Skocz do zawartości

GreenArrow

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Podkarpackie

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika GreenArrow

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od miesiąca
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Mam zagwozdkę z Superiorem odnośnie rozmiaru. Na stronie producenta wygląda, że powinienem iść w "M", ale jestem pomiędzy. Przymierzenie się jest oczywiście niemożliwe. Podoba sytuacja z Gestaltem, który też przypadł mi do gustu. Poszukam go w sieci faktycznie. Cannondale i Orbea mają dożywotnią gwarancję na ramę, ale jeden mega drogi, a mechaniczne hamulce odstraszają.
  2. Cześć, Rok temu zakupiłem gravela (esker 2.0 na sorze) i jest to mój pierwszy rower z barankiem. Spodobało się, ale czuję pewien niedosyt. Mianowicie nie czuję tej przyjemności z jazdy w terenie, wolę tu rower z amortyzacją. Pozostałem więc na gravelu jako opcji na szosę + drogi pożarowe i raczej nie pójdę w stronę typowego gravelowania, bo nie wyprawiam się z sakwami. Dla mnie najdłuższe wycieczki to max 5h. Z drugiej strony często zdarza się, że zjadę na leśną ścieżkę, albo trafię na kiepską drogę i nie wiem, jak tutaj sprawiałyby się opony wąskie typu 28 czy 32. Stąd wciąż biorę pod uwagę gravela, ale jakby jako opcję rezerwową. Postanowiłem zmienić rower i celuję w endurance. Wstępnie miał być Rose Pro SL, ale obecnie potrzeba czekać zbyt długo. Mam 181cm wzrostu i przekrok 86. Waga pod 90 kg, potrzebuję maszyny, na której pojeżdżę i popracuję nad zbiciem lekkiej nadwagi. Wybrałem póki co: Cannondale Synapse 2 Hydraulic R56 - 8400zł - absolutny sufit cenowy, tiagra + ham. hydrauliczne, ale cena mnie odstrasza - warto tyle płacić ze względu na markę? Orbea Avant H40 D - 5600zł R55 - tiagra + mechaniczne tektro - chyba słabo na moją obecną wagę (w zeszłym roku miałem 5kg mniej i wydawały się ok w eskerze) Superior X-Road Comp R???- 6300zł - tiagra + ham. hydrauliczne Kellys ARC 50 R-M - 105 + tektro spyre, opony 25C, uważam, że zbyt wąskie dla mnie, ale jak to w rzeczywistości wygląda względem np. rozmiaru 32 z SUPERIORA? Bardziej chodzi mi o uniwersalność pod kątem kiepskiego asfaltu niż tarcia i szybkości Alternatywnie biorę pod uwagę gravele: Kross Esker 5.0 na GRX rama L - 6000zł Romet Boreas 2 GRX rama L - 6000zł Być może są inne, ciekawe opcje? Giant Contend? Ale nie widzę dostępnego. Treki również niedostępne i również drogie. Z góry dziękuję za porady, to byłaby moja pierwsza szosa, nie mam doświadczenia w tej materii. W MTB łatwiej mi się poruszać, tutaj niestety nowy teren.
  3. Hej, Mam tego eskera na sorze. Rower krótki, trzeba dobrze dobrać rozmiar, ale jest dość wygodny. Większość jeżdżę po asfaltach i leśnych drogach pożarowych. Mniej po drogach typowo polnych. Po nich jazda na wąskiej opinie to męczarnia. Ale na pozostałych drogach rower jest szybki. Wg mnie do jazdy po asfaltach sora lepsza, ale co kto woli. Ja już wiem, że po półtora roku, czyli teraz, chcę wymienić ten rower na coś szybszego i szukam endurance.
  4. Jeśli się nie obrażasz na crossa, to ja bym się mocno zastanowił nad Canyonem. Jest jeszcze kwestia przeglądów, bo w zasadzie to jest też pewnego rodzaju "hamulcowy". Problem (dla mnie dość poważny), to niemożność przymierzenia się. Ale poza tym to kawał niemieckiej solidności: https://www.canyon.com/en-pl/hybrid-bikes/touring-bikes/pathlite/pathlite-al/pathlite-7/2794.html
  5. W mojej ocenie Merida ma świetne maszyny - osprzęt 2x i cenowo wychodzi to bardzo rozsądnie. https://trekking24.pl/pl/gorskie/10501-merida-big-nine-300-lite-2022-4710949842581.html?gclid=EAIaIQobChMIi_i0_Zv__gIVmAWiAx0YPgrEEAQYBSABEgIUa_D_BwE BN 300 Lite to kawał roweru. Chciałem go, ale w 2021 było szaleństwo i ten mi akurat umknął.
