Skocz do zawartości

[Hamulce Shimano GRX] Klamka ST-RX600 wciska się zbyt głęboko po wymianie zacisku BR-RX810


jowejek

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Po serwisie hamulców w gravelu mam problem z klamką przedniego hamulca, która wpada zbyt głęboko.

 

Dlaczego uważam, że coś jest nie tak:

- tylny (trudniejszy do odpowietrzenia) hamulec ustawiłem znacznie lepiej: przy maksymalnym ściśnięciu klamki zmieszczę tam palec i jeszcze zostaje luz;

- mam do porównania drugi rower z klamkami GRX600 i zaciskami GRX400, którego hamulce (mimo braku serwisu) działają lepiej.

 

Nowe części, które wymieniłem: zacisk BR-RX810, tarcze i klocki.

Stare części, których nie ruszałem: klamkomanetki ST-RX600 i przewody SM-BH90-JK (z oliwkami).

 

Hamulce zalewałem od zera z powodu konieczności wymiany zacisku. Użyłem zestawu do hamulców hydraulicznych EZmtb oraz oryginalnego oleju Shimano. Postępowałem według kroków z instrukcji serwisowej Shimano oraz wideoporadników Park Tool, GCN, itd.:

Olej wtłaczałem strzykawką od zacisku do klamki (45 stopni pochylenia lejka do przodu) do zaniku bąbelków, a następnie upuszczałem z lejka w klamce do zacisku (45 stopni pochylenia lejka do tyłu), też do zaniku bąbelków. W ostatnim kroku otwierałem i zamykałem zawór szybkim ruchem na wciśniętej klamce, a potem dopompowywałem układ klamką. Przy odpowietrzaniu "strzelałem" klamką, opukiwałem przewód i zacisk śrubokrętem.

Odpowietrzanie wykonywałem z bloczkiem do zacisku z zestawu do odpowietrzania, a później próbowałem jeszcze poprawić na docelowej tarczy i klockach. Użyłem też większej strzykawki (50ml), żeby trochę siłowo, bez odłączania strzykawki, przepłukać układ większą niż trzeba objętością płynu i mieć pewność, że nie ma w nim pęcherzyków powietrza. Nie zauważyłem nowych pęcherzyków ani przy klamce, ani przy zacisku, a mimo to klamka wciska się prawie do samej kierownicy.

Z tego co wiem, klamki GRX600 nie mają regulacji luzu roboczego, więc to wyeliminowałem jako przyczynę. W każdym razie przy klamce nic nie ruszałem, jedynie przy zacisku. Czy jest coś, co powinienem ustawić w klamce, czy może klamka jest zepsuta i do wymiany?

Dodam, że klamka ma wyczuwalny, "twardy" punkt, w którym łapie, nie jest "miękka" w taki sposób jak porównywałem na sztucznie zapowietrzonym układzie. Po prostu za głęboko wpada i za późno łapie, tak jakby ten "twardy" punkt się przesunął.

 

Serwisy rowerowe mają teraz zawalone terminy, a jeździć się chce. Proszę o porady, sugestie, pomoc...

klamka.jpeg

zacisk.jpeg

Edytowane przez jowejek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem dziś nowych pomysłów, ale za każdym razem uzyskiwałem ten sam efekt. Wydaje mi się, że po tylu próbach układ odpowietrzam skutecznie, dlatego trochę zrezygnowany zrobiłem na odwrót niż sugerowano, czyli zamiast robić podciśnienie z lejkiem, to zrobiłem nadciśnienie z zakręconym zaworem w klamce i w ten sposób sztucznie zwiększyłem ciśnienie w układzie. Szczerze mówiąc nie wiem jak inaczej miałoby to zadziałać. Wstępnie rezultat jest taki jak oczekiwałem, choć wydaje się to niezgodne ze sztuką. Zobaczymy czy rano nie będzie pod rowerem żadnych wycieków i czy uda mi się ustawić zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka luźna myśl, czy przy ciśnieniu w przewodzie tłoczki się nie wysuną?
Zawsze mi się wydawało, że układ ma wyrównane ciśnienie i dopiero przy naciśnięciu klamki rośnie.

