Skocz do zawartości

[suport] press fit pf30 strzela w karbonowej ramie


grzechu2410

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć , posiadam rower Focus Raven 8,8 ma przejechane ok 4kkm , wyposażony jest on w suport press fit pf30 73mm Token skręcany . Od pół roku walczę z serwisem o wymianę ramy bo moim zdaniem nie ma osiowości lub same gniazda suportu są wywalone . Co było robione alby upewnić się ze to suport : czyszczona i smarowana sztyca ,nowy suport,  podmianka kół , podmianka haka i tylnej osi ,wymiana korby i zębatki,  smarowane wszystkie połączenia w rowerze ... wszystko było sprawdzone nawet amortyzator . Ewidentnie strzela rama w suporcie ( zresztą sam suport można włożyć bez żadnych narzędzi ). Sklep lub producent robi wszystko aby nie wymieniać ramy , a zaraz kończy się gwarancja i wszyscy umyją od tego ręce . Przechodząc do meritum jakie macie pomysły żeby pozbyć się strzelania ? .Co mi przyszło na myśl : wymiana suportu na bbinfinite lub hambinii  https://www.bbinfinite.com/products/pressfit30-directfit-shimano?variant=9864617987  i wklejeniu go na loctite , szkoda tylko że cena robi się kosmiczna przy tym rozwiązaniu, lub suport skręcany ale nie od Tokena ponieważ ma elementy z kompozytu tylko wheels mfg ponieważ jest cały z aluminium i tak samo na wklejeniu go i ewentualnej późniejszej wymianie samych łożysk . Co o tym sadzicie ?

Napisano

A czy byl mierzony otwór w ramie?

Nawet nie chodzi o sprawdzenie tolerancji, tylko czy nie jest jajowaty.

Jeżeli mufa jest owalna, to nie ma nawet o czym dyskutować. Wszystkie znane mi tego typu przypadki w rowerach, którymi handlujemy, zostały wymienione w ramach gwarancji.

Dowiedz sie lepiej kto robi Ci pod górkę? Sklep, czy dystrybutor / producent?

Dostałeś jakis papier stwierdzajacy fakt odrzucenia reklamacji?

Skledaleś w ogole reklamację?

Jak sklep da ci jakiś świstek od siebie to uderzaj do dystrybutora.

Opisz sytuację i zapytaj czy taka reklamacja do nich w ogóle dotarła?

Napisano

@grzechu2410-  Gwarancja producenta powinna dawać możliwość złożenia reklamacji w każdym autoryzowanym punkcie sprzedaży w kraju. Jeżeli aktualny sklep/serwis nie jest w stanie CI pomóc ( albo zwyczajnie nie chce), spróbuj skontaktować się z innym punktem sprzedaży i tam spróbować załatwić sprawę. Dobrze jakbyś miał historię/korespondencję składanych reklamacji na piśmie lub w formie e-maila z odpowiedziami sklepu. Tego typu dokumentacja może być potrzebna gdybyś chciał skorzystać z przysługującego Ci  prawa i poprosić UOKIK o rozstrzygniecie/wyjaśnienie Twojej sprawy. Nie namawiam do grzechu :) , chce tylko powiedzieć, że czasami warto oddać daną sprawę pod rozstrzygnięcie powołanemu do tego podmiotowi.

Napisano

Jeśli problem jest z mufą w ramie (nie trzyma wymiarów/tolerancji) to nic nie zrobisz. Wklejanie to ostateczność przy czym osobiście jeśli producent odrzuci gwarancję (udowadniając, że przyczyniłeś się do powstania wady) wkleiłbym adapter do BSA na zawsze. W każdym razie warto wykorzystać absolutnie wszystkie możliwości co do naprawienia tego w ramach gwarancji (rzecznik konsumenta, opinia rzeczoznawcy, e-sąd).

Napisano

Suport jednoczęściowy, tylko zabawka droga. Np bb infinite,  zakładałem raz do odkształconej mufy w Canyonie. Pomogło. 

Opcja  2 to suport hambini. 

Natomiast jeśli suport wchodzi palcami to raczej już po przysłowiowych ptokach. Musiałbyś mieć suport jednoczęściowy zrobiony pod wymiar. 

Napisano

Przede wszystkim pierwszy błąd jaki popełniłeś, to korzystanie z gwarancji. Złóż reklamację z tytułu rękojmi, czekaj 14 dni, jeśli nie odpowiedzą - prawnie uznaje się, że przystają na Twoje żądania, ale to pewnie wiesz. Wtedy jest zupełnie inna bajka - nie interesuje Cię, kiedy się gwarancja kończy, tylko kiedy usterka została zgłoszona. Zażądaj usunięcia usterki. Jeśli od początku byś korzystał z gwarancji, to już teraz sklep miałby obowiązek wymienić Ci ramę albo rower na nowy, bo usterka nie została usunięta po 2 próbach. Już pierwsza próba usunięcia usterki przez sklep, oznacza automatycznie że potwierdzają jej występowanie i nie wykpią się łatwo, że jednak nie. Ale pamiętaj żeby doczytać, jak prawidłowo złożyć pismo. I pamiętaj, że za rękojmię odpowiada sprzedawca - nie dawaj sobie wmówić, że muszą czekać na jakieś tam odpowiedzi i ekspertyzy producenta czy dystrybutora, to już wtedy sklepu problem, kto jest odpowiedzialny, a nie Twój. Niestety w polskich warunkach, gwarancja jest zazwyczaj jedynie sposobem na wykpienie się od rękojmi, z tytułu której konsumentowi praktycznie zawsze przysługują dużo korzystniejsze dla niego opcje.

Korzystanie z gwarancji, nie wyłącza Twojego prawa do rękojmi.

Piszę z własnego, wielokrotnego doświadczenia.

Napisano

Na tą chwilę sprawa wygląda tak. Rower na Gwarancji był do 9 listopada ,od końca października jest w sklepie . Czekam na info od sklepu , rzecznik praw konsumenta też odwiedzony . Będę informować co dalej z tematem . Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...