Greg1 Napisano 30 Stycznia 2024 Napisano 30 Stycznia 2024 Ja tam jestem wielkim fanem fitnessów od Cube więc polecę Cube Nulane Pro (lub wcześniejszą wersję, która się nazywała Cube SL Road Pro) z napędem 2x10 GRX, sztywnymi osiami, karbonowym widelcem i oczywiście hydraulicznymi hamulcami. Mieści on szersze opony (40c chyba jest w standardzie ale wejdzie więcej) co jest nie bez znaczenia dla odrobiny komfortu w mieście na dziurawych ddr-ach. Kosztuje trochę ponad budżet bo około 5 tys. zł. Oprócz tego Cuba popatrz sobie na Specialized Sirrus i Sirrus X (one mają napęd 1xx, Sirrus X mieści trochę szersze opony), Merida Speeder, Orbea Vector, Giant Fastroad, Marin Fairfax, itd. Generalnie chyba każda marka ma fitnessy w swojej ofercie 1 Cytuj
Tom07 Napisano 4 Lutego 2024 Autor Napisano 4 Lutego 2024 (edytowane) Czy ten rower: https://sprint-rowery.pl/rower-miejski-marin-kentfield-1-2023?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAiP2tBhBXEiwACslfnsu2faDPG8xNc68lTp1ELhBuyqAWdE4qgZ08teUNI_-TMZQvYwKFxxoCcN4QAvD_BwE To ten sam rodzaj roweru co ten: https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-marin-fairfax-1-2023?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAiP2tBhBXEiwACslfno25Q1gTricsDGu0LnYmffrivi6NiFMBvSfz20XqmzoYsReVPK8MyBoCFdAQAvD_BwE ?????? Chodzi mi tylko o rodzaj.. Edytowane 4 Lutego 2024 przez Tom07 Cytuj
Tom07 Napisano 4 Lutego 2024 Autor Napisano 4 Lutego 2024 Czy istnieje rower szosowy road plus ale z prostą kierownica??? Chodzi mi tylko o hamowanie żeby była szybka reakcja bo na baranku to ciężko może być szybko zahamować... Generalnie chciałbym tak dobrze mobilny rower jak moja 40-letnia szosa którą jeździłem czasami ale z prostą kierownica i najlepiej przerzutki też na kierownicy Cytuj
Wojcio Napisano 4 Lutego 2024 Napisano 4 Lutego 2024 Coś jak canyon Roadlite? Mogą się nie podobać kasety, ale to lekki rower na oponach 30. Cytuj
Mihau_ Napisano 4 Lutego 2024 Napisano 4 Lutego 2024 44 minuty temu, Tom07 napisał: Czy istnieje rower szosowy road plus ale z prostą kierownica??? Kupuj i nie szukaj dalej https://www.centrumrowerowe.pl/rower-fitness-felt-verza-speed-20-pd38838/ Cytuj
Tom07 Napisano 4 Lutego 2024 Autor Napisano 4 Lutego 2024 A czy Marin Fairfax z serii ST to rowery damskie czy męskie też? Czy tak nisko położona rama wpływa jakoś na prędkość i dynamikę jazdy??? Cytuj
Wojcio Napisano 4 Lutego 2024 Napisano 4 Lutego 2024 Może wpływać na sztywność, ale po co ST, jak są bez ST. Jak miałem damkę to bardzo się skręcała, ale to dawno było. Cytuj
sir_ryszard Napisano 10 Maja Napisano 10 Maja Kupiłeś ten rower?Ja też zastanawiam się cały czas nad rowerem, który ma mi służyć do jazdy przez cały rok, ale trochę w terenie zurbanizowanym, uprzemysłowionym i o ile z początku byłem napalony na kierownicę z barankiem, bo oczywiście interesuje mnie szybkość między innymi, ale też chodzi o katowanie go w różnych warunkach, na różnych butach letnich i zimowych, mam zamiar często zmieniać, zatem na pewno odpadają SPDki i tego typu i kilka par butów dedykowanych z blokami, zatem tylko pedały platformowe, ale nie zamierzam jeździć lekko, czyli bujać często 30 i 40 na krawężniki lekkie i ścieżki i z powrotem, zakręty 90 stopni na mokrym, prosta pozycja przy dojeździe do zakrętów, bo wszystko mi zasłania na boki, dostęp do hamulców musi być cały czas i raczej odpuszczę baranka, bo co z tego, że mam trochę prostych, jak w każdej chwili muszę uważać, kiedy dosyć naparzam. Tutaj zastanawiam się jednak może nad Merida Speeder 500, opony 32 mm, tylko ona ma napęd gravelowy SRAM Apex 1x12, coś niby trwałego na katowania Shimano Cues 1x10 w Trek FX4 carbon na oponach 40mm. Mamy jeszcze Giant Fastroad, Cube Nuroad Race, ale koniecznie trzeba patrzeć na koła, czy mają 28 cali, ten producent lubi pakować mniejsze 27,5 tak samo jak w Trek FX4 trzeba patrzeć... Raz czasem zapuszczę się na otwartą drogę, ale to obecnym starym Kross Evado 3.0 na stalowej ramie i niewydanej Shimano Acera 3x8 bardziej na podjazdy i zjazdy zrobię sobie 100km. Tak, to kręcę się w kółko, na króciutkich pętlach, bo nie mam ochoty tracić czasu na wyjazdy poza miasto, gdzie i tak glownie jeżdżę wieczorami. Sam mam dylemat, ale baranka odrzucam, zastanawiam się nad napędami, czy takimi jednoblatowymi pokręcę utrzymując przeważnie chociaż 30km/h przez 1-2 może 3h. Czy napędy gravelowe mają sens, ale patrząc na moje warunki i potrzeby mogą mieć sens na krótsze proste ze skrętami. Przemysł dokładnie, bo wywalić parę tysięcy i drapać się później po głowie, to nie jest sensowną rzecz, a jak masz zamiar jeździć zimą, gdzie robi się ciekawie z nawierzchnią, to musisz przemyśleć jak będziesz sprawnie sięgał na zakrętach w nieprzewidzianych sytuacjach do klamkomanetek. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.