Inne luźne myśli, czy cylindry nowych zacisków mają tą samą pojemność co poprzednie?

Czy po zalaniu i odpowietrzeniu, dałeś szansę tłoczkom z klockami na dojście na odpowiednią odległość od tarczy? Zwykle wystarcza kilkukrotnie zacisnąć i odpuścić, żeby regulacja odległości klocków zadziałała.
Jeżeli dobrze rozumiem instrukcję, to można regulować odsunięcia dźwigni od kierownicy (strona 59), regulacji skoku jałowego prawdopodobnie nie masz ale warto sie upewnić: https://si.shimano.com/pl/pdfs/dm/GADBR01/DM-GADBR01.pdf

U siebie mam klamki Tiagra 7420 i zaciski slx i podobnie klamka dosyć głęboko idzie ale hamulce działają poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk GRX400 i GRX810 jest taki sam, różni się tylko materiałem tłoczków (ten droższy ma ceramiczne). Wątpię by miało to jakikolwiek wpływ na pojemność całego układu. Poza tym, wg Shimano, oba są kompatybilne z moją klamką, więc powinny "po prostu działać".

Tak jak pisałem w pierwszej wiadomości, regulacji luzu roboczego ten model klamki nie ma. Odległość od kierownicy mam ustawioną na maksymalną.

Głęboko wpadająca klamka kojarzy mi się ze zużytymi, nigdy nieserwisowanymi rowerami komunijnymi. Nie lubię tak jeździć, jest to dla mnie niebezpieczne, niewygodne i poniekąd psuje przyjemność z jazdy rowerem na fajnych komponentach. Wiem, że układ może lepiej działać, bo mam drugi rower do porównania z tym samym osprzętem.

W każdym razie, po użyciu mojego siłowego sposobu, przez noc nie pojawiły się żadne wycieki ani zapocenia, więc jestem dobrej myśli. Pomęczę jeszcze klamkę i dla pewności odczekam kolejną dobę. Jeśli będzie ok, to może w weekend w końcu uda mi się wybrać na rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 11.07.2023 o 21:53, jowejek napisał:

Stare części, których nie ruszałem: (...) przewody SM-BH90-JK (z oliwkami).

Nie miałem czasu wcześniej napisać, ale oliwki okazały się kluczem do rozwiązania problemu. W przeciwieństwie do tego co czytałem na tym forum, należy je bezwzględnie wymienić po odkręceniu zacisku (nawet jeśli jest to ten sam zacisk), oraz dodać niewielką ilość smaru między śrubą dociskającą przewód a oliwką. Niebo a ziemia. Wcześniej musiałem mieć mikrowycieki podczas odpowietrzania, których nie zauważałem z powodu ogólnego zanieczyszczenia olejem podczas procedury.

  • +1 pomógł 3
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

To sugestia pod moim adresem? 

To jeszcze raz powtórzę,  specjalnie dla ciebie: nigdy nie wymieniam oliwek I insertów jeśli serwis hamulców wymaga tylko wymiany zacisku. Pierwszy raz babrałem się przy heblach hydraulicznych 23 lata temu. Wtedy nie było gugla,  pdf'ów i jutubów ani dostępu do informacji publikowanych przez producentów. Do momentu gdy zostałem uszczęśliwiony informacją że zaprawianie przewodu musi być wykonane za każdym razem miałem kilkadziesiąt hamulców a potem setki obsługiwanych które nie należały do mnie. Po zapoznaniu się z tym że zaprawianie jest konieczne nie dane mi było nagle zetknąć się z wyciekami. Więc albo jestem szczęściarzem 1653 razy albo historię sprzedawaną przez producentów można włożyć.... 

Po ilu razach robienia czegoś na swój sposób uznajesz że twoja "nielegalna" metoda jest równie skuteczna/bezproblemowa/bezpieczna (właściwe zakreślić) jak te "prawilne"? 

