lukassmk Napisano 16 Kwietnia Napisano 16 Kwietnia Cześć. Po długiej przerwie z rowerami chciałbym zacząć znowu jeździć. Wcześniej głównie jeździłem rowerami miejskimi po Holandii. Teraz szukam czegoś na trasy 40-80km między miastami. Raczej cały czas asfalt sporadycznie jakaś utwardzona polna droga. Czy najlepszym wyborem będzie cross? I co ewentualnie najlepiej brać pod uwagę wybierając rower. Im dłużej szukam tym większy problem. na razie mam na oku te https://sportano.pl/p/597524/rower-gravelowy-marin-dsx-700c-gloss-blue-orange?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=22325102286&utm_content=&utm_term=&gad_source=1&gbraid=0AAAAABJRqqVNH6qcZcoYNdTk4ec0KoU9U&gclid=Cj0KCQjwqv2_BhC0ARIsAFb5Ac-cyaRVEgfj4hxSmal__D1YYfA5wWiIA5dfuVjqYdE-suEL4mlgJyEaAibiEALw_wcB https://romet.pl/rower-crossowy-romet-orkan-7-m-4949.html?srsltid=AfmBOorrXgCSFmM5N3fRlyferjtKH-Yn3K5fh_z-gX7iOhkea_nS_9UH Czy to sensowny wybór w moim przypadku? Dodam, że ważę 100kg Cytuj
afly Napisano 16 Kwietnia Napisano 16 Kwietnia Przy takich przebiegach dlaczego nie szosa lub gravel? Cross w mojej ocenie byłby dobrą opcją do 50km. Zdaje sobie sprawę, że w tym budżecie jest ciężko coś znaleźć, ale chce sprawdzić czy świadomie idziesz w cross'a Cytuj
lukassmk Napisano 16 Kwietnia Autor Napisano 16 Kwietnia Przeglądając oferty, nie znalazłem chyba nic wartego uwagi szosa/gravel albo tak mi się tylko wydaje. Do tego mam odczucie że na wąskiej oponie w szosówce może być przy mojej wadze średnio. Ale pojęcie rowerowe mam prawie zerowe więc wolę zapytać. Czy w tych widełkach jest jakaś szansa na sensowny gravel? Cytuj
afly Napisano 17 Kwietnia Napisano 17 Kwietnia Nie rozumiem do końca obaw w zakresie wąska opona a waga. Swojego czasu mając Canyona Road Lite (Canyon Roadlite AL 5.0 / Trekking/Cross / Rowery / Katalog Rowerowy 2017) i wagę ok. 95kg z powodzeniem jeździłem m.in. po leśnych drogach pożarowych. Oglądając ostatnio wątki na forum, rowery obecnie są tak wyspecyfikowane, że jeżeli w pierwotnych założeniach będziesz miał błąd i postawisz na rower nie do końca spójny z Twoimi wymaganiami to będzie później rozczarowany. Dla mnie rower crossowy jest na wycieczki do 50km, powyżej szukałbym np. gravela. Jeżeli chcesz rower crossowy bez kompromisów, zdecydowanie weź pod wagę opcję poza budżetem, ponieważ ma wszystko -> Polygon x RWR Heist x7 Rower crossowy Polygon x RWR Heist X7 - Sprint-Rowery.pl Cytuj
lukassmk Napisano 17 Kwietnia Autor Napisano 17 Kwietnia Ten zaproponowany przez ciebie rower wygląda zachęcająco ale jednak dość mocno wykracza poza budżet, którego nie chciałbym przekroczyć. Jesteś w stanie doradzić coś wartego uwagi ale jednak tańszego? I co sądzisz na temat marin dsx? Widziałem, że w nie jednym wątku był polecany. Cytuj
marvelo Napisano 17 Kwietnia Napisano 17 Kwietnia 5 godzin temu, afly napisał: Jeżeli chcesz rower crossowy bez kompromisów, zdecydowanie weź pod wagę opcję poza budżetem, ponieważ ma wszystko -> Polygon x RWR Heist x7 Rower crossowy Polygon x RWR Heist X7 - Sprint-Rowery.pl Rower crossowy z napędem 1x11, z blatem 36 z (max 38 z) to jeden wielki kompromis. 1 2 Cytuj
afly Napisano 17 Kwietnia Napisano 17 Kwietnia @marvelo - jest to na tyle wygodne rozwiązanie, że od niego nie uciekniesz - dodatkowo wpisuje się w wymagania autora. Cytuj
marvelo Napisano 17 Kwietnia Napisano 17 Kwietnia Ja ucieknę. A inni, płynący z prądem niech się męczą z tym sh*tem i niech przebierają nóżkami jak głupi. 1 Cytuj
