Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukam wszelkich opinii i informacji poza tymi podanymi na stronach sklepów o tym amortyzatorze. Jak pracuje, jak jest z obsługą serwisem, dostępnością część itp.? Jeśli ktoś na nim jeździ, proszę o przyłączenie się do napoczętego wątku. 

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...
Napisano (edytowane)

Mój pierwszy post na forum, więc cześć wszystkim :)

Przymierzałem się do zmiany amortyzatora i trafiłem też na temat, więc zostawię trochę informacji. Może komuś się przyda, jak też będzie rozważać F232.

Zrobiłem przesiadkę z powietrznego, ciężkiego 100mm Suntour XCR32-RL-R (offset 44), na DT Swiss F232 100mm z offsetem 51 mm. Wybrałem opcje bez zdalnej blokady, bo stwierdziłem, że mi to niepotrzebne - prawie ciągle w "open". Używam go w hardtailu, przy okazji musiałem wymienić obręcz z piastą.

Jestem bardzo zadowolony, w końcu amortyzator wybiera w miarę małe i średnie nierówności, kamienie czy korzenie. Póki co zrobiłem 200 km, w tym kilka łatwiejszych singli na BFW w Trójmieście. Zastanawiałem się, czy zmiana offsetu z 44 na 51 mm będzie zauważalna i czy warto dopłacić do 44 mm (był dużo droższy). Kupiłem 51 mm i różnica jest bardzo mała, imo dla amatora pomijalna. Na długich prostych jedynie czuję tą różnicę. Gdybym miał znowu wybierać to znowu kupiłbym 51 mm oszczędzając ~650 zł.

F232 kupiłem na bike24 za ~2400 zł po przeliczeniu z euro. Pod uwagę brałem jeszcze Manitou R7 PRO. Odrzuciłem ROCK SHOX Reba RL m.in. dlatego, że często pojawiała się informacja o serwisie zerowym (na forach). Jeśli trzeba zapłacić >1k zł i później sprawdzać czy jest olej w środku, to coś jest nie tak z podejściem do klienta, ale to moja opinia.

Serwis co 50 godz. realnego użytkowania, samemu zgodnie z oficjalną instrukcją (link) - wygląda bardzo prosto. Numery części są na youtubie lub w oficjalnej dokumentacji. Podstawowe narzędzia, wbijak można kupić na ali za 25 zł z przesyłką, zestaw uszczelek SKF które są kompatybilne 130 zł, oryginalny olej do uszczelek ~100 zł, olej oryginalny do amortyzatora ~100 zł. Te rzeczy znalazłem na necie, są dostępne. Jest też polski dystrybutor, też warto sprawdzić. Oba olej po 100 ml, więc powinno wystarczyć na 3 wymiany (na jedną wymianę potrzeba 14 ml na każdą goleń, czyli łącznie 28 ml), do uszczelek kurzowych tyle, żeby nasiąkły (ciężko powiedzieć ile to ml). To tak w teorii, bo serwisu oczywiście jeszcze nie robiłem, sprawdzałem zanim kupiłem co będzie mnie czekać.

Duży serwis co 200 godz. tylko w autoryzowanym serwisie, brak konkretnych instrukcji - to na minus.

 

Edytowane przez karczk
poprawki
  • Mod Team
Napisano

Mój ma ponad 2.3 k przebiegu, i pracuje dobrze - chyba trudno mu coś zarzucić, skoro ludzie się na nim całkiem konkretnie ścigają (może niewielu, ale jednak), ja co prawda nie, ale po bułki też nie jeżdżę. Dobrze zrobiłeś nie wybierając Reby - może jest tania w serwisie, ale nie ma podejścia do DT jeśli chodzi o pracę (zresztą nawet do podstawowego Fox Rhythm też nie). Ogólnie ludzie lubią sprawdzać, czy producent nie poskąpił oleju, i chyba nie dotyczy to tylko Rock Shox'a.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...