mr.victor16 Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja Cześć wszystkim! Posiadam rower trekkingowy, o którym wiem na razie dosyć niewiele, gdyż kupiony został u handlarza, który ściągał je zza granicy. A gdy wpisuję nazwę z ramy (czyli Bellini), to głównie podobne rowery do mojego wyskakują na rosyjskojęzycznych stronach... co jest w zasadzie interesujące dość 😂 Ale ja nie o tym... Przyznam szczerze, że zaniedbałem rower, przez co opony i dętki są w stanie agonii, a chciałbym, aby mi ten rower jeszcze trochę posłużył. Zatem potrzebuję wymienić 2 opony wraz z dętkami. Koła to 28". Nie bardzo znam się na całych oznaczeniach. To co udało mi się odczytać: Przód: Vee.Rubber 700-42c (40-622) Tył: Kenda 42-622 (700x40c-28x1 5/8) Moje najważniejsze pytanie opiera się o to, czy muszę szukać identycznych opon, a jeśli nie... to jak wybrać bieżnik, markę. Jakie mielibyście dla mnie rady w tym temacie? Domyślam się, że ten temat może wywołać śmiech u bardziej doświadczonych użytkowników... lecz podobno kto pyta, nie błądzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja Potrzebujesz dwóch opon w rozmiarze 700 - 40c. Teraz pytanie gdzie jeździsz i jak jeździsz? Jak klasycznie asfalt DDR szuter, wybrałbym przykładowo schwalbe hurricane, ewentualnie conti contact speed. Dętki pod wymiar, 700X35/45. Tych typowych opon trekkingowych osobiście bym nie kupił. Niezbyt chętnie się to toczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.victor16 Napisano 13 Maja Autor Udostępnij Napisano 13 Maja (edytowane) Zatem czemu w zasadzie wcześniej koło przednie miało 42c ? Jest ku temu jakiś logiczny powód? A co do mojej jazdy, to klasycznie... tak jak napisałeś powyżej Edytowane wczoraj o 06:39 przez sznib nie cytujemy posta poprzedzajacego w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja Bo taka była pod ręką . Czasem montuje się dwie opony w różnych rozmiarach celowo, ale to nie ten przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja Możesz jeszcze pomyśleć o założeniu dętki lateks. Opory toczne niemal identyczne w porównaniu z tubeless, a znacznie mniej babrania się z tym. Lateks spokojnie u mnie wytrzymuje łomot. Nawet ciśnienia nie traci zbytnio. Może od długiego stania by zauważalnie spadło. Ale tak, przed jazdą wbijam ok 2 bar, robię np 35km (wybojów nie brakowało) na nast dzień przed jazdą, cisnienie ok 1.9... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.victor16 Napisano 14 Maja Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 14 godzin temu, graveloiksctrailowka napisał: Potrzebujesz dwóch opon w rozmiarze 700 - 40c. Teraz pytanie gdzie jeździsz i jak jeździsz? Jak klasycznie asfalt DDR szuter, wybrałbym przykładowo schwalbe hurricane, ewentualnie conti contact speed. Dętki pod wymiar, 700X35/45. Tych typowych opon trekkingowych osobiście bym nie kupił. Niezbyt chętnie się to toczy. A gdzie warto szukać tych dętek na wymiar? Wpisując w internet ten rozmiar wyskakują jakieś po 10zł za sztukę, co pewnie oznacza, że błędnie szukam. Jestem w tym temacie dość mocno świeży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja Dętki są droższe i tańsze. Możesz poszukać tu https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/detki-rowerowe/28-cali/?attr[548]=44830 Poza szerokością (dętka pasuje do pewnego zakresu - ten zakres ma obejmować szerokość wybranej opony) jest jeszcze rodzaj wentyla (samochodowy lub presta (cienki) - zależy od otworu w obręczy, długość wentyla (zwykle ok 40mm, dłuższe do wysokich obręczy) i materiał guma (tanie, ale nie koniecznie złe), lateks - droższe, trochę ucieka powietrze, poliuretan - lekkie, dobre, ale drogie. Takie zwykle, czarne schwalbe albo continental (lub inne markowe) będą ok. Lżejsze są zwykle delikatniejsze, ale dają mniejsze opory. To nie jest technologia rakietowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 14 Maja Udostępnij Napisano 14 Maja 8 godzin temu, mr.victor16 napisał: A gdzie warto szukać tych dętek na wymiar? w dowolnym sklepie rowerowym / decathlon / martes, w zwykłych marketach auchan carrefour także można dostać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.victor16 Napisano 19 Maja Autor Udostępnij Napisano 19 Maja Zainteresuję się w najbliższym czasie tym. A sama marka z ramy czyli Bellini oznacza jakąś firmę krzak? Czy jak 😂 Wnioskuję tak, gdyż nic praktycznie na ten temat nie mogę znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob555 Napisano Wtorek o 10:23 Udostępnij Napisano Wtorek o 10:23 Skoro to rower od handlarza, to zapewne rower miał jedną oponę uszkodzoną i nałożył co miał pod ręką. Ja bym je zamienił miejscami, na tył dał 42 a na przód 40 i pojeździł chwilę po okolicy. Potem byś sobie dobrał oponę do swoich preferencji. Grubszą , cieńszą, takie same jak masz teraz w zależności od preferencji i od terenu jaki masz w okolicy. Jeden wybierze do krosa 35 , inny 47 i oba wybory mogą być słuszne i poprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.