Skocz do zawartości

[szukam gravela 5-8 tysięcy] głównie asfalt


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Przymierzam się do kupna gravela w podanym budżecie 5-8 tysięcy. Mam 179cm i 75kg. Zaznaczę na wstępie, że jeżdżę trasy 50-100km, które składają się w 80-90% z asfaltu, ale zawsze pojawią się w nich jakieś odcinki szutrowe, dlatego czysta kolarzówka dla mnie odpada. 

Chciałbym pomocy w dobraniu gravela zbliżonego do szosówki, GRX nie jest tu obowiązkowy z względu na trasy które zazwyczaj odbywam. Dodam, że głównie myślę o rowerach z marek premium, nie do końca jestem przekonany do rowerów typu kellys soot, mbike czy accent. 

Obecnie zastanawiam się nad:

https://www.decathlon.pl/p/rower-gravel-ridley-kanzo-a-grx-600/_/R-p-X8803908   - jedyny minus to dość wysoka cena, ale jeśli byłoby warto jestem w stanie go zabrać.

https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-marin-gestalt-2-2022#additional    -  tutaj wszystko składa się ładnie, chciałbym tylko usłyszeć coś więcej od kogos kto używał go w praktyce 

https://sprint-rowery.pl/rower-gravel-marin-gestalt-2-5-2022#additional    - chwilowo brak rozmiaru 

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-superior-x-road-comp-gr-pd33239/?v_Id=189803&gclid=Cj0KCQjw9deiBhC1ARIsAHLjR2A3BnVeWi4jahGEhXM8kucJ5O4TRw5HI1zU2dlvoiOSLz6GEBT8_JsaAohKEALw_wcB  - dużo czytałem w poprzednich tematach o nim, ale nie do końca jestem przekonany do napędu 1x10. 

Jeśli ktoś miałby inne propozycje, nie przekraczające mojego budżetu lub powiedział coś więcej o tych które wskazałem, będę bardzo wdzięczny. 

Pozdrawiam wszystkich 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Canyon endurace, cube attain, giant contend, załadujesz 33-35c i będziesz śmigał 

Cytat

Wrzuciłeś wersję gravelową, szosowa jest na 2x

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/?v_Id=199509&gclid=Cj0KCQjwmN2iBhCrARIsAG_G2i6ZfvDm_2dy9JiZ4uHah-tGT9_ABguGhGmm5gnJiei8mZFvoNsnyWgaAp0IEALw_wcB

Cytat

Dodam, że głównie myślę o rowerach z marek premium, nie do końca jestem przekonany do rowerów typu kellys soot, mbike czy accent. 

Co w rowerach jakie wrzuciłeś jest choćby w minimalnym stopniu "premium"? 

Zwykłe rowerowe volkswageny i tyle 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Gestalta 2 i używam go na asfalcie (często dziurawym i łatanym), czasami szutry (bywają lepsze od niektórych asfaltów).

Rower dość fajny, jak dla mnie szybki, chociaż trochę twardy na oponie 30 czy 32 (nie pamiętam),  od rocznika 2023 coś zmienili, wejdzie opona chyba do 45 (z pamięci piszę), u mnie tylko 35. Mam drugiego gravela na oponie 40 więc rotuję nimi. Ten drugi jest też pod sakwy, bo ma nie tylko większą ramę (jestem na granicy 54 i 56 i mam oba) ale po prostu więcej miejsca. W Gestalcie jak wsadzę bidony, to już mało miejsca na jakąś torbę. Dlatego jest to mój rower szybkoturystyczny ;) Tydzień temu zrobiłem na nim 300 km i przeżyłem :)

Przełożeń mi nie brakuje, a mieszkam w terenie pagórkowatym, w Góry Sowie często zaglądam. Generalnie polecam ten rower. Na pewno siodło do wymiany, bo fabryczne jest za miękkie - jazda z wkładką grozi drętwieniem.

DSC_5920_polarr.thumb.jpg.38bea447440a93966e998e24cf75a3f7.jpg

Jak się dobrze zakręcisz, to zmieścisz w budżecie (albo lekko przekroczysz) Bianchi Via Nrone 7. GRX, hydraulika.

Jak nie boisz się stali, to Nicasio 2...

Edytowane przez spidelli
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mihau_ napisał:

Canyon endurace, cube attain, giant contend, załadujesz 33-35c i będziesz śmigał 

Wrzuciłeś wersję gravelową, szosowa jest na 2x

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/?v_Id=199509&gclid=Cj0KCQjwmN2iBhCrARIsAG_G2i6ZfvDm_2dy9JiZ4uHah-tGT9_ABguGhGmm5gnJiei8mZFvoNsnyWgaAp0IEALw_wcB

Co w rowerach jakie wrzuciłeś jest choćby w minimalnym stopniu "premium"? 

Zwykłe rowerowe volkswageny i tyle 

Dzięki za linka do tej opcji szosowej, myślisz że on na tych oponkach 32mm też da radę na jakieś szutrowe trasy bardziej czy trzeba będzie odrazu zmieniać opony na inne?

