Skocz do zawartości

[Rower] fitness/ miejski do 3,5 k.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry wszystkim.

 

Przymierzam się do zakupu roweru, na początku miał to być rower crossowy, ale w sklepie sprzedawca doradził mi, żeby może jednak pomyśleć nad rowerem fitness bez amortyzatora.

 

Głównie poruszam się na drogach rowerowych asfaltowych- 90%. Wycieczki Ok. 30 km (może będzie więcej). Moja waga to 106 kg przy 187 cm wzrost, przekrok 85 cm. 

 

Z rowerów crossowych myślałem o trek dual sport 2

 

https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-trek-dual-sport-2-2022?gclid=CjwKCAiAioifBhAXEiwApzCztlyxev7Jxw1i8IF82wGHd5GcVPBS3ZnBhbNOFBKjDcl8A5E20s0VxhoCQE8QAvD_BwE

 

a na fitness wybór padł na Trek FX 2.

 

https://pmbike.pl/pl/p/Trek-FX-2-Disc-2023/9985

 

Co sądzicie? Może ktoś rzetelnie doradzi, bo już mam totalny mętlik.

 

Pozdrawiam.

Napisano
Cytat

ale w sklepie sprzedawca doradził mi, żeby może jednak pomyśleć nad rowerem fitness bez amortyzatora

Generalnie chłop miał pomysł bardzo dobry ale budżet trochę cię ogranicza, niewiele jest na rynku sensownych rowerów ze sztywnym widelcem do 3,5k

Ten fx2 nie jest tragiczny ale ma jedną, dużą wadę - aluminiowy widelec. Jeśli miałby to być sprzęt dla mnie wolałbym dorzucić do czegoś z karbonowym

Napisano

Dual Sport/Roam mają podobną geometrię, więc tutaj można kierować się opłacalnością. Jest to dobry wybór, choć kowadło sprężynowe nazywane amortyzatorem aż się prosi o wymianę. 

Ale - budżet pozwala na kupno DS1 5 gen - ze sztywnym widelcem. Zawsze coś od katalogowej idzie urwać. A to ciekawy rower. 

Napisano
9 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Ale - budżet pozwala na kupno DS1 5 gen - ze sztywnym widelcem. Zawsze coś od katalogowej idzie urwać. A to ciekawy rower. 

tam jest koło 27,5 (też się zdziwiłem jak doczytałem), bez sensu jeśli rzeczywiście 90% jazdy to asfalt

E: w sumie mi się przypomniało co ma karbonowy widelec w tym budżecie

https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc500-flatbar/_/R-p-306215?mc=8548314

wsadzić jakieś tanie hydrauliki, ewentualnie wymienić opony na trochę szersze i masz sprzęt lżejszy o kilogram od tego fx2

Napisano

Dual sport gen 5 był fajnym pomysłem, ale niestety koło 27 cali go dyskwalifikują. 

Co do Tribana nie jest dostępny w rozmiarze L, a XL jest dla mnie za duży. No i wygląd jednak się używa do Treka 😁

Napisano
10 minut temu, Harry_Callahan napisał:

A czy przy tej różnicy w wadze, tj 2 kg  między dual sportem gen 5 2023 a Trek FX 2 odczuję dużą różnicę w szybkości poruszania się? 😁

Przy ruchu jednostajnym można pominąć. Przy przyspieszaniu i podjazdach będzie zauważalna 

Moim zdaniem nie ma sensu kupować roweru na wielkich balonach, na ciężkich kołach mtb i z dużymi prześwitami w ramie do jazdy po asfalcie, no ale co kto lubi 

28 minut temu, Harry_Callahan napisał:

No i wygląd jednak się używa do Treka 😁

Tu już trzeba sobie samemu odpowiedzieć na pytanie czy dysponując ograniczonym budżetem kierujesz się jak dojrzały człowiek stosunkiem ceny do możliwości czy jak nastolatka kolorem 🙃

30 minut temu, Harry_Callahan napisał:


Co do Tribana nie jest dostępny w rozmiarze L, a XL jest dla mnie za duży. 

Tribana wrzuciłem ci w "wyprzedażowej" wersji, która imo wypada o wiele korzystniej niż aktualnie obowiązująca (gdzie masz wszystkie rozmiary) czyli 

https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc500-flatbar-sora-prowheel/_/R-p-345067?mc=8788520

Ale jak miałbyś za to dać 3750 to lepiej dorzucić 250 i kupić 520, gdzie masz już napęd nie 2x9 a 2x11 i lepsze hamulce

https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc520-flatbar-z-hamulcami-tarczowymi/_/R-p-307286?mc=8543912

Napisano

Faktycznie, nie wpadłbym nawet na to że ten rower ma mniejszego laczka :D Przecież mój, już kilkuletnie DS mieści jak dobrze pamiętam 29x1.95, a w kolejnych wersjach jeszcze dołożyli miejsca. 

Dziwny zabieg, no ale cóż. 

Tak czy inaczej - to powinna być ta sama, albo praktycznie ta sama rama - więc można wrzucić koło 28/29 z węższą gumą. Ale to tak samo jak można dać sztywny widelec do DSa z amorkiem - zaczyna się niepotrzebne kombinowanie. Niemniej jednak - jak rower się podoba, to warte. 

Bo frajdy z jazdy na takim nie da lżejszy o kilogram czy lepszy osprzętowo sprzęt. 

Dobrą bazą na mieszczucha jest też Presidio/Fairfax Marina - ale trzeba by zaoszczędzonym budżetem urywać z wagi. Piszę o nich bo mało który producent stosuje połączeni alu+widelec CrMo. 

1 minutę temu, Mihau_ napisał:

Tu już trzeba sobie samemu odpowiedzieć na pytanie czy dysponując ograniczonym budżetem kierujesz się jak dojrzały człowiek stosunkiem ceny do możliwości czy jak nastolatka kolorem 🙃

Eee, nie tylko nastolatki zwracają na to uwagę. I parę lat spędzonych za sklepową ladą nauczyło mnie że rower obojętnie komu musi się podobać. Inaczej jazda na nim to często zagryzanie zębów "bo się opłacał". 

Napisano

Podobno trochę lepiej wybiera nierówności. Aluminium jest bardzo sztywne, wszystko idzie w ręce. No i nie trzeba się martwić o korozję. 😁

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...