Skocz do zawartości

[Koło tył z piastą 10x135] 8,9,10 biegów, wymiana na większe koło/bębenek


BartOsheq

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Robię przymiarki do upgrade mojego roweru 29". Z tyłu mam koło KLS Draft 10x135 na szybkozamykacz. Bębenek obsługuje max 10 speed. Interesuje mnie czy mogę do ramy włożyć jakieś lżejsze koło z bębenkiem obsługującym 11 biegów?

Czytałem, że są adaptery do sztywnej osi żeby użyć z samozamykaczem. 

Wskazane hamulce tarczowe. Mam starą ramę Author Reflex 2009, ale jest miejsce na montaż tarczówek i to rownież będę zmieniał.

Czy możecie dopomóc?

Edytowane przez BartOsheq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, rozumiem. Według Ciebie mam sobie wybić ten temat z głowy. Ok.

Cytat

Nie ma to absolutnie sensu. A jak chcesz taką geometrię to kup pierwszego lepszego crossa/trekinga.

Tyle, że nie będę kupował nowego trekkinga, skoro mam bardzo dobrego trekkinga z napędem 1x10. Modernizację zaczynam od kół, żeby je później odsprzedać lub przenieść do nowego napędu. Chcę zmienić koła również z powodu zmiany napędu z 1x10 na 2x11. Napęd później również będę przenosił.

Jeżdżę 30% po mieście, 30% po lesie (TPK w trójmieście) i 30 % z sakwami.

 

Edytowane przez BartOsheq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Kettler napisał:

Jak ktoś się pobawić to dlaczego mu zabraniać.

 

1. Bębenek 10s jest taki sam jak pod 11s a nawet 12 s z kasetą 11-50,51.

2. Tak niektórzy producenci oferowali np Mavic (nie wiem czy nadal) end caps pod QR jako adapter sztywnej osi.

 

Dzięki za wpis. 

Moje tylne koło (KLS Draft 29) ma w specyfikacji bębenka wpisane 8,9,10 speed. Stąd przyjąłem założenie, że muszę wymienić koło na koło z inną piastą. Jeżeli zainwestuję w sensowne koła, będę chciał je później przenieść do innego roweru / innej ramy). Widzę, że standardem jest już sztywna oś. Stąd na tą chwilę zastanawiam się nad nowymi kołami ze sztywną osią i adapterem do QR.

A może taki setup Giant PX2 rozwiązałby mój problem https://www.olx.pl/d/oferta/nowe-kola-gravel-giant-px2-CID767-IDTt4Wi.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0.

Widzę, że są adaptery to 12x142 https://allegro.pl/oferta/adapter-piasty-12x142-do-qr-9-mm-14077615114

Czy mój tok myślenia idzie w dobrym kierunku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idziesz w dobrym kierunku potrzebujesz jeszcze coś podobnego na przód ale jak to się sprawdzi w praktyce to nie wiem bo np. Dt Swiss czy Mavic oferuje do swoich kół coś jak poniżej co daje gwarancje, że oś po zaciśnięciu jest prawidłowo zablokowana.

https://allegro.pl/kategoria/czesci-piasty-16445?string=end cap

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Idziesz w dobrym kierunku potrzebujesz jeszcze coś podobnego na przód ale jak to się sprawdzi w praktyce to nie wiem bo np. Dt Swiss czy Mavic oferuje do swoich kół coś jak poniżej co daje gwarancje, że oś po zaciśnięciu jest prawidłowo zablokowana.

Dzięki za wpis. O przód się mniej martwię. Zakładam, że i tak będzie nowy karbonowy widelec ze zintegrowaną osią. Aczkolwiek, muszę to, co napisałeś przemyśleć.  Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...