Godzinę temu, spidelli napisał:

Mam Gestalta 2 i używam go na asfalcie (często dziurawym i łatanym), czasami szutry (bywają lepsze od niektórych asfaltów).

Rower dość fajny, jak dla mnie szybki, chociaż trochę twardy na oponie 30 czy 32 (nie pamiętam),  od rocznika 2023 coś zmienili, wejdzie opona chyba do 45 (z pamięci piszę), u mnie tylko 35. Mam drugiego gravela na oponie 40 więc rotuję nimi. Ten drugi jest też pod sakwy, bo ma nie tylko większą ramę (jestem na granicy 54 i 56 i mam oba) ale po prostu więcej miejsca. W Gestalcie jak wsadzę bidony, to już mało miejsca na jakąś torbę. Dlatego jest to mój rower szybkoturystyczny ;) Tydzień temu zrobiłem na nim 300 km i przeżyłem :)

Przełożeń mi nie brakuje, a mieszkam w terenie pagórkowatym, w Góry Sowie często zaglądam. Generalnie polecam ten rower. Na pewno siodło do wymiany, bo fabryczne jest za miękkie - jazda z wkładką grozi drętwieniem.

DSC_5920_polarr.thumb.jpg.38bea447440a93966e998e24cf75a3f7.jpg

Jak się dobrze zakręcisz, to zmieścisz w budżecie (albo lekko przekroczysz) Bianchi Via Nrone 7. GRX, hydraulika.

Jak nie boisz się stali, to Nicasio 2...

Wiesz co ten bianchi super wyglada jest za 7 tysięcy teraz tylko musiałbym na start zmienić oponki, praktycznie w każdej mojej trasie jest jakiś szuter wiec na takich mogłoby być chyba ciężko No nie? 
a co do tego ridleya to myślisz że nie warty ceny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tego ridleya, W sumie wypowiedziałem się o 3 rowerach - 1 mam, na 1 mocno byłem (jestem) napalony (Nicasio), a Biankę niedawno żona kupiła. Opony w Biance są ok, moim zdaniem na szuter. Coś tam mają bieżnika na środku, nieco więcej na brzegach, niekoniecznie będą idealne na asfalt ale nie znam się za bardzo na oponach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie jeszcze o tych dwóch: 

https://roweroza.pl/rower-gravel-polygon-path-x4  
albo droższy 

 

https://roweroza.pl/rower-gravel-polygon-path-x5

osprzęt wyglada chyba bardzo dobrze 

A co myślicie czy warto dołożyć do ridleya wymienionego wyżej na grx za 8k albo tego polygona path 5 na shimano 105 czy oplacalniej jest zostać przy takim SUPERIOR X-ROAD Comp za 6400? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tak, warto dołożyć do Ridleya, to nie jest jakaś marka krzak, w przeciwieństwie do polygona o której niewiele wiadomo.

Ridley kanzo w sumie kompletny rower, który nie wymaga zmian. kompletna grupa 11rz, fajna rama aluminiowa z ciekawymi rozwiązaniami. Nawet opony trzymają poziom.

Ridley stosuje nietypowa rozmiarowkę, warto było by się przymierzyć. Moim zdaniem to rower dla kogoś kto sie nie boi zmęczyć, może być wymagającym dla poczatkującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę we wtorek w decathlonie tam mają te ridley'e więc zobaczę na żywo. Co do gry pewnie i przesada hah, ale chciałbym więcej zacząć korzystać z leśnych ścieżek i tras odmiennych od asfaltu, więc z czasem może się to okazać bardziej przydatne niż zbędne. 

A korzystając z okazji zapytam tylko jak myślicie : ridley kabzo vs Merida silex 400? jakie największe różnice widzicie oprócz bardziej wyprostowanej pozycji na meridzie? Pytam bo cenowo stoją bardzo podobnie, a miałem okazje przez jeden sezon jeździć na silex 200 i dobrze wspominam ten rower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdsnie jest takie że miększe przełożenia i sprzęgło nie robią z gravela roweru do jazdy po wertepach 😉

Nie zauważyłem problemu skaczącego łańcucha ale też nie lubię jeździć gravelem po dziurach, wolę połykanie kilometrów.

Oczywiście jak chcesz GRX to bierz, rower ma Ci sprawić frajdę 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodzę się że ten grx nie jest tu w żadnym stopniu obowiązkiem, sam chętnie poszedłbym w coś typu Bianko, którą wspominałeś wcześniej tyle ze jest ciężko z jej dostępnością, a stacjonarnie to już kompletnie. Ewentualnie myślisz jeszcze co innego mógłbym rozważyć w tych granicach 7k.Najlepiej gdyby było coś na oponkach z lekkim bieżnikiem i szerszych niż 32?  Fajnie wyglądał dla mnie annodale colapse 105 2021, ale już ich nie ma również. Ewentualnie myślałem nad dokupieniem węższych oponek do ridleya gdyby rzeczywiście szło to trochę opornie na asfalcie np. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Gestalcie jest u mnie opona 30, trochę trzepie na dziurach ale jest dość szybki (jak dla mnie). Dziś zrobiłem setkę na drugim, gdzie mam oponę 40 z drobnym bieżnikiem i bylo wygodniej ale wolniej (chyba że dziś mocniej wiało).

