kkj Napisano 14 Kwietnia Napisano 14 Kwietnia Cześć, Szukam karbonowego Gravela w cenie do ~12000zł. Rower planuję używać do jazdy po mieście oraz na nieutwardzonych drogach, rzadziej po lesie (tam raczej wybiorę MTB). To co chciałbym mieć to na pewno napęd 1x12, najlepiej z korbą 40T i kasetą 10-45. To co wpadło mi w oko to: Kross Esker RS 2.0 - jak rozumiem, tutaj przerzutka jest elektroniczna, ale nie zależy mi na tym GT Grade Carbon PRO LE KTM X-STRADA ELITE GRX 1x12 ROSE Backroad GRX RX820 - jednak w tym przypadku mój rozmiar (50cm, pod wzrost 170cm) dostępny tylko w mało atrakcyjnych kolorach Na co zwrócić uwagę porównując te rowery? Czy któryś z wymienionych wyróżnia się czymś szczególnie od innych? Czy są jeszcze inne rowery, na które warto zwrócić uwagę? Cytuj
Mihau_ Napisano 14 Kwietnia Napisano 14 Kwietnia Cytat Kross Esker RS 2.0 - jak rozumiem, tutaj przerzutka jest elektroniczna, ale nie zależy mi na tym No to masz rs 1.0 na mechanicznym grx 1x12 Cytat GT Grade Carbon PRO LE KTM X-STRADA ELITE GRX 1x12 GT zbankrutowało, KTM egzotyka na PL rynku, w obydwu przypadkach musisz brać pod uwagę, że rower będzie praktycznie niesprzedawalny Cytat ROSE Backroad GRX RX820 Spoko. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-7-0-grx-1x12-pd46240/?v_Id=248590 https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/przygoda/grizl/cf-sl/grizl-cf-sl-8-1by/3697.html?dwvar_3697_pv_rahmenfarbe=R095_P11#productDetailModalTriggerGridContainer Cytuj
Lextalionis Napisano 15 Kwietnia Napisano 15 Kwietnia Warto też żebyś pomyślał jakiego typu tego gravela chcesz. Tak jak Esker, Grade i Backroad są dość do siebie zbliżone to KTM to już bardziej wyścigowa maszyna. Jeżeli to nie ma większego znaczenia i na każdym rowerze czujesz się dobrze to spoko. Ja bym na takie zastosowanie popatrzył np na Superior XR lub Cannondale Supersix (ale tutaj chyba tylko wersja 2x12). A jak byś chciał coś bardziej nietypowego to np BH GRAVELX. Cytuj
KNKS Napisano 15 Kwietnia Napisano 15 Kwietnia Noooo... Zaimponowałeś mi @Lextalionis Ten BH GravelX jest po prostu wspaniały 😍. Cytuj
Lextalionis Napisano 15 Kwietnia Napisano 15 Kwietnia @KNKS nie wiem czy bekę walisz czy piszesz serio ale jak sam miałbym kupować teraz gravela to bym się mocno nad nim zastanawiał. Od mojej Terry nie różni się jakoś drastycznie geometrią a wygląda cudnie i ma chyba podobny system jak Kingpin z Topstone'a. Myślę, że dobrze bym się na takim czuł No i jeszcze raz... Wygląda obłędnie 1 Cytuj
KNKS Napisano 15 Kwietnia Napisano 15 Kwietnia Mówię jak najbardziej poważnie. Piękny sprzęt. Lata świetlne od jakiś tam "plebejskich" Krossów czy innych Rometów. 3 Cytuj
HSM Napisano 15 Kwietnia Napisano 15 Kwietnia Ładniutki... choć nie wiem, czy w 2025 r. warto kupować ramę bez UDH. No i sceptycy będą się czepiać press fitu, sterów ACR, a ja może trochę chyba nietypowej sztycy w wersji AT (bo w racing jest już standard 27,2 mm) i tego firmowego montażu seatstaya do podsiodłowej... Czy to czasem BH nie miało kłopotów finansowych...? Głupio byłoby zostać z rowerem upadłej marki z jakimiś wymyślnymi elementami, których nikt inny nie produkuje... Cytuj
kkj Napisano 15 Kwietnia Autor Napisano 15 Kwietnia (edytowane) Dzięki za uwagi. O ile z napędem/hamulcami sprawa wydaje się dość prosta (wyższy model = lepszy), to co z innymi komponentami? Czy np. w którymś rowerze nie przyoszczędzili np. na kołach? Czy wszystkie trzymają dobry poziom jak na tę półkę cenową? Raczej roweru nie planuję szybko się pozbywać, dlatego zależałoby mi na w miarę ustandaryzowanych i aktualnych rozwiązaniach Czy warto kierować się wagą roweru? Czy raczej te różnice ~300-600g są mało istotne? Co do waszych propozycji: ESKER 7.0 GRX - komponenty chyba nieco słabsze od pozostałych i może waga nieco wyższa, ale cenowo spory + Grizl CF SL 8 1by - brak mojego rozmiaru SUPERIOR XR 9.5 GR - spoko BH GRAVELX AT 3.0 - kurczę, no też spoko, ale jeżeli faktycznie zastosowano nietypowe rozwiązania i w przyszłości może być problem z częściami, odpuścił bym Ehh, jeszcze większy dylemat niż na początku . "Wyglądowo" najbardziej przemawiają do mnie odpowiednio ROSE (aczkolwiek i tak jest aktualnie niedostępny), GT, KTM, BH. Edytowane 15 Kwietnia przez kkj Cytuj
Mihau_ Napisano 15 Kwietnia Napisano 15 Kwietnia Cytat Czy warto kierować się wagą roweru? Czy raczej te różnice ~300-600g są mało istotne? W zawodowym peletonie są istotne, w amatorskim toczeniu się grawelem nieistotne. Cytuj
Lextalionis Napisano 15 Kwietnia Napisano 15 Kwietnia W tej półce cenowej nie masz co liczyć na jakieś super koła - tutaj najczęściej producenci oszczędzają, ale w Superior i Canyon masz koła DT które nie są jakieś super lekkie ale posłużą długo. Waga roweru nie ma większego znaczenia jeżeli się nie ściągasz i nie planujesz łapać KOM ów na Stravie. Cytuj
KNKS Napisano 15 Kwietnia Napisano 15 Kwietnia Dokładnie. To tylko gravel a nie koza do "czasówek". Z tych czterech, które podałeś, wywal tego paskudnego Kross'a i kup ten, który najbardziej Ci się podoba. BTW Tego KTM X-STRADA ELITE tez bym nie skreślał. Ale i tak BH jest 10/10. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.