Cico Napisano Niedziela o 19:57 Napisano Niedziela o 19:57 (edytowane) Cześć, dzisiaj rzuciła mi się jedna rzecz w moim rondo ruut al1 2x. Jak patrzę od tyłu to tylne koło nie jest wyśrodkowane względem rury podsiodłowej. Jest lekko przesunięte w lewo. Mierzyłem odległość obręczy koła względem widełek tylnego trójkąta i jest taka sama z każdej strony. Ale jak mierzyłem odległość opony od widełek to opona jest bliżej lewego widełka. Koło zamontowane poprawnie,sztywna oś, odpowiednio osadzone i nic nie obciera o klocki hamulca, opona osadzona w kole poprawnie. Czy koło powinno być centryczne względem rury podsiodlowej? Dlaczego opona jest bliżej lewego widełka ? Edytowane Niedziela o 20:44 przez Cico Cytuj
KNKS Napisano Poniedziałek o 04:25 Napisano Poniedziałek o 04:25 (edytowane) Powinno być symetrycznie. Musisz odwiedzić warsztat rowerowy. Mechanik "przecentruje" i będzie ok. Edytowane Poniedziałek o 04:27 przez KNKS Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Poniedziałek o 05:39 Mod Team Napisano Poniedziałek o 05:39 Ale co ma przecentrować, kiedy odległość od widełek jest OK ? Centrowanie względem podsiodłówki - tego jeszcze nie grali... Jeżeli rower ma niesymetryczne widełki, to pewnie nie musi być idealnie. No i dziwi mnie, że obręcz jest OK względem widełek, a opona już nie... Coś tu się nie zgadza 🤔 Cytuj
Cico Napisano Poniedziałek o 07:27 Autor Napisano Poniedziałek o 07:27 (edytowane) Coś mogę jeszcze sprawdzić zanim pojawię się u sprzedawcy z rowerem? Może opona jest jakaś trefna ? Edytowane Poniedziałek o 08:10 przez Cico Cytuj
Dokumosa Napisano Poniedziałek o 08:55 Napisano Poniedziałek o 08:55 Ma być symetryczne (z pewnymi bardzo rzadkimi wyjątkami) względem haków tylnego koła, nie rurek widełkowych. 1 Cytuj
Rafał87 Napisano Poniedziałek o 09:03 Napisano Poniedziałek o 09:03 Zamiast szukać dziury w całym polecam jeździć i cieszyć się jazdą. Cytuj
Dokumosa Napisano Poniedziałek o 12:17 Napisano Poniedziałek o 12:17 No.ale rowerem dwuśladowym? Cytuj
Cico Napisano Poniedziałek o 13:34 Autor Napisano Poniedziałek o 13:34 @Dokumosa jest jakiś domowy patent aby zmierzy odległość obręczy od haków tylnego koła? Cytuj
HSM Napisano Poniedziałek o 17:02 Napisano Poniedziałek o 17:02 @Dokumosa żadnym dwuśladowym... kolega coś pisał o pomiarach: obręcz-widełki, opona-widełki... Nigdzie nie pisał o pomiarze koła względem rury podsiodłowej, choć tak zatytułował wątek 🙂, więc nawet nie wiemy, czy rzeczywiście tam jest jakiś babol, czy coś się pomieszało w tych rozkminach, a że na oko, to chłop w szpitalu umarł, to możemy sobie gdybać... Tam są obniżone widełki chainstay'a po stronie napędowej, więc pewnie każda próba zmierzenia czegokolwiek względem tych widełek jest bez sensu (jak kolega mierzy przy obręczy, to wychodzi mu równo, a jak przy oponie kawałek dalej, to już nie). A że wszystko tam jest powyginane w esy floresy, to być może złudzenie optyczne sprawia, że wydaje się, ze ta podsiodowa jest też przesunięta. Nie mówię, że nie jest, bo przecież może być całość kijowo zespawana... Tak samo koło może być po prostu zaplecione z lekkim przeciągnięciem na jedną stronę... @Cico symetryczność samej ramy możesz łatwo w domowych warunkach sprawdzić starą metodą na sznurek/szpagat/jakąś żyłkę. ciągniesz ten sznurek od tylnych haków (z jednej strony) aż do główki ramy i wracasz na tył (na drugą stronę). Odpowiednio napięty sznurek, w miarę cienki sznurek pozwala zmierzyć, czy podsiodłowa jest równo w osi z główką ramy i środkiem tylnych haków. Różne odległości między prawą a lewą stroną (poza oczywiście niesymetrycznie przymocowaną do mufy suportowej podsiodłową, co jest widoczne/do zmierzenia od razu) świadczą o krzywym tylnym trójkącie. Poszukaj sobie na YT jakichś filmów z tą techniką... Choć oczywiście ona najlepiej działała na starych ramach z otwartymi hakami. Ty musisz pokombinować, żeby mocowanie sznurka do haków jak najlepiej odzwierciedlało punkty styku piasty z ramą. A symetryczność koła, to raczej tylko na centrownicy, a przynajmniej w czymś, w co wierzysz, że jest proste. I wówczas możesz sprawdzić, czy zaplot jest równy -tzn. ustawia obręcz dokładnie na środku piasty. 1 Cytuj
Cico Napisano Poniedziałek o 17:46 Autor Napisano Poniedziałek o 17:46 @HSM chodzi mi tylko o to dlaczego koło tylne nie jest centryczne względem rury podsiodłowej (koło a raczej to co widzę to opona jest przesunięta o 5 mm w lewo patrząc od tyłu roweru) skoro odległość między widełkami a obręczą jest taka sama (mierzyłem to w najwyższym punkcie przecięcia widelek i obręczy kilkukrotnie obracając koło) Jedyne co mi przychodzi do głowy to zdjąć oponę i założyc samą obręcze. Jeśli sama obręcz będzie centryczne do rury podsiodłowej to problem z oponą. Jeśli nie to chyba mam problem. Rower mam jeszcze na gwarancji. Jak coś jest kijowo pospawane to oddaje sprzęt na reklamację. Dlatego drążę ten temat. Cytuj
Dokumosa Napisano Poniedziałek o 23:11 Napisano Poniedziałek o 23:11 To koło pos os przelotową? Jeśli tak to stawiasz to koło na prostym kawałku podłogi tak żeby stało na końcówce osi i mierzyszj odległość od podłogi do rantu obręczy. Powtarzasz stawiając na drugim końcu osi.. Cytuj
Cico Napisano Wtorek o 09:50 Autor Napisano Wtorek o 09:50 Ogarnąłem temat organoleptycznie, dorwałem w sklepie ten sam model roweru i jest dokładnie to samo co u mnie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.