Skocz do zawartości

[Amortyzator] Fox 36 Float Performance Grip i Fox Float x Performance kiedy pierwszy serwis?


robskate24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem totalnie zielony w temacie dzisiejszych rowerów full suspension i mam pytanie dotyczące mojego zakupu: 

Zakupiłem Cube STEREO HYBRID 140 HPC TM 750 Model 2023 od znajomego który go kupił 5 grudnia 2022. Znajomy zdążył przejechać nim 83 kilometry wiosną 2023 roku. Od tamtego czasu rower stał w garażu. Jest jak nowy. 
Rower jest wyposażony w przedni amortyzator - Fox 36 Float Performance GRIP, 3-Position w/Micro Adjust, Tapered, 15x110mm, E-Bike Optimized, 150mm

Tylni - Fox Float X Performance, 205x60mm (27.5: 185x55mm), Trunnion Mount, Adjustable LSR w/ 2-Pos. Lever i Top: 54mm Trunnion Mount, Bottom: 22.2x8mm. 

i teraz pytanie: kiedy muszę zrobić pierwszy serwis ? Slyszałam że przy pierwszych 100km, jednak byłem wczoraj w oficjalnym sklepie Cube i powiedzieli mi że to bajka i żebym jeździł do końca sezonu i potem zrobił serwis. Mam w planie zrobić do końca jesieni przynajmniej 500-800km w lekkim terenie plus miasto. Co mam zrobić? I czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć do czego służą te wszystkie kolorowe wihajstry przy tych obydwóch amortyzatorach?

Sorry za pewnie głupie pytania, ale ostatnio jeździłem na rowerze 20 lat temu i widzę że technika w rowerach wystrzeliła do przodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak był robiony serwis zerowy możesz jeździć do końca sezonu i nawet kilka tys. km. zrobić. Jak nie był, trzeba serwis podstawowy zrobić jak najszybciej. Dlaczego? Amorki bardzo często wychodzą z fabryki suche, albo mają za mało oleju. Jeżdżenie w takim stanie może się źle dla sprzętu skończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie żyje. Byłem teraz w innym oficjalnym Cube Store i mi powiedzieli że mam jeździć, że tak było dawno temu może z rock shockami ale nie z foxami i bądź tu mądry. W ogóle zdziwieni co ja chce 🤷‍♂️. Bądź tu mądry 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcje masz dwie:

1. Jeździć i jak coś będzie nie tak, ponieść koszty serwisu + części, a nie są to tanie rzeczy

2. Zrobić serwis dla spokoju i z Twoimi przebiegami, mieć spokój na dobre kilka lat

Nie wiem czy sobie zdajesz sprawę, w co się wpakowałeś i jakie są koszty utrzymania roweru z takimi komponentami. No chyba że go zajeździsz bez serwisu i kiedyś sprzedasz za grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak trzeba to zrobię tylko już w drugim specjalistycznym niby autoryzowanym serwisie patrzą na mnie jak na głupka że chce zerowy serwis zrobić, dlatego chciałem się poradzić was. To oznacza że w tych serwisach pracują matoły. Jaki może być koszt takiego serwisu 1000-2000zl ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Albo, jak masz zdolności manualne, kup narzędzia, oleje, smary (do serwisów podstawowych dużo nie trzeba) i sam zrób serwis. W necie pełno poradników, na sprzęt wydasz tyle co jak wtedy jak oddasz do serwisu, a za rok już zrobisz za free, bo będziesz wszystko miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla spokoju zrób serwis zerowy, czyli rozebranie amortyzatorów i ich prawidłowe nasmarowanie. Koszt prawdopodobnie wyniesie 300-400 zł, bo uszczelki są nowe i nie ma potrzeby ich wymieniać. 

Potem robisz pełny serwis - z wymianą wszystkich uszczelnień - co 125 godz. jazdy lub nawet rzadziej, jeśli nie spędzasz dużo czasu w terenie. Jego koszt wynosi 700-1500 zł, zależnie czy korzystasz z autoryzowanego serwisu (np. Gregorio, Spider Ssuspensions), czy nieautoryzowanego (np. Wichu Workshop). 

 

Niebieskie pokrętło to kompresja, która kontroluje podatność amortyzatora na uginanie się, np. podczas pedałowania i hamowania. Jsli widelec za bardzo nurkuje, a tył za bardzo buja przy pedałowaniu, to zwiększasz ilość kompresji. 

Czerwone pokrętło to odbcie, które kontroluje, jak szybko amortyzator się rozprostowuje. Amor ma się rozprostowywać jak najszybciej, ale nie aż tak szybko, żebyś się czuł jak na kijku pogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Galvatron tak zrobię dzięki, tylko muszę go przywieźć do Polski. W Austrii wszędzie patrzą na mnie jak na idiotę. Pytałem w pięciu serwisach rowerowych i zdziwieni co ja chce 🤷‍♂️”nowe to mam jeździć”. Mam wrażenie, że tu jest z rowerami jak z autami w serwisie, olej proszę wymieniać co 30k, a nawet się spotkałem co 50k potem ludzie zdziwieni że silniki padają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...