Przeproszę i pokornie przyznam się do nieroztropności jak tylko zaliczę pierwszego szczocha. Na razie- jeszcze mnie to nie dotknęło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.07.2023 o 23:08, jowejek napisał:

Próbowałem dziś nowych pomysłów, ale za każdym razem uzyskiwałem ten sam efekt. Wydaje mi się, że po tylu próbach układ odpowietrzam skutecznie, dlatego trochę zrezygnowany zrobiłem na odwrót niż sugerowano, czyli zamiast robić podciśnienie z lejkiem, to zrobiłem nadciśnienie z zakręconym zaworem w klamce i w ten sposób sztucznie zwiększyłem ciśnienie w układzie. Szczerze mówiąc nie wiem jak inaczej miałoby to zadziałać. Wstępnie rezultat jest taki jak oczekiwałem, choć wydaje się to niezgodne ze sztuką. Zobaczymy czy rano nie będzie pod rowerem żadnych wycieków i czy uda mi się ustawić zacisk.

Wspaniała metoda, robienie nadcisnienia w ukladzie shimano z nowymi klamkami 11s, czyli grzebanie przy zakręconym odpowietrzniku w klamce, cofanie klockow, bardzo czesto prowadzi to wypchniecia membramy ze zbiorniczka wyrównawczego w klamce 😆  Numer czesci Y0C578000 Y0C678000

TEraz sugeruje zajrzec pod gume klamkomanetki i zoabczyc czy sie nie wylewa jak naciskasz klamke...pomachaj troche klameczka, jak zobaczysz bombelki...to juz wiesz co trzeba wymienic 😉

A no i uklad bedzie działal...bo wylewa sie ze zbiorniczka wyrównawczego...dopiero w miare zużywania sie klockow znow sie zapowietrzy :P

Bo nie bedzie z czego dodać płynu ...no ale wczesniej guma zacznie sie slizgać od oleju ktory sie tam wyleje...

Pozdrawiam Majstrów JAnuszów :P  

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest często? Jeden na 5? Na 10? Na 100?

Hydrauliczne szosowe heble są na rynku od ~5 lat (?). Trafił do mnie od tego czasu tylko jeden z uszkodzoną membraną. A zanim trafił do mnie klient sam wymieniał klocki kilka razy. Więc owszem,  jest to możliwe ale nie, nie jest to częste zjawisko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, czyżbyś nie potrafił czytać? 

To jeszcze raz,  czytaj na spokojnie: na kilkaset rowerów szosowych z hydraulikami shimano które serwisowałem miałem do tej pory 1 (słownie: JEDEN) przypadek pękniętej membrany. 

Wielu posiadaczy wymienia klocki samodzielnie. 

Gdy dostarczają rower na serwis ZAWSZE pytam czy wymieniali sami klocki. Tych którzy to robili pytam czy otwierali odpowietrznik w klamce. 100% odpowiedzi "nie". 

Więc (podsumuję,  żebyś się nie pogubił): gdyby wspomniany przez ciebie problem występował "bardzo często" to na te powiedzmy pińcet rowerów miałbym ze 400 sztuk z gumą do wymiany. Miałem jedną sztukę. 400 na 500, 80%, czy to można uznać za "bardzo często"? 

Czy wiem lepiej? Na pewno  odnośnie tego z czym mam styczność. Jeśli rwiesz gumy regularnie to i "często" jest adekwatnym określeniem - twoich - doświadczeń. 

Nabyłem drogą kupna 2 komplety gumek (2x2=4) do klamek,  na wszelaki wypadek. Użyłem jedną w zeszłym roku,  reszta leży i czeka. 

Nie wiem dlaczego czujesz się dotknięty tym co napisałem, chyba nigdzie nie sugerowałem,że jesteś głupi albo cuś innego. Dzielimy się osobistymi (?) doświadczeniami. Jeśli piszesz "bardzo często" to znaczy że:

1. Serwisujesz cudze bajki i klienci notorycznie "pękają gumy" w klamkach. 

2. Regularnie rozwalasz membrany we własnych hamulcach. Bo na jakiejś podstawie to "często" podajesz. 

Gdy trafił do mnie wspimnisny rowerek ze skasowaną membraną musiałem znaleźć zamiennik. Okazało się że na cały liczący 80 melonów ludzia kraj zaledwie JEDEN sklep internetowy miał je w ofercie. Można onlajn nabyć wszystko ale te gumy furory handlowej nie robią. Zazwyczaj jak coś guglnę to wyskakuje tysiąc ofert,  część z nich to wkręt bo sklep ma ale nie ma na stanie. A tu- kondomów nie kcom sprzedawać. 

