Skocz do zawartości

[suport] press fit pf30 strzela w karbonowej ramie


grzechu2410

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć , posiadam rower Focus Raven 8,8 ma przejechane ok 4kkm , wyposażony jest on w suport press fit pf30 73mm Token skręcany . Od pół roku walczę z serwisem o wymianę ramy bo moim zdaniem nie ma osiowości lub same gniazda suportu są wywalone . Co było robione alby upewnić się ze to suport : czyszczona i smarowana sztyca ,nowy suport,  podmianka kół , podmianka haka i tylnej osi ,wymiana korby i zębatki,  smarowane wszystkie połączenia w rowerze ... wszystko było sprawdzone nawet amortyzator . Ewidentnie strzela rama w suporcie ( zresztą sam suport można włożyć bez żadnych narzędzi ). Sklep lub producent robi wszystko aby nie wymieniać ramy , a zaraz kończy się gwarancja i wszyscy umyją od tego ręce . Przechodząc do meritum jakie macie pomysły żeby pozbyć się strzelania ? .Co mi przyszło na myśl : wymiana suportu na bbinfinite lub hambinii  https://www.bbinfinite.com/products/pressfit30-directfit-shimano?variant=9864617987  i wklejeniu go na loctite , szkoda tylko że cena robi się kosmiczna przy tym rozwiązaniu, lub suport skręcany ale nie od Tokena ponieważ ma elementy z kompozytu tylko wheels mfg ponieważ jest cały z aluminium i tak samo na wklejeniu go i ewentualnej późniejszej wymianie samych łożysk . Co o tym sadzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy byl mierzony otwór w ramie?

Nawet nie chodzi o sprawdzenie tolerancji, tylko czy nie jest jajowaty.

Jeżeli mufa jest owalna, to nie ma nawet o czym dyskutować. Wszystkie znane mi tego typu przypadki w rowerach, którymi handlujemy, zostały wymienione w ramach gwarancji.

Dowiedz sie lepiej kto robi Ci pod górkę? Sklep, czy dystrybutor / producent?

Dostałeś jakis papier stwierdzajacy fakt odrzucenia reklamacji?

Skledaleś w ogole reklamację?

Jak sklep da ci jakiś świstek od siebie to uderzaj do dystrybutora.

Opisz sytuację i zapytaj czy taka reklamacja do nich w ogóle dotarła?

Edytowane przez Maciek.B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@grzechu2410-  Gwarancja producenta powinna dawać możliwość złożenia reklamacji w każdym autoryzowanym punkcie sprzedaży w kraju. Jeżeli aktualny sklep/serwis nie jest w stanie CI pomóc ( albo zwyczajnie nie chce), spróbuj skontaktować się z innym punktem sprzedaży i tam spróbować załatwić sprawę. Dobrze jakbyś miał historię/korespondencję składanych reklamacji na piśmie lub w formie e-maila z odpowiedziami sklepu. Tego typu dokumentacja może być potrzebna gdybyś chciał skorzystać z przysługującego Ci  prawa i poprosić UOKIK o rozstrzygniecie/wyjaśnienie Twojej sprawy. Nie namawiam do grzechu :) , chce tylko powiedzieć, że czasami warto oddać daną sprawę pod rozstrzygnięcie powołanemu do tego podmiotowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli problem jest z mufą w ramie (nie trzyma wymiarów/tolerancji) to nic nie zrobisz. Wklejanie to ostateczność przy czym osobiście jeśli producent odrzuci gwarancję (udowadniając, że przyczyniłeś się do powstania wady) wkleiłbym adapter do BSA na zawsze. W każdym razie warto wykorzystać absolutnie wszystkie możliwości co do naprawienia tego w ramach gwarancji (rzecznik konsumenta, opinia rzeczoznawcy, e-sąd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suport jednoczęściowy, tylko zabawka droga. Np bb infinite,  zakładałem raz do odkształconej mufy w Canyonie. Pomogło. 

Opcja  2 to suport hambini. 

Natomiast jeśli suport wchodzi palcami to raczej już po przysłowiowych ptokach. Musiałbyś mieć suport jednoczęściowy zrobiony pod wymiar. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim pierwszy błąd jaki popełniłeś, to korzystanie z gwarancji. Złóż reklamację z tytułu rękojmi, czekaj 14 dni, jeśli nie odpowiedzą - prawnie uznaje się, że przystają na Twoje żądania, ale to pewnie wiesz. Wtedy jest zupełnie inna bajka - nie interesuje Cię, kiedy się gwarancja kończy, tylko kiedy usterka została zgłoszona. Zażądaj usunięcia usterki. Jeśli od początku byś korzystał z gwarancji, to już teraz sklep miałby obowiązek wymienić Ci ramę albo rower na nowy, bo usterka nie została usunięta po 2 próbach. Już pierwsza próba usunięcia usterki przez sklep, oznacza automatycznie że potwierdzają jej występowanie i nie wykpią się łatwo, że jednak nie. Ale pamiętaj żeby doczytać, jak prawidłowo złożyć pismo. I pamiętaj, że za rękojmię odpowiada sprzedawca - nie dawaj sobie wmówić, że muszą czekać na jakieś tam odpowiedzi i ekspertyzy producenta czy dystrybutora, to już wtedy sklepu problem, kto jest odpowiedzialny, a nie Twój. Niestety w polskich warunkach, gwarancja jest zazwyczaj jedynie sposobem na wykpienie się od rękojmi, z tytułu której konsumentowi praktycznie zawsze przysługują dużo korzystniejsze dla niego opcje.

Korzystanie z gwarancji, nie wyłącza Twojego prawa do rękojmi.

Piszę z własnego, wielokrotnego doświadczenia.

Edytowane przez Nial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...