Skocz do zawartości

[Ebike zakup] full do 15/19 tys


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Chcę zakupić swojego pierwszego ebika i wstępnie przeglądając rynek zdecydowałem, że chce coś na silniku Bosch CX 4 Gen albo Yamaha PW-X3. O Bosch'u jest dużo info w sieci i na forum natomiast o PW-X3 jak na lekarstwo. Interesuje mnie czy w Yamaszce po skończeniu się prądu albo wyłączeniu wspomagania można pedalowac bez oporów tak jak w CX 4 Gen? Jak z awaryjnością w PW-X3? 

Roweru będę używał i na dojazdy do pracy (18km w jedną stronę) i na weekendowe wypady w góry w Beskid Śląski. 

Ze wstępnych poszukiwań najlepszą ofertę i ma chyba HAIBIKE. Zastanawiam się nad modelami ALLMTN 3 i ALLMTN 4 2022.

W oko wpadły mi jeszcze Raymon'y ale one głównie z silnikami Yamahy, Cube stereo hybrid 120/140, Focus Jam/Thron2. 

Rower może być nowy albo używany ale wtedy fajnie jakby miał jeszcze parę miesięcy gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańszy z dobrych rowerów ale ma swoje minusy we wszystkich plusach tym bardziej że do pracy chcesz jeździć. 

https://www.bike-mailorder.com/ns-bikes-e-fine-2-16-emtb-shimano-e7000-504wh-27-5-29-black?number=SW42434.2 

Tu możesz wybrać fajny rower https://www.bike-discount.de/de/e-bike-fully?p=1&o=3&n=48  

W grudniu i styczniu kiedy ja kupowałem ceny były po kilkaset euro niższe. 

Nie wiem czy jeszcze zdrożeją

Edytowane przez XC100S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogo za napis na ramie. 

Można zmienić na taki z wyświetlaczem albo do tego dołożyć wyświetlacz na kiere. 

https://allegro.pl/oferta/wyswietlacz-rowerowy-bosch-purion-200-dla-systemu-smart-15155900264 

https://allegro.pl/oferta/bosch-kiox-300-display-bhu3600-the-smart-system-14322960923 

 

 

Edytowane przez XC100S
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2024 o 08:29, XC100S napisał:

Drogo za napis na ramie. 

Można zmienić na taki z wyświetlaczem albo do tego dołożyć wyświetlacz na kiere. 

https://allegro.pl/oferta/wyswietlacz-rowerowy-bosch-purion-200-dla-systemu-smart-15155900264 

https://allegro.pl/oferta/bosch-kiox-300-display-bhu3600-the-smart-system-14322960923 

 

 

Wiem żeby o tym napisie krążą legendy ale ten Rail ma dwie rzeczy które zdecydowanie dodają sensu do decyzji kupna. Knock-block i, wg mnie bardzo przydatne i sensowne,  wkładanie baterii od boku. 

3 miechy temu zacząłem pracę w firmie która zajmuje się dystrybucją pewnej marki i skupiają się na elektrykach.  Standardowe mocowanie od dołu w dolnej rurze nie jest moim zdaniem sensownym i bezproblemowym patentem i, mając wybór,  wziąłbym to pod uwagę jako poważny argument za. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne. Aktualnie mam dwa rowery, każdy ma wyjmowaną baterię z dołu. Obydwie wysuwa się po odkręceniu jednej śruby. Do wyciągnięcia jednej potrzeba podnieść/obrócić rower, w drugim da się wysunąć na stojącym bez większych problemów. W poprzednim rowerze miałem baterię przykrytą klapą od dołu. Wymagany był kluczyk - dla mnie masakra. W Treku jest z boku - minus to szpary w ramie, ale można przywyknąć. Pytanie brzmi - jak często wyjmujesz baterię?

