Skocz do zawartości

[korba] Zjechany gwint korby


Viking1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

podczas jazdy zjechał się gwint w korbie, w który był wkręcony prawy pedał.

Czy da się to solidnie naprawić w serwisie? Proponujecie to skleić, czy zamontować jakąś tuleję, a może zespawać? 

A może gwint jest już tak zjechany, że nie da się tego solidnie naprawić lub bardziej opłaca się kupić nową korbę?

Jaką korbę proponujecie dla mojego roweru? Jak wybrać korbę żeby do niego pasowała? Chciałbym żeby miała trochę mniej zębów, aby łatwiej się podjeżdżało pod górę.

Moja obecna korba, to ta fabrycznie zamontowana - Forged Alloy Crank, Steel Narrow Wide 38T Chainring.

Zdjęcia zjechanego gwintu:

image.thumb.jpeg.2daa6760e87787ef2b756810bcb115b2.jpeg

image.thumb.jpeg.edc86074627692ac691ec7d228621099.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie parametry musi mieć nowa korba, żeby pasowała do mojego roweru? Czym się kierować szukając jej? Nie znam się zupełnie na korbach i napędach.

Czy jeżeli korba będzie miała mniej zębów, to będę musiał skrócić/kupić nowy łańcuch?

Opłaca się kupić taki no-name? - https://www.olx.pl/d/oferta/mechanizm-korbowy-1-rzedowy-stalowy-38-z-korba-l-p-fordon-1kpl-CID767-IDRNpPZ.html

Edytowane przez Viking1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta z linku do olx nie będzie pasowała bo jest do napędu 1x z szerokim łańcuchem. Jeżeli zamierzasz zostać przy korbie na kwadrat, to najłatwiej dostępna opcja to różne korby aluminiowe noname z zębatka NW, podobne do tego co masz teraz. Pełne aliexpress jest tego - a, b, c , na allegro też znajdziesz, tylko drożej - a, b

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2023 o 02:11, Brombosz napisał:

Kup pan jakiś mocny dwuskładnikowy klej do powierzchni metalowych i wklej tam padał już na zawsze. Po co to tyle inwestować skoro rower może po takim zabiegu jeździć jeszcze długo.

https://novato.cz/produkty/klejenie-i-uszczelnianie/masy-uszczelniaj-ce-i-klej-ce/duotmel-r

@BromboszNapisali mi, że koszt kleju to 79 zł, a przesyłka  35 zł. Więc trochę za drogo. Ciekawe czy Poxipol by dał radę.

Edytowane przez Viking1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem inną korbę HT2 na Aliexpress. Chcę mieć 32 zęby w korbie, żeby łatwiej się podjeżdżało pod górę z dużym bagażem.

Która będzie lepsza do mojego roweru? Ta druga ma dłuższą rurę o 3 mm i inaczej zakończoną.

A vs B

Edytowane przez Viking1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do demontażu potrzebujesz 2 kluczy - ściągacz do korby i klucz do suportu, coś takiego. Do tego jeszcze 2 kluczy oczkowe,  15 i 24, jeżeli się nie mylę. Jak nie masz kluczy mozesz kupić podobne narzędzia od razu z rączką, poszukaj a znajdziesz. Do montażu jest potrzebny klucz do misek suportu HTII ( 1 , 2 ) o średnice, która odpowiada zakupionemu suportu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest fajna rzecz, dorobiłem sobie coś podobnego z materiałów podręcznych.

Jeżeli rower jest nowy, to suport raczej odkręci się bez problemów, bez siłowania,  bez ryzyka spadnięcia klucza i uszkodzenia ząbków na suporcie. Natomiast to narzędzie jest przydatne w gorszych przypadkach, zapieczone suporty i takie tam.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...