chrismel Napisano 29 Czerwca Napisano 29 Czerwca Załóż lemondkę. Ja nie wyobrażam sobie długich jazd bez niej. Odpoczywają nadgarstki, dłonie, tyłek (siedzisz na innej części). A w gratisie masz średnio 1.5 km/h. Przy szybkiej jeździe nawet więcej. Cytuj
Mandoleran Napisano 29 Czerwca Napisano 29 Czerwca (edytowane) 1 godzinę temu, dww3 napisał: Dla mnie baranek jest mało wygodny. Co z tego ze można zmieniać chwyt skoro w każdym bolą mnie nadgarstki a miałem zawsze gravele z tych turystycznych bardziej niż sportowych + zrobiony fitting w VeloLab. Mam wrażenie rozmawiając z innymi zjanomymi na gravelach że to moda i marketing odnośnie tego że gravel = wygoda O jakich mowa dystansach? Jeżeli miałeś zrobiony fitting, a dajmy na to że baranek nie jest dla Ciebie, to to jest dooopa a nie fitting , nie każdy nadaje się na barana i tutaj lemondka dużo nie zmieni. Edytowane 29 Czerwca przez Mandoleran Cytuj
chrismel Napisano 29 Czerwca Napisano 29 Czerwca Ktoś może nie tolerować długiego, stałego obciążenia dłoni i nadgarstków. Np. z racji wieku. Lemondka całkowicie je odciąża, odpoczywają i po pewnym czasie znów można przez jakiś czas korzystać ze standardowych chwytów. Można też stwierdzić że jak ktoś nie może jechać 6-8 godzin na baranie to rower nie dla niego, powinien kupić miejski z mostkiem regulowanym, nie wypuszczać się dalej niż do pobliskiego parku a resztę czasu spędzać przed telewizorem. Poza tym lemondki można używać nie tylko w takiej postaci jak w rowerach TT. Są lemondki z podkładkami, podpórki można umieścić bliżej. Było nawet coś takiego jak Fred Bar: https://fredbars.com/products/fred-bar W takiej postaci są używane w wyścigach długodystansowych, np. Tour Divide. Szybciej jest jak gdyby przy okazji ale ich podstawowym przeznaczeniem jest komfort. Cytuj
dww3 Napisano 29 Czerwca Napisano 29 Czerwca Mówię o +4 godziny w siodle ale nadgarstki odczuwam tak naprawdę po kilkunastu minutach. Robiłem w VELO w Gdańsku więc jedni z najlepszych ale może jestem jakiś nieproporcjonalny. Wyszło że przy 190 cm najlepszy byłby dla mnie FourCourners w rozmiarze S/M Cytuj
chrismel Napisano 29 Czerwca Napisano 29 Czerwca Ja z lemondką jadę bez problemu 8-10 godzin. Więcej też pewnie bym mógł ale nie sprawdzałem. W zeszłym roku tyle jeździłem dzień w dzień przez 3 tygodnie. Bez lemondki zaczynam kombinować z chwytami już po około 30 km. Cytuj
VonPiter Napisano 29 Czerwca Autor Napisano 29 Czerwca Lemondka sprawdza się głównie podczas jazdy po asfalcie lub szutrze premium. Kluczowe jest właściwe dopasowanie roweru. Sam nieustannie dążę do ideału — drobna zmiana ustawień potrafi diametralnie poprawić komfort. Post napisałem 22 września. W połowie października kupiłem gravela i od tamtej pory eksperymentuję z ustawieniami: zmiana siodełka, dwukrotna wymiana mostka (oryginalnie 100 mm, ±6°, teraz 50 mm, nie pamiętam, ale chyba +7°), regulacja wysokości i pochylenia siodełka (już 0,5–1° robi ogromną różnicę w odczuciach czterech liter), oczywiście lemondka. Efekt? Trasa Elbląg–Hel–Elbląg (400 km) bez drętwienia rąk, bólu barków czy pleców — jedynie lekkie dolegliwości tyłka w okolicach 350 km. Przygotowując się do UDP 500 km, wymieniłem sztycę na karbonową, z amortyzacją, aby jeszcze bardziej zwiększyć wygodę, ale… zapomniałem sprawdzić ustawienia siodełka przed montażem nowej sztycy (wcześniej ustawiane z poziomicą i miarką ale nigdzie nie zapisane). Pierwsza jazda skończyła się otarciami i bólem tyłka, jednak po ponownym dopasowaniu udało mi się ukończyć UDP w przyzwoitym komforcie i jak dla mnie czasie, 24:30 godz. w siodle lągiem, 27:00 godz. brutto. Reasumując. Trzeba dobrze poustawiać rower pod siebie. Nie jest to może proste, jeśli robi się to samemu, bez profesjonalnego bikefittingu, ale można, kluczem jest słuchanie własnego ciała, wprowadzanie drobnych korekt i sprawdzanie podczas jazd, czy cos one zmieniły. 1 Cytuj
Talrand Napisano 30 Czerwca Napisano 30 Czerwca 16 godzin temu, dww3 napisał: Dla mnie baranek jest mało wygodny. Co z tego ze można zmieniać chwyt skoro w każdym bolą mnie nadgarstki a miałem zawsze gravele z tych turystycznych bardziej niż sportowych + zrobiony fitting w VeloLab. Mam wrażenie rozmawiając z innymi zjanomymi na gravelach że to moda i marketing odnośnie tego że gravel = wygoda To że coś nie jest wygodne dla ciebie nie znaczy że wszyscy inni są ofiarami szutrowej konspiracji i marketingu... 2 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 15 godzin temu Mod Team Napisano 15 godzin temu W dniu 29.06.2025 o 23:06, dww3 napisał: Wyszło że przy 190 cm najlepszy byłby dla mnie FourCourners w rozmiarze S/M Ale że niby co ? Nawet bez patrzenia w tabelki wydaje się to podejrzane... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.