Skocz do zawartości

[suport] Problem z suportem Sram Dub Press Fit Pf41 Bb89/92 i Tokenem BB4129


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Pacjent: Scott Spark 970 z 2020r.

https://www.scott.pl/produkt/1044/6485/Rower-Spark-970/

Korbowód: SRAM SX Eagle DUB Boost, 32T

Oś korbowodu: SRAM DUB PF integrated / shell 41x92mm

Po dwóch latach wymieniony suport SRAM (ten powyżej) z powodu trzasków i hałasów

na Token BB4129

https://sklep.token-polska.pl/suport-bb4129-p-302.html

Tyle, że już po roku jest jeszcze gorzej niż na SRAMie, rypie jak z karabinu. Trzy razy wracałem na serwis i po kilku jazdach znowu to samo. Masakra. Zauważyłem, że strzelona podkładka kontrująca na zewnątrz po lewej stronie suportu ale serwisant jakoś skręcił i mówi, że to nie problem.

Co polecacie zrobić? Na co wymienić? Reklamować TOKENA? Jakie są wasze historie z PRESSFITTEM??

Napisano

A z tym BB-MT800-pa nie ma problemu? Ile wytrzymuje średnio?

Którą polecasz korbę Shimano, żeby działała poprawnie z łańcuchem i kasetą NX EAGLE 12s? Deore już wystarczy, czy SLX, XT? Deorka z tarczą ok 500zł, XT już 1000zł. Warto do rekreacji?

Napisano (edytowane)

Zakładam, że masz ramę boost. Pod łańcuch SRAM to może być nawet korba 11s fc-m5100. Wspomniany suport, dobrze założony (własciwie dobrze założona korba) robi spokojnie grubo ponad 10kkm. Skąd masz takie ceny? Korba deore 12s z tarczą to okolice 300zł,  11s  jakieś 250zł. Suport mt800 ostatnio kupowałem po 11EUR.

https://www.sbike.pl/szukaj-o_s_0_1.html

https://allegro.pl/oferta/korba-shimano-fc-m5100-32-11rz-175-mm-14292574995

Jeśli tył zostawiasz SRAM to korba m6100 względem m5100 niczego nie wnosi. Gdybyś w niedalekiej przyszłości robił upgrade tyłu do shimano to lepiej brać od razu m6100 bo w m5100 trzeba zmieniać blat (okolice 100zł) pod wąskie łańcuchy shimano.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Spojrzałem na centrum rowerowe ale chyba coś źle obczaiłem. Faktycznie  korba deore 175mm ok 330zł, suport widziałem w PL na stronce za 75zł. Czy coś jeszcze muszę dokupić do tego? Czy to dalej jest wciskany suport i prasowanie konieczne?

Napisano

Nic więcej. Suport jest wciskany bo taką masz ramę. Kup sobie "prasę" do PF za kipka dyszek i zrób samemu. Większość serwisów nie potrafi poprawnie założyć PFa (suport wciskają na smar a korbę w suport na sucho).

Napisano (edytowane)

A jakiś filmik instruktarzowy podrzucisz np na YT z poprawnie wprowadzonym suportem? Nigdy tego nie robiłem...

I tak się teraz zastanawiam, czy na serwisie gdzie oddałem moj rower nie popełniają takiego błedu bo nie wierzę, że nowy Token strzeba jak karabin po miesiącu jazdy... Mam racje?

Edytowane przez piotrekraj
Napisano

Na codzień mam styczność z tymi rowerami.

Pytanie, czy aby na pewno trzeszczy suport? Bo pressfit w Scott'ach jest akurat mega bezproblemowy.

Chociaż jak przy każdej masowej produkcji zdarzają się niedoróbki.

Jeżeli trzaski faktycznie wydobywają się z połączenia mufy z miskami i to kolejny raz - warto sprawdzić, czy rama jest ok, a nie na ślepo wymieniać kolejny suport.

Po wyjęciu misek sprawdź czy otwory, w które wchodzą miski są okrągłe.

Zmierz dokładnie suwmiarką otwór w ramie w kilku miejscach, aby sprawdzić czy jest kołem, czy elipsą.

Jakieś odchyłki są dopuszczalne, ale jeżeli masz jajko zamiast koła to co byś nie założył - będzie lipa.

  • +1 pomógł 2
Napisano

Ja robię zawsze wg instrukcji shimano. Suport wciskam na sucho. Nie żałuję smaru do uszczelnienia połączenia oś korby-miski suportu. Kasowanie luzu osiowego na korbie baardzoo delikatne (również zgodnienz manualem). Niektórzy serwisanci sjręcają na pałę i szybko się łożyska sypią.

Moje 2 osobiste mt800 zeobiły ponad 12kkm i nadal jeżdżą. Znajomemu, któremu zakładałem zrobił już 20kkm i też jest nadal w pełni sprawny.

  • +1 pomógł 1
Napisano
Godzinę temu, Maciek.B napisał:

Zmierz dokładnie suwmiarką otwór w ramie w kilku miejscach, aby sprawdzić czy jest kołem, czy elipsą.

 

A jak się okaże, że elipsa to co wtedy? Rower na szrot?

Napisano

Tak, a właściwie sama rama, ale nie przejmowałbym się tym... o ile masz gwarancję.

Scott daje gwarancję na ramę 3 lata bezwarunkowo, a 5 lat pod warunkiem wykonywania corocznych przeglądów.

Jak tego pilnowałeś to nie ma się czym przejmować 😛

Napisano
12 godzin temu, Dokumosa napisał:

Ja robię zawsze wg instrukcji shimano. Suport wciskam na sucho. Nie żałuję smaru do uszczelnienia połączenia oś korby-miski suportu. Kasowanie luzu osiowego na korbie baardzoo delikatne (również zgodnienz manualem). Niektórzy serwisanci sjręcają na pałę i szybko się łożyska sypią.

Moje 2 osobiste mt800 zeobiły ponad 12kkm i nadal jeżdżą. Znajomemu, któremu zakładałem zrobił już 20kkm i też jest nadal w pełni sprawny.

No właśnie jak to jest z tym kasowaniem luzu. W shimano faktycznie ta plastikowa nakretke w osce dokreca się bardzo delikatnie i wystarczy. W Sram natomiast gdy ta nakretke od strony ramienia dokręci się lekko, suport chodzi głośno, natomiast gdy dociągnie się ją mocniej (nie na hama, tylko mocniej palcami) łożyska suportu chodzą ciszej. 

Napisano (edytowane)

Łożyska stosowane w suportach nie są przeznaczone do przenoszenia obciążeń wzdlużnych i pod ich wpływem szybciej się zużywają. Powinno się to tak ustawiać żeby oś nie miała luzu i nic więcej.

Edytowane przez Dokumosa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...