami są korby pozagrupowe, Merida też ma nową ramę od zeszłego roku i nie wiem czy pytasz o rower na starej ramie czy na nowej) i ciężko się odnieść

Napisano
1 godzinę temu, Maciek_wwa napisał:

Czytałem posty na forum, że nie jestem  jedyny w tym temacie. Wiele rowerów z tego powodu( swojego małego rozmiaru) odpada m.in Romet, Kross.

A ja tam nie widzę większych problemów żeby w razie potrzeby wymienić mostek na centymetr dłuższy za stówę zamiast dopłacać 2000 do meridy

Napisano (edytowane)

Rower już na nowej ramie, która nie jest tak "kontrowersyjna" jak wcześniejsza. Jednak ponad 6 tys. zł za GRX-a 2x10 wydaje się sporo bo za 5-5,5 tys. zł możesz mieć np. Kellysa Soot 50, który w rozmiarze L(57) jest przeznaczony na wzrost 180-190 cm. Ja mam 183 cm i mam Soota 50 w rozmiarze L i musiałem zmienić mostek na 2 cm krótszy, żeby było mi wygodnie bo z oryginalnym byłem trochę za mocno wyciągnięty, więc dla Ciebie powinien być o.k. Tu masz nawet poniżej 5 tys. zł:

https://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-SOOT-50-202324-SHIMANO-GRX/7465#variantOptions=4:440

Za około 5,5-6 tys. zł możesz też mieć Fuji Jari 1.1 z GRX-em 2x11 (i pozagrupową korbą), który występuje w rozmiarze XXL (60) pod wzrost 185-196 cm:

https://allegro.pl/oferta/wyprzedaz-nowy-gravel-fuji-jari-1-1-28-60cm-shimano-grx-2x11-hydraulika-17330679513?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=freelisting

albo Sensa Romagna Gravel GRX, na pełnym GRX-ie 2x12 w rozmiarze 58 przeznaczonym na wzrost 183-192 cm:

https://swietnyrower.com/product/rower-gravel-sensa-romagna-grx-2x12/

Jednak rower ma się przede wszystkim podobać i skoro Tobie podoba się Merida to nie ma co się zastanawiać.

Edit.

Mostek, jak siodełko albo sztyca z lub bez offsetu jest elementem, który służy do dopasowania roweru do siebie bo producent daje sobie dość duży zakres wzrostu do rozmiaru ramy i tymi elementami dopasowujemy rower do siebie. Tak jak napisałem powyżej, ja ze swoim wzrostem byłem w dolnym zakresie i musiałem wymienić mostek na krótszy, żeby było wygodnie i żeby zaraz nie narzekać w internetach, że: "bolą plecy, boli kark, co robić?"

Edytowane przez Greg1
  • +1 pomógł 1
Napisano

Tak, Merida mi się podoba i mam ją od ręki.

Ale przyszedłem właśnie tutaj, żeby uzyskać odpowiedzi na pytanie - czy warto :) 

@Greg1 czy jest różnica w osprzęcie pomiędzy tym Kellysem, który wrzuciłeś a tą Meridą ?

Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Maciek_wwa napisał:

Wiele rowerów z tego powodu( swojego małego rozmiaru) odpada m.in Romet, Kross.

Pokaż mi rower który w swoim najwiekszym rozmiarze będzie za mały na 190 :D  Szukasz dużej L albo XL ( 580-595 ett ) , nie ma z tym problemu na rynku. A wymiana mostka na dłuższy/krótszy to nie inwestycja tylko dopasowanie :) 

Edytowane przez marcin_ostrów
Napisano (edytowane)

Nie nie ma różnicy, ten sam GRX. Różnice są w innych komponentach: siodełkach, kierownicach, mostkach, obręczach, piastach czy oponach. No i napis na ramie jeden jest droższy a inny tańszy. Można też się przypatrzeć ramie i jej wadze

@Maciek_wwa dopisałem "Edit" do poprzedniego wpisu w trakcie jak mi odpowiedziałeś, nie wiem czy widziałeś

Edytowane przez Greg1
  • +1 pomógł 1
Napisano
12 minut temu, marcin_ostrów napisał:

Pokaż mi rower który w swoim najwiekszym rozmiarze będzie za mały na 190 :D  Szukasz dużej L albo XL ( 580-595 ett ) , nie ma z tym problemu na rynku. A wymiana mostka na dłuższy/krótszy to nie inwestycja tylko dopasowanie :) 

Podpowiedz proszę w takim razie z tymi modelami :) Będę bardzo wdzięczny 

@Greg1 wiem, że jest tak jak mówisz. I jeżeli ktoś, kto ma pojecię da sobie z tym radę, tak ja nie do końca bym sobie poradził z odpowiednim dopasowaniem co i jak :) 

