Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Szukam miejsca gdzie malują ramy. Rower górski, chodzi mi o rozłożenie, pomalowanie i złożenie roweru. Czy ktoś się orientuje czy takie miejsce znajdę na śląsku ?

Napisano (edytowane)

Lakierowanie proszkowe powinien ogarnąć każdy lakiernik, który robi rzeczy typu felgi (ci od karoserii czy większych elementów jak zderzaki raczej nie chcą się bawić w takie drobiazgi), ale dla odmiany raczej żaden nie podejmie się rozłożenia / złożenia roweru, bo to nie ich branża. Nie masz jakiegoś kolegi, który "za flaszkę" podejmie się robocizny?

Demontaż roweru nie jest wbrew pozorom specjalnie trudny i jeżeli nie masz wynalazku w rodzaju fulla z prowadzonymi wewnętrznie przewodami hydraulicznymi, to poza dwoma-trzema bardziej specjalistycznymi narzędziami (klucz do korby, suportu, ewentualnie sterów + rozkuwacz do łańcucha - wszystko do kupienia na allegro za grosze) nie potrzebujesz niczego, czego nie masz w szufladzie w garażu czy tam piwnicy. A przynajmniej powinieneś mieć ;)  No i umiejętności zostaną na przyszłość.

 

Dla informacji: jesteś z Siemianowic, więc do Chorzowa nie masz daleko. Ja lakierowałem alufelgi w lakierni na Gałeczki 59 (wjeżdża się z tyłu na podwórze budynku, wejście po schodkach) razem z ich piaskowaniem i regeneracją rantów i drugi rok nic się z nimi nie dzieje. Możesz zadzwonić i zapytać, ile gość by wziął za ramę: http://federka.pl/kontakt/ i najlepiej zrób to samo w kilku innych lakierniach, będziesz miał porównanie.

Edytowane przez MrJ
  • +1 pomógł 1
  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...
Napisano

Odkopuję. Czy w którymś z powyższych miejsc zajmą się również proszkowaniem, usunięciem rdzy itp? 
 

Zastanawiam sie gdzie oddać ramę stalową która stała trochę na balkonie i rdza pojawiła się również wewnątrz rurek

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Nie wiem jak w tych miejscach, ale zazwyczaj, jak jest lakiernia proszkowa, to jest też na miejscu piaskowanie/szkiełkowanie. Często przed procesem pokrywania proszkiem, lakiernie piaskują przedmioty, żeby ów proszek lepiej przylegał do powierzchni. Wewnątrz rurek piaskowanie odpada, bostęp jest utrudniony, albo nawet niemożliwy. Są preparaty do zabezpieczania powierzchni stalowych bezpośrednion na rdzę, ale w Twoim przypadku chyba bym się tym nie przejmował. To pewnie jest bardziej jakiś nalot niż korozja. Zależy jaki skład ma ta stal.
Możesz też samodzielnie pozbyć się lakieru przy użyciu chemii. Polecam ten preparat https://e-lakiernik.net/ranal-paint-remover-super-zel-do-usuwania-lakieru
Tylko opary dają mocno po głowie, więc konieczne jest dobrze wentylowane pomieszczenie. No i z czasem, po otwarciu, traci swoje właściwości, więc ten litr, to aż za wiele jak na jedną ramę, ale zawsze można resztę rozlać na aucie jakiegoś wrednego sąsiada.

Napisano

Rdzę wewnątrz rurek usuwasz sam odpowiednimi preparatami - smarujesz mufy pędzlem, wlewasz do środka tam gdzie się da, wylewasz nadmiar, koniec. Robiłem coś takiego przy okazji remontu zawieszenia w aucie i dało radę. 

 

Sensowne lakiernie zwykle liczą cenę razem z przygotowaniem powierzchni, bo co z tego, że teoretycznie samemu da się łatwo zdjąć stary lakier, skoro równie łatwo można zrobić to źle. A tak lakiernik od razu piaskuje i ma pewność, że żadne babole potem nie wyjdą. 

Napisano (edytowane)

Z piaskowaniem to jest tak, że większość lakierni proszkowych usługowych....nie ma piaskowania. Najczęściej wożą do piaskowania. W cenie przeważnie jest przygotowanie powierzchni w postaci odtłuszczenia lub naniesienia jakiejś powłoki konwersyjnej w stylu fosforany. Natomiast firmy zajmujące się kompleksową renowacją felg prawie zawsze mają piaskowanie, szkiełkowanie, sodowanie itp. Nie bawiłbym się z chemią (chyba że tylko w trudno dostępnych miejscach), nie masz pewności, że dobrze usunie starą powłokę. O ile przed malowaniem ciekłym nie jest to problemem o tyle przed malowaniem proszkowym może być duże. Pozostałości chemii, starej powłoki w mikroporach potrafią zgazować i dać defekty w finalnej powłoce proszkowej. Druga sprawa, że rozwinięcie powłoki metalu na poziomie 10-15mikronów po piaskowaniu daje dużą lepszą adhezję ( i zarazem antykorozję na komorach soli i w normach antykorozyjnych ) powłoki lakierniczej. I rada ode mnie...jak wybierzesz sobie efekt metaliczny to koniecznie zabezpiecz go lakierem bezbarwnym. 

Edytowane przez nossy

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...