Skocz do zawartości

[stery] problem po wymianie lozysk


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, wymieniłem ostatnio łożyska sterów w moim specializedzie roubaix. Pomierzyłem wymiary łożysk, kupiłem o identycznych wymiarach, ale po ich założeniu pojawił się problem z prześwitem pomiędzy osłoną  łożysk a główką ramy, przy poprzednich łożyskach, osłona jest spasowana, tak że jest   może mniej niż 1 mm prześwitu, w przypadku nowych  łożysk prześwit się zwiększył o jakieś 2 mm.  Jeśli wyjmę ze sterów ten element, który wyśrodkowuje rurę sterową względem   główki ramy, to wszystko się zgadza. Czy ta wielkość prześwitu będzie w czymś  przeszkadzać? czy wyjęcie  tego elementu,  co wyśrodkowuje rurę sterowa może mieć jakieś konsekwencje w trakcie  jazdy? Zamieszczam zdjęcia poniżej jak to wygląda

https://ibb.co/8DwWvXX
https://ibb.co/xfFT3x1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie podstawowe, czy wysokość łożysk tez sie zgadza ze starymi, i czy kąt wewnętrzny jest taki jak w starym, bo wyglada że jedno z tych dwóch lub oba na raz są inne.

W sumie to i kąt zewnetrzny trzeba porównac....

Element który rozkminiasz, czy można go wyjać, to podstawowy element stabilizujacy widelec w łożysku;-)) 

Tak czy siak, wyglada że nie zmierzyłes wszystkiego i łożyska sa inne, skoro dekiel leży aż 2mm wyżej 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda, na łożysku górnym jest oznaczenie wymiarów, nie było średnicy wewnętrznej , ale to zmierzyłem suwmiarką i znalazłem takie same https://allegro.pl/oferta/lozysko-maszynowe-do-sterow-zintegr-41-8-fsa-1-1-8-13076373381

Poprzednie łożysko  :https://ibb.co/q1mDhhM

Dwa ostatnie zdjęcia przedstawiają osadzenie łożysk w misce sterowej.

IMG_20231217_113527.jpg

IMG_20231217_113520.jpg

IMG_20231217_113513.jpg

IMG_20231217_112617.jpg

IMG_20231217_112410.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe łożysko może i ma taką samą całkowitą wysokość, ale na zdjęciach widać (przynajmniej tak to wygląda; najprościej dokładnie pomierzyć) że w nowym łożysku wysokość do miejsca w którym zaczyna się zwężenie (w najszerszym miejscu) jest wyższa, a tym samym szerokość zewnętrzna łożyska w najwęższym miejscu (tam gdzie osadzane jest w ramie) jest większa niż w oryginalnym. W związku z tym nie ma szans na prawidłowy ich montaż. Po prostu nowe łożysko nie opiera się o bieżnie całą powierzchnią tylko wrzyna się w ramę obwodowo. Musisz szukać innych łożysk i zwrócić uwagę też na wysokość łożyska w najszerszym miejscu.

Mam nadzieję, że w miarę jasno się wyraziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za pomoc. na razie  rozebralem oba łożyska i wlozylem nowe kulki do starego wianka,  kierownica wydaje sie skręcać prawidlowo, ale i tak zamowie  nowe łożyska, chyba znalazlem identyczne https://www.kugellager-shop.net/alternativlager-tange-seiki-1-1-8-45x45-eco-compatible.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...