Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,
Szukam karbonowego Gravela w cenie do ~12000zł. Rower planuję używać do jazdy po mieście oraz na nieutwardzonych drogach, rzadziej po lesie (tam raczej wybiorę MTB). To co chciałbym mieć to na pewno napęd 1x12, najlepiej z korbą 40T i kasetą 10-45. To co wpadło mi w oko to:

  • Kross Esker RS 2.0 - jak rozumiem, tutaj przerzutka jest elektroniczna, ale nie zależy mi na tym
  • GT Grade Carbon PRO LE
  • KTM X-STRADA ELITE GRX 1x12
  • ROSE Backroad GRX RX820 - jednak w tym przypadku mój rozmiar (50cm, pod wzrost 170cm) dostępny tylko w mało atrakcyjnych kolorach

Na co zwrócić uwagę porównując te rowery? Czy któryś z wymienionych wyróżnia się czymś szczególnie od innych? Czy są jeszcze inne rowery, na które warto zwrócić uwagę?

Napisano
Cytat

Kross Esker RS 2.0 - jak rozumiem, tutaj przerzutka jest elektroniczna, ale nie zależy mi na tym

No to masz rs 1.0 na mechanicznym grx 1x12

Cytat
  • GT Grade Carbon PRO LE
  • KTM X-STRADA ELITE GRX 1x12

GT zbankrutowało, KTM egzotyka na PL rynku, w obydwu przypadkach musisz brać pod uwagę, że rower będzie praktycznie niesprzedawalny

Cytat

ROSE Backroad GRX RX820

Spoko.

 

 

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-7-0-grx-1x12-pd46240/?v_Id=248590

https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/przygoda/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-8-1by/3697.html?dwvar_3697_pv_rahmenfarbe=R095_P11#productDetailModalTriggerGridContainer

 

Napisano

Warto też żebyś pomyślał jakiego typu tego gravela chcesz. Tak jak Esker, Grade i Backroad są dość do siebie zbliżone to KTM to już bardziej wyścigowa maszyna. 

Jeżeli to nie ma większego znaczenia i na każdym rowerze czujesz się dobrze to spoko. 

Ja bym na takie zastosowanie popatrzył np na Superior XR lub Cannondale Supersix (ale tutaj chyba tylko wersja 2x12). A jak byś chciał coś bardziej nietypowego to np BH GRAVELX.
 

Napisano

@KNKS nie wiem czy bekę walisz czy piszesz serio ale jak sam miałbym kupować teraz gravela to bym się mocno nad nim zastanawiał. Od mojej Terry nie różni się jakoś drastycznie geometrią a wygląda cudnie i ma chyba podobny system jak Kingpin z Topstone'a. Myślę, że dobrze bym się na takim czuł :D

No i jeszcze raz... Wygląda obłędnie :D

  • +1 pomógł 1
Napisano

Ładniutki... choć nie wiem, czy w 2025 r. warto kupować ramę bez UDH. No i sceptycy będą się czepiać press fitu, sterów ACR, a ja może trochę chyba nietypowej sztycy w wersji AT (bo w racing jest już standard 27,2 mm) i  tego firmowego montażu seatstaya do podsiodłowej... Czy to czasem BH nie miało kłopotów finansowych...? Głupio byłoby zostać z rowerem upadłej marki z jakimiś wymyślnymi elementami, których nikt inny nie produkuje...

Napisano (edytowane)

Dzięki za uwagi. O ile z napędem/hamulcami sprawa wydaje się dość prosta (wyższy model = lepszy), to co z innymi komponentami? Czy np. w którymś rowerze nie przyoszczędzili np. na kołach? Czy wszystkie trzymają dobry poziom jak na tę półkę cenową?

Raczej roweru nie planuję szybko się pozbywać, dlatego zależałoby mi na w miarę ustandaryzowanych i aktualnych rozwiązaniach
Czy warto kierować się wagą roweru? Czy raczej te różnice ~300-600g są mało istotne?

Co do waszych propozycji:

  • ESKER 7.0 GRX - komponenty chyba nieco słabsze od pozostałych i może waga nieco wyższa, ale cenowo spory +
  • Grizl CF SL 8 1by - brak mojego rozmiaru
  • SUPERIOR XR 9.5 GR - spoko
  • BH GRAVELX AT 3.0 - kurczę, no też spoko, ale jeżeli faktycznie zastosowano nietypowe rozwiązania i w przyszłości może być problem z częściami, odpuścił bym

Ehh, jeszcze większy dylemat niż na początku :D. "Wyglądowo" najbardziej przemawiają do mnie odpowiednio ROSE (aczkolwiek i tak jest aktualnie niedostępny), GT, KTM, BH.

Edytowane przez kkj
Napisano
Cytat

Czy warto kierować się wagą roweru? Czy raczej te różnice ~300-600g są mało istotne?

W zawodowym peletonie są istotne, w amatorskim toczeniu się grawelem nieistotne.

 

Napisano

W tej półce cenowej nie masz co liczyć na jakieś super koła - tutaj najczęściej producenci oszczędzają, ale w Superior i Canyon masz koła DT które nie są jakieś super lekkie ale posłużą długo. 

Waga roweru nie ma większego znaczenia jeżeli się nie ściągasz i nie planujesz łapać KOM ów na Stravie. 

Napisano

Dokładnie. To tylko gravel a nie koza do "czasówek".

Z tych czterech, które podałeś, wywal tego paskudnego Kross'a i kup ten, który najbardziej Ci się podoba.

BTW

Tego KTM X-STRADA ELITE tez bym nie skreślał. Ale i tak BH jest 10/10.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...