chrismel Napisano 17 Kwietnia Napisano 17 Kwietnia 21 godzin temu, lukassmk napisał: Czy w tych widełkach jest jakaś szansa na sensowny gravel? Nie ma. Ceny zaczynają się od około 5000 zł. 23 godziny temu, lukassmk napisał: Raczej cały czas asfalt sporadycznie jakaś utwardzona polna droga. Odpowiedz sobie na pytanie. Czy wolisz się męczyć raczej cały czas na asfalcie czy sporadycznie na utwardzonej polnej drodze ? Jeżeli to drugie to doradzam zwiększyć budżet, kupić gravela o nieagresywnej geometrii, wyposażyć go w szosowe opony typu 35-40C i wtedy będziesz miał frajdę 23 godziny temu, lukassmk napisał: na trasy 40-80km między miastami Na rowerze który będzie w typie tzw. uniwersalny po wjeździe do lasu będziesz miał wygodnie. Ale długie kilometry na asfalcie będą się wlekły niemiłosiernie. Ponieważ rozmawiamy o trasach typu kilkadziesiąt kilometrów wklejam Ci swój dzisiejszy przejazd na trasie gdzie miałem wg. Garmin Connect 14% nawierzchni nieutwardzonej. Opony to Conti GP5000 AS 35C. Jak zobaczysz na samym początku rower musiałem prowadzić momentami bo trafiłem na piach. Za to pomiędzy 25 a 35 kilometrem wjechałem na krajówkę, bez skrzyżowań, świateł, z dobrą nawierzchnią i na liczniku było cały czas lekko powyżej 30 km/h. Zwykle u mnie tych nieutwardzonych dróg jest mniej ale postanowiłem poodkrywać nowe rejony. Pomimo tego nie chciałbym takiej trasy pokonywać na innych oponach. Mam też rower trekingowy gdzie przez ten piach przeleciał bym bez problemu. Ale jak bym miał perspektywę jechania na nim pozostałych 75 km to wycieczka skończyłaby się na najbliższej stacji PKP albo zadzwoniłbym po taksówkę 1 Cytuj
Miro1970 Napisano 17 Kwietnia Napisano 17 Kwietnia (edytowane) 12 godzin temu, marvelo napisał: Rower crossowy z napędem 1x11, z blatem 36 z (max 38 z) to jeden wielki kompromis. Właśnie taki sobie składam, tylko sztywny stalowy, na oponach 47, szybkich semi slickach. Myślę, że wyjdzie dobry kompromis na długie wycieczki po marnych asfaltach i drogach utwardzonych. Ale na miejscu autora na dojazdowkę (po asfaltach?) kupiłbym sztywnego crossa lub fitnessa/łagodną szosę all road z (prawie) slickowymi oponami ok. 38 i blatem 40, ewentualnie 42 (jeśli napęd 1x i rejon nie górzysty). Edytowane 17 Kwietnia przez Miro1970 1 Cytuj
chrismel Napisano 18 Kwietnia Napisano 18 Kwietnia Szosa All Road jest świetna do takich zastosowań. Ale gravel ma tą zaletę że jak zmienią nam się preferencje to wkładamy terenowe opony 45C i śmigamy po szutrach, lasach, gdzie nas oczy poniosą. A jak nam się odwidzi to wracamy do szosowych. Teraz jest w promocji fajny gravel w Decathlonie. Nic mu nie brakuje. Pozostaje tylko wymienić opony na jedne z podlinkowanego obrazka i traski po kilkadziesiąt kilometrów będziemy robili na strzała. https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-triban-grvl-grx-af-2x12/_/R-p-343001 1 Cytuj
chrismel Napisano 18 Kwietnia Napisano 18 Kwietnia Mały update posta powyżej. Jestem po walce z Pirelli i wyrzuciłbym je z tego zestawienia. Moim zdaniem na chwilę obecną wybór wygląda jak poniżej pod warunkiem że ze Schwalbe też nie ma jakiejś niespodzianki. Z Conti nie ma na pewno i te mogę polecić. Cytuj
kaido2 Napisano 18 Kwietnia Napisano 18 Kwietnia Continental Contact Speed do takich zastosowań wystarczy, a trochę podstawowej techniki i jedziesz po piachu, błocie i lesie Ogólnie dobrze się na tym leci Rozmiar 700x36 i niczego szerszego nie trzeba Szukać road +, ostatecznie w tej kasie Felt Broam60 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.