RabbitHood Napisano 17 Kwietnia 2023 Napisano 17 Kwietnia 2023 (edytowane) Jako, że dzisiaj kończy mi się pucha ŁT-43 od Expanda a rowerów na konusach przyjeżdża do mnie więcej niż nowoczesnych na maszynowych zastawiam się, czy smar litowy jest najlepszy w to miejsce? W swoim własnym komunerze po dwóch latach widzę, że smar "wyparował" z tylnej piasty i sucho tam - czy stosować coś silniejszego? A może Expand to ogólnie kiepska firma? Edytowane 17 Kwietnia 2023 przez RabbitHood Cytuj
Gość Napisano 17 Kwietnia 2023 Napisano 17 Kwietnia 2023 (edytowane) Mobilgrease XHP 222 //edit teraz spojrzałem, oryginalny smar po otwarciu ma być w kolorze niebieskim, bo ponoć zdarzają się podróbki na allegro Edytowane 17 Kwietnia 2023 przez iks Cytuj
RabbitHood Napisano 18 Kwietnia 2023 Autor Napisano 18 Kwietnia 2023 No słyszałem o nim - niby na statkach mają używać tego mobila? Niby w dalszym ciągu litowy? Może i wypróbuje. Cytuj
Electronite Napisano 18 Kwietnia 2023 Napisano 18 Kwietnia 2023 (edytowane) Tylko, że xhp nie jest smarem łożyskowym. To bardzo dobry smar o ogromnej wodo-odpornosci. Ale jest przeznaczony do łożysk ślizgowych, tulej o dużych obciążeniach i małych obrotach. Ma bardzo dobre właściwości konserwacyjne. Ale niską odporność na zrywanie filmu smarnego przy obciążeniach punktowych ( czyli np w kulkach łożyska, poprosi go wyciska spod kulki). Jak do piast to raczej SHC 1000 albo LGFQ2 od SKF. Edytowane 18 Kwietnia 2023 przez Electronite 1 Cytuj
RabbitHood Napisano 18 Kwietnia 2023 Autor Napisano 18 Kwietnia 2023 (edytowane) Ogólnie propozycja niezła - chociaż puszka tych smarów w większości przewyższa cenę zabytków które doprowadzam do używalności Edytowane 18 Kwietnia 2023 przez RabbitHood Cytuj
Garlock Napisano 6 Lutego 2024 Napisano 6 Lutego 2024 Cyferka określa lepkość. 1 i 2 to smary do łożysk tocznych. 1 jest bardziej "mazista" (łożyska o większej prędkości, pracujące w niskich temperaturach itp.) 2 jest "gęstsza" (łożyska bardziej obciążone, o niskich prędkościach obrotowych). Jest jeszcze 3 najbardziej twardy. Do roweru nie ma znaczenia czy użyjesz 1 czy 2. EP to dodatek Extreme Pressure czyli o dużej odporności na zrywanie filmu smarnego. W mocno obciążonych łożyskach, przy obciążenia udarowych itp. W rowerze takie sytuacje nie występują. Co oznacza "S" nie wiem. Pewnie nie ma znaczenia przy rowerze. Nie używaj smarów oznaczonych 0 czy 00. To są smary do przekładni, sprzęgieł zębatych, układów centralnego smarowania (są bardziej rzadkie i łatwiej je pompować). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.