  6. Dla trzylatka wybiorę jednak Queridoo Kidgoo, wygląda bardzo rozsądnie. Doczepiana do sztycy wydaje mi się dająca mniej w zamian za podobną cenę.
  7. Polecicie jakieś modele na sztycę? Kompletnie o tym nie myślałem, ale wydaje się dobrą opcją.
  8. Dzięki za polecenie przyczepki. Myślałem właśnie o Queridoo, w zasadzie chcę zapewnić komfort synowi, a ile w konsekwencji będę użytkował to się okaże. Jako że sam rowerem trochę jeżdżę, będzie to nie lada urozmaicenie i wyzwanie. Rowery które podałem mają QR nie bez powodu. Zresztą w tym budżecie to jest standard, nie przeszkadza mi to kompletnie. O tym rowerze z Deca w ogóle nie pomyślałem, dzięki. Muszę na niego wpierw usiąść. Pozostałe mam sprawdzone i o dziwo chyba bardziej mi leży Trek... Poczekam jeszcze na inne opinie.
  9. Przekrok 85... Wyszło na to, że nogi kończą mi się w zasadzie na kolanach. ☺️
  10. Cześć, Poszukuję obecnie roweru nr 2 do swojej "stajni". Główny cel to wypady w teren solo oraz ciągnięcie przyczepki, póki co z jednym dzieckiem docelowo z dwoma, asfalt i drogi utwardzone. Przyczepka jeszcze nie wybrana, więc jeśli ktoś ma doświadczenie, to zapraszam również do prywatnego kontaktu - budżet to 2700zł. Odnośnie roweru - MTB, ze względu na to, że jeżdżę po górkach również solo, crossa nie chcę, bo jego zadania spełnia mi gravel. Napęd 1x nie jest koniecznością, ale chętnie przyjmę taką opcję. Hamulce nie szrotowe, podobnie piasty - skoro mają wytrzymać obciążenie, nie chcę wymieniać po kilku jazdach, ale nie mam doświadczenia w ciągnięciu przyczepki, więc nie wiem jak to w praktyce wygląda. Rama - najważniejsza rzecz - zapewniająca wygodną pozycję, nie będzie to rower pod ściganie Celuję w: Trek Marlin 7 - ~3700 zł - napęd 1x10, przednia zębatka 28, więc przełożenia raczej miękkie, czyli całkiem spoko opcja Merida Big Nine 300 - ~3900 zł - miałem już w kolekcji Big Nine 500 Lite, tam co prawda inna geometria, ale rower był mi bardzo "pod rękę"; ten powinien być wygodny i ma bardzo dobry osprzęt + cena jest dość okazyjna Cube AIM Race - ~3700 Chętnie przejrzę inne opcje. Mam 181cm i 65cm przekroku, waga 85kg Dzięki!
  11. Cześć, Mateusz, ojciec dwójki małych dzieci. Forum śledzę dłuższy czas, zarejestrowałem się, bo nie lubię nie brać udziału w dyskusjach o czymś, co mnie interesuje. Poza tym nie jestem rowerowym omnibusem i będę potrzebował kilku porad.
  12. Cześć, "Romet Boreas 2- największy rozmiar też nieźle leży, ale jakoś nie widzi mi się SRAM Apex i jeden blat z przodu, wolę coś na GRX" A sprawdzałeś tego Boreasa na GRXie? Kosztują po 6k i niżej 🙂
  13. Cześć, Jeśli opcją jest górski, powinno ci się udać wyhaczyć Meridę Big Nine 300 Lite. Ja mam BN500 Lite, latam sporo po piachu i maxxisy, na których stoi Merida są do tego świetne. Na asfalcie buczą jak rój pszczół, ale góral nie na to został wymyślony. No i rower jest naprawdę wygodny i porządnie zestawiony. Merida Big Nine 300 to też rozsądna opcja, a i tańsza. Pomarańczowy na żywo wygląda kapitalnie, bardzo przyciąga wzrok. Ogólnie cross na piach będzie taki oo, ze względu na opony. Trzeba dobrze dobrać kapcie, żeby od razu nie zmieniać. Quick 3 wg mnie będzie utrudniał jazdę w takich warunkach. Sprawdź może Polygon Heist X5? Napęd 1x, całkiem ciekawa alternatywa jeśli chodzi o rowery cross. Pzdr
  14. Hej. Polygony testowali chłopaki ze Sprintu, ostatnio tańszy model, jakiś czas temu ten droższy. X5 ma goły bieżnik i to typowy mieszczuch, ale w filmach promocyjnych wygląda na takiego, co w szutrze nie utonie. Obejrzyj recenzję na YT, jakieś wnioski można wyciągnąć. Pzdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...