Temat drugi to Kiox. Miałem używałem na początku nawet navi. Potem jakoś tak sobie nie mogłem wyobrazić roweru bez tych danych z wyświetlacza. Teraz mam Shimano SC7000 - jedyne co oglądam to ilość kresek pozostałej baterii :) Nie tęsknie za Kioxem wcale.

Temat trzeci to wycena Treka - tu nie wdam się w żadną dyskusję. Ja się nie zdecydowałem, bo mi nie pasował jezdnie, a nie miałem okazji sprawdzić w terenie - ponoć całkiem niezła maszyna.

Reasumując - zakładasz budżet, odrzucasz "wydumki", dosiadasz tego co zostało z selekcji i kupujesz. Jesteś zadowolony, za rok/dwa i tak wymienisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze żeby wiedzieć samemu a nie ulegać "wiedzy" internetowych szamanów. 

Kolega kupił to 

https://www.bike-mailorder.com/trek-rail-5-deore-gen-3-mercury i będąc na jeżdżeniu wsiadł na to https://www.bike-mailorder.com/ns-bikes-e-fine-2-16-emtb-shimano-e7000-504wh-27-5-29-black?number=SW42434.2 

Mówi że NS lepszy he he. 

P.S. 

taki przypadek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak często wyjmuję baterię? Codziennie. W miejscu gdzie stoi bajk nie ma gniazdka. A najbliższe jakie jest owszem, umożliwia podpięcie do niego bajka, ale albo utrudniam korzystanie z pomieszczenia bo muszę go postawić tam gdzie normalnie nie stoi albo ciągnę kabel od ładowarki przez miejsce w którym się chodzi. Jedyne skuteczne i bezkonfliktowe rozwiązanie to wyjęcie baterii. W moim przypadku ładowanie jest codziennie. 

Czy to istotne rzeczy? Tak lub nie, dla mnie są bo szukam sposobów na ułatwianie sobie życia. 

Edytowane przez tobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, XC100S napisał:

Najważniejsze żeby wiedzieć samemu a nie ulegać "wiedzy" internetowych szamanów. 

Kolega kupił to 

https://www.bike-mailorder.com/trek-rail-5-deore-gen-3-mercury i będąc na jeżdżeniu wsiadł na to https://www.bike-mailorder.com/ns-bikes-e-fine-2-16-emtb-shimano-e7000-504wh-27-5-29-black?number=SW42434.2 

Mówi że NS lepszy he he. 

P.S. 

taki przypadek 

Szamaństwo odnosi się do mojej osoby?

Od kilku miesięcy pracuję przy elektrykach z różnymi rozwiązaniami, przygotowanie do ekspozycji, sprzedaży, wysyłki i naprawy. To zmienia mój punkt widzenia gdy coś robię X razy i okazuje się mniej lub bardziej sensownym/poronionym pomysłem tym bardziej że ktoś inny się bardziej wytężył lub uczynił coś bardziej przyjaznym użytkownikowi. 

Z punktu widzenia serwisowo użytkowego Shimano nie brałbym w ogóle pod uwagę. Łatwość (raczej trudność) napraw, która może uprzykrzyć życie. Oczywiście, jest gwarancja ale w przypadku silników które się moczą niekoniecznie działa to tak miodowo. Oczywiście ludzie są różni i mają różny poziom siły przebicia i możliwości, jednak z mojego punktu widzenia bosch jest daleko w przodzie w tych kwestiach w stosunku do S. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z NS jest tak, że wielu mówi że to świetny rower. Ja czekałem miesiąc i nie miałem okazji nawet dotknąć. Stwierdziłem że się starzeję więc poszedłem do innej marki.

Każdy ma inne potrzeby. Moje zmieniły się diametralnie po roku. Na szczęście istnieje coś takiego jak sprzedaż używanego. Więc wymieniłem na to co akurat chciałem. Z minusów- Shimano. Z plusów też poniekąd Shimano. Każdy system ma plusy dodatnie i plusy ujemne, a poziom mam wrażenie mocno się wyrównał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tobo napisał:

Z punktu widzenia serwisowo użytkowego Shimano nie brałbym w ogóle pod uwagę. Łatwość (raczej trudność) napraw, która może uprzykrzyć życie. Oczywiście, jest gwarancja ale w przypadku silników które się moczą niekoniecznie działa to tak miodowo. 