Nie uważasz że przy "bardzo często" mialby je każdy sklep,  wraz z bidonami,  skarpetkami i gaciami z pampersem? 

Ja bym chciał żeby to było często bo za membranę z myciem klamkomanetki i odpowietrzaniem mam na czysto 200 pln.  Za 15-20 minut roboty. Ale te wredne ludzie nie dają mi zarobić na waciki żony... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zekker dokłądnei w żadnej instrukcji ne ma o tym słowa, kiedys szukałem...być może shimano zawsze zakłada że odpowietrznik w klamce jest odkręcony przy zabawach z tłoczkami. 

A czym się rózni, a no tym, że zupełnie inaczej jest zorganizowany ten zasobnik z olejem, który jest "dodawany" do układu aby skompensować wysuwanie się tłoczka w miare zużywania klocków. W klamkach szosowych mieści się to z boku klamki na czubie klamkomanetki, pod deklem dokręcanym z boku, gdzie jest ta nieszczęsna licha uszczelka. 

W MTB Ten zasobnik jest tutaj Tu jest opis. https://bicycles.stackexchange.com/questions/69356/what-and-where-is-the-weeping-port-on-shimano-mtb-brake-levers

Co ciekawe starsze modele klamek Hydraulicznych szosowych shimano 11s  jak rs685 sa jak skała, można robic  z zaciskami wszystko, ...bo nie ma w nich tego nieszczesnego dekla.

3 godziny temu, tobo napisał:

Hm, czyżbyś nie potrafił czytać? 

To jeszcze raz,  czytaj na spokojnie: na kilkaset rowerów szosowych z hydraulikami shimano które serwisowałem miałem do tej pory 1 (słownie: JEDEN) przypadek pękniętej membrany. 

Nie interesują mnie Twoje wpisy na temat o którym chyba tylko coś czytałes. 

Wogóle Nie pisz do mnie OK ?  Szerz swoją szamańska wiedze w swoim kosciele wiernych bywalców Twojego serwisu. ciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie piszę do ciebie,  jesteś w tym przypadkiem. Odnoszę się do bzdetów które tu publikujesz. 

To co spłodziłeś jest, na swój sposób,  zabawne. Nijak nie ma się do rzeczywistości. Chyba że serwisujesz setki/tysiące rowerów i masz setki /tysiące rypniętych membran? 

Są ludzie którzy mają katastroficzne zapatrywania na różne aspekty życia. Może ty cierpisz na "gumową traumę ". W mojej rzeczywistości ten dramat nie ma miejsca. 

Chyba że... pracujesz u krajowego dystry shimano i masz dostęp do tych strasznych danych o częstym pękaniu gum. 

Zrobiłem coś jeszcze. 

Założyłem że masz rację -  że to częste. Jeśli tak jest to problem powinien dotyczyć również wielu rowerów w Polsce,  czy nie? Jeśli jest częsty to pewnie jest zapotrzebowanie na części,  czyli X sklepów internetowych w Polsce powinno te części oferować. 

To użyłem gugla,  wpisałem słowa kluczowe plus oznaczenie kodowe z katalogu shimano. 

Gugiel wypluł

https://www.google.com/search?q=membrana+shimano+Y0C578000&oq=membrana+shimano+Y0C578000&aqs=chrome..69i57.14496j0j4&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#ip=1

Wyszło że ma chińczyk i ma hiszpan.  I jeden sklep w Polsce którego nie kojarzę. 

Co robią nasi rodacy jak pęknie im guma? 

Użyłem allegro. Zero wyników. 

Masz jakieś wytłumaczenie? 

Czy Polacy są bardziej ogarnięci i problem ich nie dotyczy? 

Edytowane przez tobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wez wpisz np sti 8020 leaking

Tu pierwszy z brzegu temat wepchniecia tłoczkow z rozkmina na ten temat 

https://www.bikeforums.net/bicycle-mechanics/1177140-shimano-r8020-leak.html

I cale szczescie ze nie tykasz moich rowerow :-))

Masz w tym watku kilku gosci ktorzy sa po tej samej awarii, jak i typka ktory zdaje sie prowadzi profesjonalny serwis i wyjasnia im co sie stalo.

