chudzinki Napisano 10 Marca Autor Napisano 10 Marca Temat kół jest dla mnie, na ten moment, raczej wyczerpany. Oprócz tego dowiedziałem się jak kupować i nie kupować na RCZ 🙂. Dziękuję wszystkim, a szczególne podziękowania dla @wr81 za czynny udział w tym i innych moich tematach, @Dokumosa i @marcin_ostrów za podesłanie namiaru na kołodzieja w Krakowie (co prawda nie skorzystałem, ale wiem gdzie uderzyć na przyszłość) 😉. Oczywiście tego tematu nie zamykamy. @wr81, odezwę się z tymi tarczami i pudłem 🙂. Cytuj
wr81 Napisano 10 Marca Napisano 10 Marca @chudzinki W sumie rozsądne podejście. Kolekcjonowanie kół jest mało praktyczne ze względu na gabaryty, z mojego doświadczenia polecam zacząć od mostków Cytuj
chudzinki Napisano 11 Marca Autor Napisano 11 Marca (edytowane) @wr81, mostków trochu mam 😄. Pudło firmowe z Mount 7. Tarcze mam inne, mają dopisek T23 i grubość ok. 2,3 mm. Teraz pytanie: ryzykować z normalnymi czy zakładać adaptery...? @Dokumosa, będą prawidłowo funkcjonować z cienkimi? Edytowane 11 Marca przez chudzinki 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 11 Marca Napisano 11 Marca Jeśli masz 2,3 i działają dobrze to bierz nowe 2,3 - starczą na dłużej. Polecam te co poniżej. https://pl.aliexpress.com/item/1005006961889418.html Cytuj
chudzinki Napisano 11 Marca Autor Napisano 11 Marca Rower jeszcze niejeżdżony. W nowych kołach jest CL i mam trzy opcje: kupić 2,3 mm na CL (chyba ciężko w dobrych pieniądzach) kupić standardowe na CL założyć oryginalne z adapterami Ale teraz tak się zastanawiam czy 2,3 mm wykorzystam bezproblemowo w Shimano...? Cytuj
Dokumosa Napisano 11 Marca Napisano 11 Marca (edytowane) Zmyliło mnie zdjęcie gdzie masz montaż tarcz IS (6śrub). W 2 tłoczkowych shimano miałem 2,3 , było OK, w 4 tłoczkowych szczelina nominalna na tarczę jest węższa i tam może obcierać. btw: te co podlikowałem do zacisków z klockami narrow-type. Edytowane 11 Marca przez Dokumosa Cytuj
chudzinki Napisano 11 Marca Autor Napisano 11 Marca @Dokumosa, a kojarzysz 2,3 mm pod CL w dobrych pieniądzach? @Sobek82, nie rozumiem. Cytuj
Sobek82 Napisano 11 Marca Napisano 11 Marca Adapter na centerlock żeby założyć tarczę na 6 śrub. Cytuj
chudzinki Napisano 11 Marca Autor Napisano 11 Marca Na piastę z CL zakładam tarczę na 6 śrub z adapterem. Już tak robiłem. Nie wiem co przeoczyłem 🙂. Cytuj
wr81 Napisano 11 Marca Napisano 11 Marca (edytowane) W kwestii grubości to możę krakowskim targiem i grubość 2mm https://allegro.pl/oferta/tarcza-hamulcowa-magura-storm-cl-180-mm-centerlock-17102213528 EDIT: Uwaga w tej aukcji w tytule 180mm a w opisie 160mm, trzebaby dopytać.. 1 godzinę temu, chudzinki napisał: Ale teraz tak się zastanawiam czy 2,3 mm wykorzystam bezproblemowo w Shimano...? Ja prawdopodobnie spróbuję klamek SLX z zaciskami Tektro, jak na filmiku poniżej. Shimano + Magura= Shigura, Shimano +Tektro =sh*tro???? Edytowane 11 Marca przez wr81 Cytuj
chudzinki Napisano 11 Marca Autor Napisano 11 Marca Cytat W kwestii grubości to możę krakowskim targiem i grubość 2mm I tak można 🙂. Ja się tylko zastanawiam czy i jaki wpływ w tych zaciskach Tektro ma zastosowanie cieńszej tarczy... Tak teraz, po wpisie @Dokumosa odnośnie grubszych tarcz w zaciskach Shimano, sobie coś kojarzę, że jak kiedyś coś kombinowałem i chyba mi to nie pasowało. Cytuj
Dokumosa Napisano 11 Marca Napisano 11 Marca W przypadku hamulców dedykowanych do bardzo ciężkich zastosowań typu DH (i przy takich zastosowaniach) albo wyjątkowo ciężkich pojazdów poruszających się z wyższymi prędkościami szybko pojemność cieplna normalnej tarczy byłaby niewystarczająca ale w każdym innym zastosowaniu - bez znaczenia. Generalnie wszystkie tarcze firmy tektro jakie przeszły przez moje ręce miały 1,8-1,9mm grubości. Cytuj
chudzinki Napisano 17 Marca Autor Napisano 17 Marca W dniu 10.03.2025 o 14:53, wr81 napisał: eee tak to każdy ma, jak zaczną przychodzić takie to będzie znaczyło że działa: Właśnie pierwszy przyszedł 😀 Cytuj
