hepos Napisano 25 Kwietnia Napisano 25 Kwietnia Witam wszystkich serdecznie. Mam problem z rowerem rockrider 900, 20 cali. Rower ma dwa lata - a od początku nie da się wyregulować przerzutki w taki sposób żeby z pierwszego biegu wszedł drugi. Po ustawieniu manetki zmiany przełożenia z 1 na 2, łańcuch lekko haczy ale na drugi bieg nie wskakuje. Po przestawieniu na trzeci i wszystkie kolejne biegi aż do 6 wchodzą bez problemu. Gdy schodzę biegami od szóstego do pierwszego każdy bieg wchodzi bez problemu. Podsumowując gdy idę od pierwszego do szóstego biegu, 2 nie wchodzi. Natomiast od 6 do 1 wchodzi każdy bieg. Oczywiście regulowałem na wszystkie możliwe sposoby ale nie ma takiej kombinacji która pozwoli na wyrzucenie dwójki bez problemu. Gdy tak ustawię wtedy nie da się zrzucić na pierwszy bieg i wyższe też niechętnie wchodzą. Oglądałem oczywiście chyba wszystkie poradniki o regulacji oraz dodatkowo mam trzy inne rowery i tam za każdym razem bez problemu reguluje przerzutki nawet od zera (wymiana linki). W tym rowerze myślałem że problemem jest pancerz od przerzutki albo linka. Wymieniłem - bez rezultatu. Następnie wymieniłem całą przerzutkę tylna, bo pomyślałem że może zębatki są krzywe. Niestety nowa przerzutka zachowuje się dokładnie tak samo. Aktualnie jest założone sunrace m2t. Powiedzcie proszę co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania. Manetka to Shimano SRAM Max grip 6 biegów. Rozkręcałem wymieniałem linkę i nasmarowałem. Powoli kończą mi się pomysły. Dzięki za pomoc lub chociaż przeczytanie moich wywodów 😊 Cytuj
DEFTONES Napisano 25 Kwietnia Napisano 25 Kwietnia Zawsze w takiej sytuacji sprawdza się czy hak przerzutki jest prosty w stosunku do osi koła. Oczywiście odpowiednim przyrządem. Dopiero potem przechodzi się do regulacji zakresów i precyzji zmiany biegów. Cytuj
hepos Napisano 25 Kwietnia Autor Napisano 25 Kwietnia Dzięki za odpowiedź. Przerzutka nie jest mocowana na hak tylko na śrubę. Dla pewności zmieniłem przerzutkę na nową. Więc wykluczam całkowicie możliwość krzywego haka. Cytuj
Lextalionis Napisano 25 Kwietnia Napisano 25 Kwietnia Rama w tym modelu nie ma wymiennego haka co nie zmienia faktu, że sam hak tam jest tylko jako element ramy. To również może się wygiąć i warto to sprawdzić w pierwszej kolejności. Cytuj
KNKS Napisano 25 Kwietnia Napisano 25 Kwietnia To że nie ma haka nie znaczy, że nie może być krzywy 😄. 2 Cytuj
zekker Napisano Poniedziałek o 08:47 Napisano Poniedziałek o 08:47 W dniu 25.04.2025 o 10:45, hepos napisał: Powiedzcie proszę co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania. Sprawdź czy na tej największej zębatce (o ile o to chodzi z 1), czy przerzutka lub kółko nie zahacza o zębatkę. Jeżeli zahacza, to wrzucić na ten bieg się da ale zrzucenie bywa już trudne. Przypuszczam, że przerzutka nie ma regulacji odchylenia od kasety/wolnobiegu. W takim przypadku pozostaje jedynie manipulacja długością łańcucha. Zbyt długi będzie powodował zbytnie przybliżenie wózka do koronek. Zbyt krótki - zbytnie oddalenie, co też może powodować problemy. Cytuj
hepos Napisano Poniedziałek o 08:52 Autor Napisano Poniedziałek o 08:52 Lekko się pomyliłem w opisie. Nie wchodzi nie 2 bieg, lecz piąty. Czyli nie wchodzi jeśli z najmniejszej zębatki (6) chce zmienić na 5. Sprawdzałem wizualnie hak, może faktycznie trzeba iść na pomiar 6 minut temu, zekker napisał: Sprawdź czy na tej największej zębatce (o ile o to chodzi z 1), czy przerzutka lub kółko nie zahacza o zębatkę. Jeżeli zahacza, to wrzucić na ten bieg się da ale zrzucenie bywa już trudne. Przypuszczam, że przerzutka nie ma regulacji odchylenia od kasety/wolnobiegu. W takim przypadku pozostaje jedynie manipulacja długością łańcucha. Zbyt długi będzie powodował zbytnie przybliżenie wózka do koronek. Zbyt krótki - zbytnie oddalenie, co też może powodować problemy. Dziękuję za radę i sugestię. Niestety pomyliłem oznaczenia biegów. Problem jest z wrzuceniem z 6 na 5... Cytuj
zekker Napisano Wtorek o 07:41 Napisano Wtorek o 07:41 To do sprawdzenia czy na 6 linka nie jest przypadkiem luźna. Tak samo do sprawdzenia czy zakres wychylenia nie ustawiony za bardzo na zewnątrz. Można próbować po pół obrotu baryłki i szukać tego złotego środka. W ostateczności nauczyć, żeby przy zmianie biegów naciskać ciut mocniej dźwignię, nie kończyć na kliknięciu. Mimo wszystko sprawdziłbym napięcie łańcucha. Jakbyś dał zdjęcie od boku na 1 i na 6, to może coś się uda wypatrzeć. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.