Skocz do zawartości

[Zakup roweru] Ramy Basso


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Mam możliwość zakupu roweru Basso Venta Shimano 105 disc hydro blue 2022. full carbon,w cenie 9800 zł. Czyli jak na szosę aero i tle innych marek jest to bardzo przystępna cena. Jest problem bo nie mam możliwości sprawdzenia roweru osobiście. 

Mam prośbę do forumowiczów czy ktoś z was posiada ten model roweru albo chociaż może podpowiedzieć coś o tej marce?Bo poza tym że na stronach sprzedawcy piszą że ramy są robione ręcznie tylko we Włoszech to ciężko cokolwiek znaleźć.

Wiem że to młoda marka i nie jest tak popularna we wszystkich krajach,ale rower mi się bardzo podoba,tylko czy wart jest swojej ceny? Proszę o jakiekolwiek wskazówki.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam,źle doczytałem,bo to angielska strona.Firma obchodzi dwudziestolecie tego modelu a nie marki.

Rower jest nowy ze sklepu.Tylko mam problem bo mieszkam w Anglii a rower jest w Szkocji.

To ma byś mój pierwszy rower aero a wiem że pozycja na nim nie jest jakoś przesadnie wygięta i dlatego mi na mnie zależy.Moje pytanie czy warto iść w Basso czy lepiej coś bardziej popularnego ale z aluminium? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że mam określony budżet do 2000 f. A w tej cenie nie kupię nic innego w carbonie i na 105.

Rower jest teraz tańszy o ponad 700f i wydaje mi się że to jest dobra cena.

Zależy mi na rowerze aero bo nastawiam się raczej na krótsze trasy a intensywnie,a dwa to zawsze wolałem przycisnąć niż zwiedzać widoki.

Jestem jeszcze laikiem ale wiem że każda marka czy model jest w odczuciach całkiem inna i dlatego szukam pomocy na forum bo nie chcę się później rozczarować po zakupie,a niestety w internecie opinii o tych rowerach naprawdę za dużo się nie znajdzie.

Postaram się zaraz wrzucić geometrię bo na którejś ze stron  miałem tylko muszę znaleźć.

Dzięki za wytrwałość ;-)

https://skleprower.pl/rower-szosowy-basso-venta-disc-sram-rival-2x11-p-450.html

 

Znalazłem Polską stronę.Tutaj jest podana geometria.

Ja celuję w rozmiar 51

Mam169 wzrostu

Przekrok 76cm.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent sugeruje przy wzroście160-168cm rozmiar S,a przy 168-175 rozmiar M. Więc myślę że S będzie odpowiedni.A szczególnie że mam krótsze nogi to tułowia i według nogi to ledwo łapię się na S-kę.

A dlaczego uważasz że jest on przeciwieństwem?

Rower opisywany jest jako aero ale niezbyt agresywny,więc pozycja w nim powinna być w miarę komfortowa.

Proszę możesz mi wytłumaczyć dlaczego tak uważasz,bo chyba do końca nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej,jestem jeszcze laikiem.Kilka lat jeździłem na MTB i trochę na starej szosie "No name". W końcu udało mi się uzbierać określony budżet i upatrzyłem sobie ten rower.

Zawsze chciałem jeździć szybciej. Nawet rezygnując z części komfortu, i dlatego teraz zdecydowałem się na rower aero.

Więc jak jeszcze masz trochę cierpliwości to wytłumacz mi proszę dlaczego to nie jest rower dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, T.Rz. napisał:

Rower opisywany jest jako aero ale niezbyt agresywny,więc pozycja w nim powinna być w miarę komfortowa.

A pisał to ktoś kto nawet pojęcia o rowerach mieć nie musiał. A później czytasz na stronie np. treka, że 9,15kg to "ultralekka szosówka". Papier przyjmie wszystko, dział marketingu nie jest od tego żeby skupiać się na technikaliach

52 minuty temu, T.Rz. napisał:

Proszę możesz mi wytłumaczyć dlaczego tak uważasz,bo chyba do końca nie rozumiem.