I wez juz skoncz, pisac do mnie. ...zajmij sie swoim serwisem 

Masz nowa wiedze, mozesz sie poprawic w robocie 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, player123 napisał:

dokłądnei w żadnej instrukcji ne ma o tym słowa, kiedys szukałem...być może shimano zawsze zakłada że odpowietrznik w klamce jest odkręcony przy zabawach z tłoczkami. 

Skoro nie ma w instrukcji, to znaczy że tego robić nie trzeba, chyba że Shimano chce mieć więcej zwrotów gwarancyjnych. Nie można zakładać, że serwisant będzie się domyślał co ma zrobić. Jeżeli byłoby jakieś ryzyko, to by dali ostrzeżenie i opis co dodatkowo trzeba zrobić.

Co można założyć, że puścili serię nowych uszczelek/membran, które są za słabe. Nie byłby to pierwszy raz, był tutaj spory temat o cieknących zaciskach.

Edytowane przez zekker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, player123 napisał:

Wez wpisz np sti 8020 leaking

Tu pierwszy z brzegu temat wepchniecia tłoczkow z rozkmina na ten temat 

https://www.bikeforums.net/bicycle-mechanics/1177140-shimano-r8020-leak.html

I cale szczescie ze nie tykasz moich rowerow :-))

Masz w tym watku kilku gosci ktorzy sa po tej samej awarii, jak i typka ktory zdaje sie prowadzi profesjonalny serwis i wyjasnia im co sie stalo.

I wez juz skoncz, pisac do mnie. ...zajmij sie swoim serwisem 

Masz nowa wiedze, mozesz sie poprawic w robocie 😉

Mam wiedzę bazującą na osobistym doświadczeniu. "Bardzo często" , w najgorszym przypadku, to bzdety które tu czytam, twojego autorstwa. 

Zadałem Ci bardzo proste(?) pytanie: skoro to tak powszechny problem to dlaczego w polskich internetach tego towaru brak? Czy polscy rowerzyści są tak świadomi jak ty i nie rozalają membran? Fatalizm to paskudna przypadłość,  szczególnie jak się nią "zaraża" innych. 

Czytanie kuleje,  rozumienie tekstu pisanego również? Nigdzie nie napisałem że problem nie istnieje. Zawsze otwieram odpowietrznik przy cofaniu tłoków. Bo nie mam ochoty finansować klientom napraw. Problem jest jednak w skali całej ilości tych hamulców śladowy. 

Taki drobiazg: forum rowerowe - z założenia bazuje na użytkownikach prezentujących własne doświadczenia - tak uważam. 

To porównajmy:

- piszesz o rozwalaniu membran,  że to plaga jest. Osobistego doświadczenia z pękniętą gumą wygląda na to że nie masz(?). Ale twierdzisz że to jest częste. Osobiste masz zerowe. 

- przerabiam trochę szos,  od kilku lat większość na hydraulikach. Bazuję na osobistym doświadczeniu które wskazuje że to śladowy problem. Na tym forum jestem od nastu lat i, raczej, mam opinię wiarygodnego użytkownika. 

Robisz jakieś statystyki bazujące na reprezentatywnej grupie badawczej i to pozwala Ci wysnuć wnioski o częstotliwości występowania problemu? 

Zapytałem cię dlaczego ta fatalna guma nie jest w Polszy popularnym towarem, chyba powinna być skoro to tak masowe zjawisko? Zbyt jest to i towar jest? Bo to raczej prosta zależność? 

 

Edytowane przez tobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.09.2023 o 08:01, zekker napisał:

Skoro nie ma w instrukcji, to znaczy że tego robić nie trzeba, chyba że Shimano chce mieć więcej zwrotów gwarancyjnych. Nie można zakładać, że serwisant będzie się domyślał co ma zrobić. Jeżeli byłoby jakieś ryzyko, to by dali ostrzeżenie i opis co dodatkowo trzeba zrobić.

Co można założyć, że puścili serię nowych uszczelek/membran, które są za słabe. Nie byłby to pierwszy raz, był tutaj spory temat o cieknących zaciskach.

