Skocz do zawartości

[korba] Zjechany gwint korby


Viking1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

podczas jazdy zjechał się gwint w korbie, w który był wkręcony prawy pedał.

Czy da się to solidnie naprawić w serwisie? Proponujecie to skleić, czy zamontować jakąś tuleję, a może zespawać? 

A może gwint jest już tak zjechany, że nie da się tego solidnie naprawić lub bardziej opłaca się kupić nową korbę?

Jaką korbę proponujecie dla mojego roweru? Jak wybrać korbę żeby do niego pasowała? Chciałbym żeby miała trochę mniej zębów, aby łatwiej się podjeżdżało pod górę.

Moja obecna korba, to ta fabrycznie zamontowana - Forged Alloy Crank, Steel Narrow Wide 38T Chainring.

Zdjęcia zjechanego gwintu:

image.thumb.jpeg.2daa6760e87787ef2b756810bcb115b2.jpeg

image.thumb.jpeg.edc86074627692ac691ec7d228621099.jpeg

Napisano

Są specjalne tuleje/zestawy naprawcze do gwintów korby, tyle że samodzielnie raczej tego nie naprawisz, a taka usługa w dobrym serwisie będzie kosztowała więcej, niż ta korba no-name.

Napisano

Nie sądzę. Różne materiały, działające siły, przeciążenia, czynniki zewnętrzne... Nie warto ryzykować zdrowiem. Nowa korba takiej klasy to koszt maksymalnie 200 zł.

Napisano

Jakie parametry musi mieć nowa korba, żeby pasowała do mojego roweru? Czym się kierować szukając jej? Nie znam się zupełnie na korbach i napędach.

Czy jeżeli korba będzie miała mniej zębów, to będę musiał skrócić/kupić nowy łańcuch?

Opłaca się kupić taki no-name? - https://www.olx.pl/d/oferta/mechanizm-korbowy-1-rzedowy-stalowy-38-z-korba-l-p-fordon-1kpl-CID767-IDRNpPZ.html

Napisano

Ta z linku do olx nie będzie pasowała bo jest do napędu 1x z szerokim łańcuchem. Jeżeli zamierzasz zostać przy korbie na kwadrat, to najłatwiej dostępna opcja to różne korby aluminiowe noname z zębatka NW, podobne do tego co masz teraz. Pełne aliexpress jest tego - a, b, c , na allegro też znajdziesz, tylko drożej - a, b

Napisano

Jeżeli chcesz zredukować masę roweru to przejście na HT2 jest jak najbardziej sensowne, trzeba jeszcze dokupić łożyska suportu….

Napisano
W dniu 30.07.2023 o 02:11, Brombosz napisał:

Kup pan jakiś mocny dwuskładnikowy klej do powierzchni metalowych i wklej tam padał już na zawsze. Po co to tyle inwestować skoro rower może po takim zabiegu jeździć jeszcze długo.

https://novato.cz/produkty/klejenie-i-uszczelnianie/masy-uszczelniaj-ce-i-klej-ce/duotmel-r

@BromboszNapisali mi, że koszt kleju to 79 zł, a przesyłka  35 zł. Więc trochę za drogo. Ciekawe czy Poxipol by dał radę.

Napisano

Daj sobie spokój z klejem, połączenia klejone są dobre w przypadku obciążeń statycznych, przy pedale wystarczy niewielkie uderzenie i po klejeniu a na dodatek sobie jeszcze zęby wybijesz. 

Napisano

Znalazłem inną korbę HT2 na Aliexpress. Chcę mieć 32 zęby w korbie, żeby łatwiej się podjeżdżało pod górę z dużym bagażem.

Która będzie lepsza do mojego roweru? Ta druga ma dłuższą rurę o 3 mm i inaczej zakończoną.

A vs B

Napisano

Do demontażu potrzebujesz 2 kluczy - ściągacz do korby i klucz do suportu, coś takiego. Do tego jeszcze 2 kluczy oczkowe,  15 i 24, jeżeli się nie mylę. Jak nie masz kluczy mozesz kupić podobne narzędzia od razu z rączką, poszukaj a znajdziesz. Do montażu jest potrzebny klucz do misek suportu HTII ( 1 , 2 ) o średnice, która odpowiada zakupionemu suportu.

Napisano

To jest fajna rzecz, dorobiłem sobie coś podobnego z materiałów podręcznych.

Jeżeli rower jest nowy, to suport raczej odkręci się bez problemów, bez siłowania,  bez ryzyka spadnięcia klucza i uszkodzenia ząbków na suporcie. Natomiast to narzędzie jest przydatne w gorszych przypadkach, zapieczone suporty i takie tam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...