Skocz do zawartości

[Magura MT5] Czy klocki ścierając się, powiększają odległość od tarczy, czy może zbliżają w miarę ubytku ?


montana1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dłuuuugiej przerwie. 4 lata ;)

Tarcze hamulcowe Magura, różnią się od Shimano grubością.

Magura ma 2mm, Shimano 1,8mm. Magura szczyci się tym, że grubość tarczy skraca odległość klocka od tarczy, więc i precyzja hamowania jest większa, moc, i takie tak achy i echy ....

Więc jak to jest ? Jeśli klocki Magura zetrą się o te 0,2mm, to będzie tak jakbym założył od nowości tarcze Shimano 1,8mm ?

Czy może jakimś cudownym zrządzeniem technicznym Magury, klocki z automatu(?) zbliżą się do tarczy ? 

 

Dlaczego pytam ? 

Hamulce mam zamontowane w sprzęcie, którym jeździ masywna, ciężka osoba. Dodatkowo ten sprzęt jest chińskiej produkcji. Ośka pracuje pod ciężarem, co powoduje bicie tarczy.

Tarcza lekko ociera o klocki. Leciutko, a jednak. 

Sprawę załatwiłoby doregulowanie odległości klocków od tarczy, czego Magura Mt5 prawdopodobnie nie ma. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W miarę zużywania się klocków/okładzin zbliżają się one do tarczy - tzn. odległość od niej jest cały czas taka sama (prześwit się nie zmienia), stąd przy wymianie klocków na nowe trzeba rozepchać tłoczki.
Mam Magury MT2 i Shimano MT401, i nawet chyba w Shimano klocki są bliżej, mimo że zawsze narzekałem, że za blisko są w Magurze...
Jak ktoś jest ciężki, a przy tym jeśli jest możliwość przesiadki w przyszłości na sztywne osie, to warto to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

To jeszcze raz, tyle że w wersji obrazkowej.

8212767400_1683492056.jpg

To jest sprzęt w jakim został ten hamulec adoptowany.

Fabrycznie posiadał słabej jakości linkowy hamulec.

Ogólnie jest to chińska myśl i jakość techniczna, dlatego takie bicie jest tu akceptowalne. (wideo)

Pod warunkiem, że hamulec posiada regulację odstępu klocków od tarczy, bicia i szurania tarczy nie było słychać.

4723280800_1683492101.jpg

Po zmianie na Magura, wymagana jest precyzja. Niestety nie da się ustawić tego koła w poprawnej osi. Zmieniałem 2x łożysko, obracałem deklem, cudowałem, straciłem całą niedzielę.

Po prostu Chińczyk. 

Dlatego dalej zastanawiam się jakim cudem Magura dosuwa/odsuwa klocki do tarczy w miarę zużycia ... i robi to na właściwą odległość.

 

Coś czuję, że bez gwałtu papierem ściernym się nie obejdzie. 

 

Edytowane przez montana1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozumiem tak, że klocki po naciśnięciu dźwigni wysuwają się ile mogą, a następnie cofają „ciut”. Ten „ciut” wynika z budowy uszczelnień. Dlatego w miarę zużycia klocków lub wymiany tarcz na cieńsze szczelina pozostaje w zasadzie niezmienna - jak włożysz cieńsze klocki to tłoczki wyjadą i po zwolnieniu dźwigni znów cofną się o to „ciut” i znów szczelina będzie jak wcześniej.  A tarcza nie jest krzywa? A może ustawić zacisk przy obciążonym pojeździe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm ale sie z tego mętlik robi :D 

 

Teoretycznie, tak jak zaleca producent Magura, do tych zacisków tylko i wyłącznie tarcze 2mm. Shimano mają 1,8mm grubości. 

Przejdźmy teraz do klocków.

Klocka(okładziny) mamy jakieś ~2mm, z dwóch stron.

Więc zacisk potrafił by zniwelować nawet te 4mm startej okładziny, a nie potrafił zniwelować wsadzenia tam tarcz Shimano cieńszych o 0,2mm ? 

😂 Coś ta Magura kręci ...albo jednak klocki przy ścieraniu powiększają odległość od tarczy.

Napisałem do Magura Polska, zobaczymy co odpiszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Ci napisał @Wojcio hamulec hydrauliczny to system który się sam reguluje. Zapewne ta Magura będzie działała z tarczą Shimano tak samo jak z tarczą Magury, po prostu przy pierwszym hamowaniu tłoczki wysuną się odrobinę bardziej żeby skompensować te 0.1 mm grubości tarczy na stronę.

W Twoim zastosowaniu to ja bym się bardziej martwił tym, że ta tarcza praktycznie szoruje po ziemi - ciekawe jak często będziesz ją odtłuszczał, jak zacznie zbierać miejski syf...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 100km hamuje jak żyleta.

Gorszy problem to odwracający się ludzie  :D  - "patrz, jedzie i zaraz mu się coś urwie", "ale tarcie..."

Co do tych 1,8/1,7/2,0mm --->

https://velonews.pl/posts/7326-hamulce-rowerowe-magura-wszystko-co-musisz-wiedziec

"Tarcze w systemie Magura mają grubość 2 mm, a minimalna wartość która wskazuje na zużycie to 1,8 mm, dlatego też nie zaleca się używanie hamulców Magura z cieńszymi tarczami takimi jak np. Shimano, gdzie nowe tarcze Shimano moją grubość 1,7 mm, czyli o 0,1 mm mniej niż zalecane przez Magure minimum. Zastosowanie cieńszej tarczy nie oznacza, że hamulce nie będą działały, bo będą.Przekłada się to na jakość hamowania oraz modulację. Dodatkowo przy cieńszej tarczy tłoczki zacisku są bardziej wysunięte, przez co są w większym stopniu narażone na warunki atmosferyczne oraz pył i brud.     "

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...