wr81 Napisano 17 Marca Napisano 17 Marca (edytowane) No to już z górki U mnie przyszedł inny wariant (tak są różne warianty dla różnych krajów itp itd) - widzę już że u mnie trochę inne ceny P.S. ja na lekkim odwyku, po ostatniej dostawie (karbonowy wheelset Lapierra) nie mam żadnego aktywnego zamówienia w RCZ - po raz pierwszy od listopada 2023... dziwne uczucie;) P.S.2 ten newsletter - o ile analogiczny jak mój nie jest jakiś szałowy...złotych strzałów tam nie ma. Te build kity Ninera (to jest zestaw bez ramy, kół, i zazwycaj dampera) bywają dość opłacalne ale raczej w wersji 3star i wyższej ( z foxem factory itp). P.S 3 ostatnio większy procent ofert zwłaszcza tych lepszych jest tylko dla płatności kartą (cb only) - jak już to zdecydowanie wirtualna jednorazowa (revolut itp). Edytowane 17 Marca przez wr81 Cytuj
marcin_ostrów Napisano 17 Marca Napisano 17 Marca Build kity to pikuś , ostatnio był RIP RDO ( cały rower ) za 699 € Co prawda tylko XL i z chorymi kosztami dostawy , ale wychodziło poniżej 1000 € na gotowo ..... Cytuj
wr81 Napisano 17 Marca Napisano 17 Marca (edytowane) Co było a nie jest nie pisze się w rejestr Piszę o dzisiejszym NL. Poza tym- miałeś go w koszyku ? Z pojedynczych rzeczy które miałem wrzucone a nie kupiłem to mi chodzą po głowie graty Thomsona (tytanowe kierownice itp) ale to było dostępne miesiąc przed pierwszym zamówieniem (stan "chcem ale sie bojem") a drugie to CC Helm za 179 na telefonie na plaży w Chorwacji... Edytowane 17 Marca przez wr81 Cytuj
chudzinki Napisano 6 Maja Autor Napisano 6 Maja W dniu 6.03.2025 o 10:26, wr81 napisał: ja spuściłem powietrze i coś tam białego widać było... jeszcze uwaga co do ilości: Giant daje po buteleczce 60ml na koło, niektórzy twierdzą że to za mało.. @wr81, byłeś ciekawy. Jedno rozebrane 🙂. 1 Cytuj
Maciek_Z_Mazur Napisano 3 Czerwca Napisano 3 Czerwca Mam pytanko - jak to wypadły te fulcrum wagowo względem oryginalnych kół gianta? Pytam bo właśnie mam zamiar wymienić koła z trance 2021 oryginalnie na obręczach giant xct + shimano m410. I podobne dylematy…. Brać red zone 5, iść w Newmana, szarpnąć się na dt 1700 czy może na Elitewheels na karbonie… Cytuj
chudzinki Napisano 3 Czerwca Autor Napisano 3 Czerwca @wr81, w którymś chyba swoim temacie dokładnie wszystko ważył. Tylne na pewno nie jest lżejsze od masywnego Sunrigle Duroc 30... Fulcrumy ważą 879 + 986 g. Czy bym kupił ponownie po problemach z adapterem? Nie wiem, okaże się po dłuższym czasie 🙂. 1 Cytuj
wr81 Napisano 3 Czerwca Napisano 3 Czerwca (edytowane) Nie pamiętam w którym wątku wklejałem, zważyłem przed momentem jeszcze raz i tylne koło z oponą Agressor 2.5 i mlekiem (bez tarczy i kasety ) waży 2564g przednie koło z oponą Minion DHF 2.5 i mlekiem (bez tarczy ) waży 2322g Mleka napeweno przynajmniej 60ml (tyle daje Giant -2 buteleczki). Nie jestem w stanie określić czy bunnyhop wlał więcej. Przy czym u mnie rocznik inny i piasty nie shimano i na 6 śrub mocowanie tarczy. Edytowane 3 Czerwca przez wr81 1 Cytuj
Maciek_Z_Mazur Napisano 3 Czerwca Napisano 3 Czerwca Dzięki za szybkie info, zakładając z grubsza że opony po 1 kg to systemowe koła gianta wydają się być jakimiś kotwicami… Cytuj
chudzinki Napisano 4 Czerwca Autor Napisano 4 Czerwca Znalazłem takie zapiski: Koło Sunrigle z bębenkiem HG + kaseta SRAM 11-50 + opona ~ 600 g ze zwykła dętka = 2,75 kg Koło Giant AM 29 (piasta ED260-R) z bębenkiem MS + kaseta Shimano 10-51 + opona ~ 600 g z ok. 70 ml mleka = 2,78 kg. Wniosek - giantowskie jest pierońsko ciężkie 🙂. Cytuj
Maciek_Z_Mazur Napisano Poniedziałek o 07:01 Napisano Poniedziałek o 07:01 (edytowane) Zamówiłem Fulcrum Red Zone 5, bedą w tym tygodniu. Niebawem zbadam empirycznie ile te giantowe koła ważyły u mnie. Do tej pory miałem red metale 5 26" a potem red zone 7, które do dzisiaj jeżdżą w rowerze żony i byłem bardzo zadowolony z fulcrum, więc mam nadzieję, że z tymi będzie poodobnie.. Edytowane Poniedziałek o 07:02 przez Maciek_Z_Mazur Cytuj
Dokumosa Napisano Poniedziałek o 07:16 Napisano Poniedziałek o 07:16 Koła Giantowskie nie mają problemu z masą a z bębenkiem. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.