Ten drugi to rower do sakw, więc opona szersza, z myślą o gorszych odcinkach  jak się trafią - nie można zawsze ufać nawigacji 😉

Myślę, że pomiędzy 30-40 byłoby ok, na asfalt jakiś drobniutki bieżnik, jak przesadzisz, to będzie wolniej. Ale od opon są lepsi specjaliści ode mnie.

Poza tym zawsze można zmienić.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra Ridley ma oponki 38mm ale z podobno przemyślanym lekkim bieżnikiem po bokach, a dość gładkim centralnym pasem, żeby opona szybko się toczyła. Temat opon ogarnięty,  a co do innych modeli jeszcze masz może jakieś propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Polygony testowali chłopaki ze Sprintu, ostatnio tańszy model, jakiś czas temu ten droższy. X5 ma goły bieżnik i to typowy mieszczuch, ale w filmach promocyjnych wygląda na takiego, co w szutrze nie utonie. Obejrzyj recenzję na YT, jakieś wnioski można wyciągnąć.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadę zobaczyć na giant contend ar 1 z 2022 

pelna shimano 105, oponki 35mm, hydraulika i wydaje mi się że będzie bardziej pode mnie. bliżej mu do szosowki niz gravela 

cena niższa niz ridley i polygon wiec tym bardziej myśle warto obejrzeć 

jak wezme to się odezwę 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

Bardzo podoba mi się rama roweru: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/

Mam kilka pytań .

Czy ten rower nadaje się do jazdy po szutrach i leśnych, plaskich drogach ?, Czy osprzęt i założona opona to wykluczają.

Czy korba jest na hallowtech'u ? 

Czy firma Superior jest firmą godną polecenia ?

Ogólnie szukam Gravela, jednak tak myślę, że można ten osprzęt zmęczyć a później zmienić na grupę GRX...

Pozdrawiam.

Edytowane przez cruze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym go bardziej widział na asfalcie w takim fabrycznym wydaniu, po dobrym szutrze czy twardej leśnej drodze też pojedzie ale raczej asfalt. Głównie ze względu na oponę. Pytanie czy rama przyjmie szerszą. Napędu bym się nie bał, skoro ma być płasko, a obstawiam że korba to kompakt (50/34). GRX nie poprawi jakoś znacząco dzielności, rowerem z barankiem niespecjalnie da się rąbać po kamolach, a na ubitej żwirówce czy leśnej drodze raczej nie zauważysz skaczącego łańcucha. Może miększe przełożenia przy grubszej oponie będą lepszą opcją niż szosowa Tiagra ale ja nie do końca rozumiem na czym polega ta koncepcja :D

Jeśli jednak chcesz rower na GRX to chyba od razu lepiej celować w taki, do tego szersza opona, a przynajmniej więcej miejsca w ramie, żeby ewentualnie wymienić. Zakładając, że zajeździsz Tiagę w tym rowerze, to co zyskasz z GRX jeśli max opona to np. 35?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

jeśli max opona to np. 35?

@spidelli 40c

superior robi na tej samej ramie szosę - ta z linku powyżej - i gravele z grx 1x https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/

55 minut temu, cruze napisał:

Czy korba jest na hallowtech'u ? 

tak, korba to ht2

55 minut temu, cruze napisał:

Czy firma Superior jest firmą godną polecenia ?

rower jak każdy inny

55 minut temu, cruze napisał:

Ogólnie szukam Gravela, jednak tak myślę, że można ten osprzęt zmęczyć a później zmienić na grupę GRX...

jedyną przewagą grx nad tym co jest zamontowane jest sprzęgło w przerzutce = wymienisz tylną przerzutkę i masz to samo jakbyś miał pełnego grx (oczywiście poza ratio napędu z uwagi na korbę)

55 minut temu, cruze napisał:

Czy ten rower nadaje się do jazdy po szutrach i leśnych, plaskich drogach ?, Czy osprzęt i założona opona to wykluczają.

Jak dla mnie to ten model opon się nawet do jazdy po asfalcie nie nadaje, straszne śmieci, nie dość, że zamulają to jeszcze wcale nie są szczególnie odporne, do wymiany zaraz po zakupie

Edytowane przez Mihau_
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Panowie, ogólnie rower ma potencjał na to aby jeździć po szutrach i trochę gorszym terenie. Rozumiem że nie ma problemu aby do tej ramy zamontować pełną grupę GRX? ( Nie teraz ale w niedalekiej przyszłości), bo być może ten napęd mi w zupełności wystarczy.

Na tę chwilę, jeśli już, założyłbym lepsze opony. Nie zależy mi na tym aby od razu pchać max szerokość ale na tym aby wjechać w las czy drogę "pożarową". Jaką oponę polecacie do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...