Czy prawdą jest, że Shimano nie dostarcza części zamiennych do silników serwisom i hurtownią? Ponoć po gwarancji chcąc naprawić silnik do którego jest potrzebna jakaś newralgiczna część silnik jest nienaprawialny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak części zamienne do silników shimano. Dostępne są tylko łożyska,  które są oferowane przez alternatywnych producentów czy dostawców. 

Cokolwiek piszą producenci i ujeżdżacze elektryków  - silniki potrzebują serwisu. Ten pozwala na bezproblemowe życie silnika zgodnie z tym co pisze producent czyli do końca świata. Serwisy prewencyjne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.03.2024 o 11:35, tobo napisał:

Oczywiście ludzie są różni i mają różny poziom siły przebicia i możliwości, jednak z mojego punktu widzenia bosch jest daleko w przodzie w tych kwestiach w stosunku do S. 

A jakbyś miał porównać Boscha i Yamahę? 

Chciałbym zmienić swojego Talona E+ (na którym jeździ mi się źle, ale za to silnik uwielbiam) na jakiegoś fulla. Jest Stance E+ Gianta - ale z drugiej strony podlinkowany wyżej Radon, z silnikiem Boscha. Nie wiem tylko czy Radona gdzieś pomierzę a głównie o pozycję na rowerze mi chodzi, nie licząc trwałości silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2024 o 14:25, MikeSkywalker napisał:

A jakbyś miał porównać Boscha i Yamahę? 

Chciałbym zmienić swojego Talona E+ (na którym jeździ mi się źle, ale za to silnik uwielbiam) na jakiegoś fulla. Jest Stance E+ Gianta - ale z drugiej strony podlinkowany wyżej Radon, z silnikiem Boscha. Nie wiem tylko czy Radona gdzieś pomierzę a głównie o pozycję na rowerze mi chodzi, nie licząc trwałości silnika. 

Yamaha to któryś tam w kolejności silnik, który bym wybrał. Ale ja, nie wywołując gównoburzy, kupuję sprzęt, żeby go używać a nie po to, żeby myśleć o naprawach pogwarancyjnych. Dla mnie czystą stratą czasu jest zastanawianie się nad możliwością wymiany, bądź nie, łożyska w silniku za 15 tys km. Silniki niby dzisiaj wyrównane, ale tak szczerze jako SYSTEM jest Bosch, Shimano, Brose a nawet Panasonic przed Yamahą. Tak jeździłem na nich wszystkich. Tak mam Shimano - ale tylko dlatego, że rower który kupiłem występuje tylko z Shimano. Tak ,czasem chciałbym Race Boschowskie. Uwaga na koniec - wszystkie systemy są dobre. Nawet Bafang. W 100% wystarczające. Ale konkurencja  staje się na tyle duża, że naprawdę ciężko wybrać "ten jedyny". Więc mz priorytetem powinna być rama, a silnik ma drugorzędne znaczenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem w poście powyżej: ja oceniam jeżdżąc a nie naprawiając. To oczywiste że masz inne spojrzenie jeżeli rozgrzebujesz. W moim rodzaju jazdy rower wykorzystuję do dwóch celów - dostania się na górę i zjechania z niej. Silnik używany jest w pierwszym etapie w 90% jego pracy. I mz największa wada dzisiejszych silników to rodzaj dźwięku jaki wydają, kiedy zostaną obciążone. Do tego dochodzi zdolność podjeżdżania- tu liczy się właśnie system a nie siła silnika. Etap drugi czyli zjazd - tu tylko geometria i zawieszenie. Najlepsze czasy i płynność miałem po zerwaniu łańcucha :) Oczywiście jakieś dopedałowanie jest, ale raczej niewielkie. 
W najbliższym czasie mam zamiar zagłębić się w temat lekkich elektryków. Sprawdzę sobie rozwiązania na rynku dla własnych potrzeb. Bo tu pojawia się problem kluczowy: każdy szuka czegoś innego i gdzie indziej znajdzie rozwiązanie.