A w samochodzie jak cofasz tłoczki, to ....każdy poważny mechanik wie, ze trzeba odkrecic zbiorniczek wyrównawczy.

Czemu w rowerze ma byc inaczej ? Gdzie to się ma podzieć? Rozważ przypadek, ze ktoś dolał płynu na wysunietych tłoczach, gdzie to się ma zmieścic gdy cofniesz tłoczki ? W tym układzie nie ma próżni....masz pełny układ z wysunietymi tłockzami... i chcesz je cofnąć .... poddaje się najsłabszy element czyli tam membrama/uszczelka... 

@tobo PIsałem do Ciebie, abys już zaprzestał pisać do mnie. 

Produkujesz się na temat czytania ze zrozumieniem, a sam nie rozumiesz prostych rzecyz i to już dwóch:

a) TEn układ nie utrzyma nadmiaru oleju gdy cofasz tłoczki

b) ciągle cos do mnie psizesz... mimo iż wskazałem abys juz tego nie robił, mi nie musisz nic udowadniać ... na szczescie nie bywam w Twoim serwisie i w nim juz nie bede, za żadne pieniadze. Zatem ponawiam, PRZESTAŃ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co mnie samochody, gdzie układ hamulcowy inaczej wygląda?

Cóż, jeżeli ktoś niezgodnie z instrukcją i zaleceniami dolewa płynu, to sam jest sobie winien. W normalnej sytuacji jest miejsce na płyn.
Niemniej z moich doświadczeń wynika, że wtedy po prostu nie da się do końca cofnąć tłoczków. Jeżeli w takim przypadku puszcza membrana, to jest kilka możliwości:
- ktoś próbował na siłę
- wada konstrukcyjna membrany
- wada projektowa, która pozwala na zbytnie wybrzuszenie membrany

 

Zajrzałem jeszcze raz na strony Shimano i w nowszych (?) instrukcjach jest wzmianka o otwarciu zbiorniczka. Ciekawe, że w polskiej wersji nie.

https://si.shimano.com/en/dm/GADBR01/replace_brake_pads

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zekkerW samochodach, jak i w rowerach, dziala to tak samo, otwierasz uklad, i mozesz cofać tłoczki ile chcesz bez ryzyka, że cokolwiek uszkodzisz, bo nie zbudujesz cisnienia w tym ukladzie które zniszczy najsłabszy element. Jedyne co może sie stać, to wyleje się nadmiar oleju....a gdy robisz to na zakreconym ukladzie, to masz jasne czym ryzykujesz w przypadku "nowych" klamek serii 11speed/10speed  - nowych w sensie tych do ktorych pasuje podana tu strzelajaca gumeczka.

A ktora to instukcja shimano mowi, ile plynu powinno byc w układzie? Jest jakis wskažnik poziomu? ...a teraz postaw sie w roli sereisanta ktory dostaje taki rower na wymiane klockow, skad on niby ma wiedziec ile jest oleju, i czy zbiorniczek wyrownawczy w klamce jest pusty czy pełny?? Pchanie tych tłoczkow na zakreconym układzie to swojak za 10pkt na 10 możliwych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie są to takie same układy. W samochodach masz pompę wspomagania, zbiornik wyrównawczy jest otwarty (tzn. nie jest zalany do pełna).

Jeżeli ktoś przychodzi na wymianę klocków, to na 99,9% nic nie grzebał w hamulcach, więc ilość płynu powinna być poprawna. Jedyne ryzyko, że były gdzieś indziej serwisowane i ktoś sknocił sprawę dolewając płynu.
Procedura napełniania układu jest opisana, poziom płynu nie jest nigdzie wskazywany, bo lejesz do pełna z tłoczkami zablokowanymi właściwą "wkładką".

Jeżeli membrana strzela przy standardowym cofaniu tłoczków i dzieje się to tylko w nowszych konstrukcjach, to odpowiedź masz jasną - sknocili projekt lub materiał membrany.

Ryzyko wylania płynu, to ryzyko zafajdania klocków i tarczy. W skrajnych przypadkach jak ktoś nie pomyśli co robi, to wylanie płynu ze zbiorniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...