Napisano

To się czuje - jak za bardzo jesteś wyciągnięty i "naturalnie" kładziesz ręce przed łapami to znaczy, że rower jest trochę za długi, jak się garbisz i kolanami zahaczasz o kierownicę to rower za krótki i reguluje się mostkiem i offsetem w sztycy siodełka. W dwóch szosach nie musiałem nic robić, było wygodnie od początku, w grawelu musiałem dać krótszy mostek ale będąc na granicy rozmiarów z premedytacją kupowałem większy rozmiar i byłem tego świadomy. To nie jest rocket science :)

Romet Aspre 2 w rozmiarze XL z efektywną długością górnej rury 592 mm, przypisany przez producenta dla rozmiaru 188 cm (dziwne to gdy L jest dla 178-188 a ten tylko dla 188) też będzie dobry rozmiarowo. Romet Aspre 3 na GRX-ie 2x11 tak samo.

Kross Esker 5.0 i 6.0 w rozmiarze XL z efektywną długością górnej rury 591 mm, przypisany przez producenta dla rozmiaru 181-187 cm tak samo.

Jedynym problemem w rowerach z dużym slopingiem, jak np. Esker może być za krótka rura podsiodłowa, po prostu nie będziesz mógł odpowiednio wysoko podnieść siodełka, żeby dopasować do swojego rozmiaru. Wtedy lepsze są rowery z bardziej tradycyjną, "kwadratową" ramą

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dziękuję za wyczerpującą wypowiedź i wyjaśnienie tematu. No muszę się nad tym zastanowić, czy iść do Meridę czy dalej szukać. Wiadomo, że różnica w cenie wyjdzie ok 1,5-2 tys w przypadku zakupu Rometa lub Kellys-a.

Ciężki wybór

Napisano
7 godzin temu, marcin_ostrów napisał:

Pokaż mi rower który w swoim najwiekszym rozmiarze będzie za mały na 190 :D  Szukasz dużej L albo XL ( 580-595 ett ) , nie ma z tym problemu na rynku

Tu był taki temat. Wysocy maja gorzej bo Azjaci nie produkują masowo dużych ram, długość ramy sie zgadza, ale wysokość już nie. To troszkę jak z kupowaniem ciuchów na ali, nosisz XL, kupujesz i zapobiegawczo wybierasz XXL, przychodzi zakładasz i wyglądasz jak szynka. Kross i inni by miec taka niska cene , zamawiają wolumen o mniejszym zakresie rozmiarowym. 

@Maciek_wwa

Mieszkasz w Warszawie, masz spore możliwości by mieć szanse na przymierzenie się do różnych modeli. W przypadku zmian, np podniesienia kierownicy, czy dania dłuższego mostka, nie zawsze jest takie to proste, bo może zbraknąć długości przewodów hamulcowych, przedłużenie w hydraulice nie jest takie proste. Silex w tej cenie, to nie jest jakas mega okazja, więc nie musisz się speszyć, ryzyko wykupu nie istnieje. :).

Z drugiej strony za Meridę zapłacisz drożej, ale możesz się pocieszyć że jest to jedna z najlepszych ram gravelowych :). Z czym się zgadzam. Rama to rzesz stała, osprzęt jak to osprzęt, rzecz wymienna. 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Od ponad tygodnia jeżdżę superiorem 6.3 z 1x10 11-36T. Bardzo fajny rower, karbonowy widelec, napęd grx, komfortowa pozycja. Polecam sprawdzić 6.3 i 6.4 który jest na 2x10 i kosztuje 500 więcej 

Ps. Mam 193 cm wzrostu i kupiłem xl

Edytowane przez Kamnatmec
Napisano

Wszędzie są ceny lepsze niż w katalogu.

Przykład: jakieś 3 tygodnie temu kupowany był Kellys Soot 80, cena katalogowa 8999 zł, w sklepie 6499 z ratami 0 proc. 

Napisano (edytowane)

Z powyższego linku coś jak Kellys o którym pisałem, tylko tamten ma ramę karbonową i w zakupie kosztował jak podałem. Zależy jaką dostałeś ofertę cenową.

Edytowane przez burz
Napisano

Te Kellysy to praktycznie takie same rowery (osprzęt) tylko na innych ramach o innej geometrii. Najlepiej przymierz się do obu, a jeżeli podpasują oba, to… Możesz dopłacić 300 zł do karbonu, to bierz Soot 80, nie chcesz karbonu i mieć 300 stówki w kieszeni - Groot.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Groot to Soot w wersji trochę bardziej terenowo-wyprawowej bo fabrycznie wychodzi na szerszych oponach niż Soot (50c w Groocie vs. 40c w Soocie) i ma inserty do mocowania tobołków na widelcu. Jeśli potrzebujesz tak szerokich opon bo będziesz głównie jeździł w terenie i po wertepach to Groot, jeśli jednak przeważnie będziesz jeździł po asfaltach i ewentualnie szutrach to Soot. Jeśli chcesz obładowany tobołkami jechać w nieznane to Groot, jeśli jednak szybkie wycieczki wokół komina to Soot

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...