Ja nie kupiłbym roweru z yamahą, ba, nie kupiłbym żadnego Gianta na dzisiaj. Ale ja to ja. 
Rada jedź na Bike Expo jest naprawdę dobra.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rada jest dobra jak pracuje się 5 dni w tygodniu a w weekendy można sobie swobodnie planować wyjazdy. Na razie to tylko jednodniowe wycieczki do innych miast cokolwiek pozwalają zobaczyć. Rzeszów za biedny albo za mało górzysty na elektryki. Warszawa czy Bielsko-Biała - inny świat. 

Tak czy inaczej - nie wiem jak trwałość Yamahy, jeździ się super. Ale, wcześniej tego aspektu nie brałem pod uwagę a teraz jednak biorę pod uwagę możliwości serwisowania napędu elektrycznego, stąd chyba najbardziej polecany pod tym względem jest Bosch. I z jakichś powodów Bosch trafia do tańszych konstrukcji (Yamaha w sumie też, jak popatrzymy na R-Raymon czy Haibike). A mnie, jak już znajdę rower z wygodną geometrią na wodotryskach nie zależy, byle jeździć w ramach rehabilitacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 28.03.2024 o 14:25, MikeSkywalker napisał:

A jakbyś miał porównać Boscha i Yamahę? 

Chciałbym zmienić swojego Talona E+ (na którym jeździ mi się źle, ale za to silnik uwielbiam) na jakiegoś fulla. Jest Stance E+ Gianta - ale z drugiej strony podlinkowany wyżej Radon, z silnikiem Boscha. Nie wiem tylko czy Radona gdzieś pomierzę a głównie o pozycję na rowerze mi chodzi, nie licząc trwałości silnika. 

@MikeSkywalker nie kupowałeś tego Talon-a czasami w zeszłym roku? Co jest nie tak w jeździe na nim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak było, nie zmyślam. Troszkę mi geometria/pozycja nie pasuje, L-ka jest za duża, M-ka była za mała. A dwa - wkręciłem się, okazało się że na elektryku mogę śmiało jeździć więc uznałem że fajnie byłoby przeskoczyć na fulla, bo jednak sztywny rower 25 kilogramowy to coś innego niż lekki hardtail. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2024 o 07:02, Daimos77 napisał:

Witam! Chcę zakupić swojego pierwszego ebika i wstępnie przeglądając rynek zdecydowałem, że chce coś na silniku Bosch CX 4 Gen albo Yamaha PW-X3. O Bosch'u jest dużo info w sieci i na forum natomiast o PW-X3 jak na lekarstwo. Interesuje mnie czy w Yamaszce po skończeniu się prądu albo wyłączeniu wspomagania można pedalowac bez oporów tak jak w CX 4 Gen? Jak z awaryjnością w PW-X3? 

Roweru będę używał i na dojazdy do pracy (18km w jedną stronę) i na weekendowe wypady w góry w Beskid Śląski. 

Ze wstępnych poszukiwań najlepszą ofertę i ma chyba HAIBIKE. Zastanawiam się nad modelami ALLMTN 3 i ALLMTN 4 2022.

W oko wpadły mi jeszcze Raymon'y ale one głównie z silnikami Yamahy, Cube stereo hybrid 120/140, Focus Jam/Thron2. 

Rower może być nowy albo używany ale wtedy fajnie jakby miał jeszcze parę miesięcy gwarancji.

Tu masz niezłą promocję na dobry rower: https://www.wysepka.pl/rowery-elektryczne-mtb/12611-23677-rower-elektryczny-gorski-specialized-turbo-tero-x-50.html#/571-rozmiar-m/1106-kolor-oak_green

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...