Skocz do zawartości

[do 6k] Endurance


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Prosiłbym bym o poradę. Obecnie jeżdżę Trek Domane AL2, aluminiowa rama, karbonowy widelec, tarcze, Claris. Trasy głównie weekendowe ~150km oraz w okresie wakacyjnym wycieczki bikepackingowe kilkudniowe. 95% asfalt, ale szutrówki, lasy nie są obce. Czuję, że pora pójść krok do przodu. Poszukuję czegoś raczej z Endurance bo bardzo mi przypadła tego typu rama (wcześniej miałem Meride Freeway - trekking). Czego bym chciał? Minimum: widelec carbon, hamulce tarczowe, 2 blaty z przodu, no i osprzęt Tiagra minimum. Hamulce hydrauliczne, czemu nie. 105, czemu nie. Na ramę carbon chyba jeszcze nie jestem gotowy finansowo. Co jest możliwe w tym budżecie plus minus? Z używek wiadomo. Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem. Masz rower z ramą raczej endurance, masz tarcze, nie wiem czy tarcze są u Ciebie hydrauliczne czy mechaniczne. I chcesz zrobić krok do przodu, który na czym ma polegać? Chodzi Ci o wyższą grupę (tiagra, 105)? Jeśli tak, i jeśli geometria ramy Twojej Ci odpowiada to może pomyśl o wymianie grupy na 105. W tym segmencie można coś znaleźć z używek z dobrym stanem, albo nawet w zasadzie nowe części zdjęte od razu po zakupie roweru - część osób przechodzi na elektrykę i pozbywa się tego co ma obecnie.

W tym budżecie spróbowałbym jednak szukać na rynku wtórnym. Myślę, że przy odrobinie cierpliwości jest szansa na zakup roweru na ramie karbonowej, 105 i hydraulice.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam ramę Endurance, która jest ok. Mam tarcze mechaniczne. Krok do przodu ma polegać na tym, żeby kupić lepszy rower, bo trochę kasy leży na kupce. Geometria mi odpowiada, ale nie mam żadnego porównania względem innych rowerów typu Endurance, tylko względem wcześniejszego Trekkingu. Być może rama Endurance z Gianta czy Cube odpowiadała by mi bardziej, ale problem jaki napotykam, to ciężko znaleźć info, co jest Endurancem, a co nie. Na przykład, mój rower znajdziesz w kategoriach szosy, endurance, gravel. Dlatego może ktoś zna jakieś modele rowerów, które warto sprawdzić? Nie jestem fanem jakichś konkretnych marek, jedynie co się orientuję, to że Trek jest drogi. 

Drugie pytanie jakie mi się teraz nasuwa to: jaką ja odczuję różnicę pomiędzy Clarisem, a Tiagrą bądź 105? Przesiadłem się z z jakiejś Acery itp i na Clarisie jeździ mi się bardzo fajnie względem tego. Po prostu uzbierało się trochę gotówki i chciałbym to wydać :)

 

@edit

dodam jeszcze, ze rama  musi miec punkty montazowe, gwinty itp

Edytowane przez wojownik070707
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giant Defy, Contend, Scott Addict (ale nie RC) to od siebie bym polecił. Nie wiem jak tam z punktami montażowymi, to może ktoś się wypowie.

Jeśli chodzi o przeskok z Clarisa na coś wyżej, to dostaniesz bardziej upakowaną kasetę (więcej przełożeń), większą precyzję i trwałość. Jeśli nie masz obecnie problemów z Clarisem, to możliwe, że odczujesz tak naprawdę jedynie fakt zmiany kasety z 8rz na 11rz - co jest tak naprawdę niebanalne, jeśli korzystasz obecnie z większości przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

jaką ja odczuję różnicę pomiędzy Clarisem, a Tiagrą bądź 105? 

Twój prestiż na drodze znacząco wzrośnie 😆

Różnice to przede wszystkim o wiele mocniejsze, hydrauliczne hamulce i mniejsze przeskoki pomiędzy sąsiednimi przełożeniami. 

Cytat

Co jest możliwe w tym budżecie plus minus?

Nowego? Sensa romagna disc i superior xroad 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem w tym roku Clarisa na Tiagrę w swoim fitnessie i czuć różnicę. Mimo, że Claris nie sprawiał problemów i działał poprawnie ale Tiagra robi to lepiej, ciężko to wytłumaczyć ale zmiana biegów jest jakaś taka pewniejsza, szybsza, bardziej zdecydowana. Nie jeżdziłem jeszcze na 105 ale skoro Tiagra jest badziewna to nawet nie jestem sobie w stanie wyobrazić działania 105-tki :). Sam snuję plany coś pozmieniać zimą i nabyć coś nowego/używanego, właśnie jakąś szosę endurance, żeby zmieścić tam oponę 35-38c i dać radę awaryjnie zjechać z asfaltu na jakąś drogę polną czy leśną. Mam teraz w moim niby-grawelu (którego chcę wymienić) opony 35c i do moich potrzeb jest to wystarczająca szerokość bo nie jeżdżę w trudniejszym terenie tym rowerem bo na trudniejszy teren mam mtb xc. Myślałem o czymś pokroju Giant Content AR2 na Tiagrze ale za 6 tys. zł możesz już znaleźć AR1 na Shimano 105 jak ten, Canyon Endurance AL 6.0 Disc na Tiagrze lub nawet Canyon Endurance AL 7.0 Disc jak ten, Trek Domane AL 4 Disc na Tiagrze, może AL 5 Disc na Shimano 105 jak ten ale są już trochę drogie. Jednak w szosach endurance nie znajdziesz zbyt wielu punktów montażowych - na bidony oczywiście są, czasami coś pod małą torbę tzw. paśnik na górze rury ale na widelcu chyba jeszcze nie widziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...