Ale ja nic nie muszę "uważać", to są twarde dane zawarte w tabelce z geometrią. Basso Venta to endurance i tyle a przy twoich parametrach będziesz na tym rowerze siedział jak na kiblu (o ile się wcześniej na ramie nie zawiesisz)

Cytat

Zawsze chciałem jeździć szybciej. Nawet rezygnując z części komfortu, i dlatego teraz zdecydowałem się na rower aero.

Żeby jeździć szybciej trzeba kręcić mocniej. Po pierwsze basso venta to nie aero (aero jest np. trek madone, specialized venge, orbea orca aero) a po drugie to obawiam się że fakt czy szosa będzie miała spłaszczone przekroje czy nie może mieć twoim przypadku zerowe znaczenie. Noooo chyba, że jeździsz ze stałą prędkością 40kmh przez godzinę. To czy ktoś opisuje rower jako "aero" nie wpływa na osiągane na nim prędkości (przy amatorskich wartościach i mocach)

 

Jak mieszkasz w UK i chcesz mieć rower z dobrym stosunkiem cena/jakość to sobie kup np. planet x

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję za informację i pomoc.

Nie znam nikogo kto by mi mógł pomóc w tym temacie,z pomocą przyszło forum 🙂

Tak to jest jak się świeżak napali na ładny rower.Widzę że muszę przemyśleć jeszcze raz wszystko na spokojnie.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie nie padły żadne sensowne argumenty za tym żeby odrzucić ten rower. 

Karbon na 105 poniżej 10k jak sam zauważyłeś jest  całkiem atrakcyjną cena.  

Basso to marka włoska, oni maja specyficzne podejście do geometrii i typu roweru. Dla nich rower szosowy to rower szosowy bez udziwnień na poszczególne podkategorie. Taki Colnago nie dorobił się roweru aero. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, T.Rz. napisał:

Ok, dziękuję za informację i pomoc.

Nie znam nikogo kto by mi mógł pomóc w tym temacie,z pomocą przyszło forum 🙂

Tak to jest jak się świeżak napali na ładny rower.Widzę że muszę przemyśleć jeszcze raz wszystko na spokojnie.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Musisz określić jaki rower potrzebujesz, a potem nie czytać marketingowe bełkotu, tylko przyglądać się tabelkom.

Jeżeli nigdy nie jeździłeś szosą, a na dodatek nie szukasz sprzętu wyścigowego, to możesz "wdepnąć" w nieodpowiedni rower. Z drugiej strony, sam nie jestem fanem wciskania wszystkich ludziom roweru Endurance. Dla mnie prowadzą się jak autobus, a geometria Race wcale nie musi bardzo szczególnie przeszkadzać w jeździe dla przyjemności, a nie na czas.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć to moja pierwsza szosa to planet x pro Carbon jak dla mnie jest bezczelnie szybkie w dodatku przy zakupie możesz dopasować rozne komponenty w rowerze pod siebie  więc mogę polecić ci ja T.RZ. 

Jeśli chcesz iść w rozmiar ramy mniejszy niż zalecany przez producenta musisz być bardzo dobrze świadomy swojego ciała tzn. Mieć odpowiednia mobilność dla przykładu jeśli jesteś zgięty z prostymi nogami z rękami do podłogi to po 10min powinna cię ta pozycja nudzić zamiast odczuwać dyskomfort lub ból to tylko przyklad. A jeszcze najważniejsze żeby mieć dobrze dopasowane siodełko bo bez niego pozycja mocno agresywna będzie nie do zniesienia.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Chociemir napisał:

Sporo rowerów endurance musiałeś przetestować...

Tak, tak, bez osobistej przymiarki nie waż się roweru kupować😁 Inżynierowie, którzy go projektowali tak samo nie wiedzieli jak się będzie zachowywał, budowali dziesiątki prototypów i jeździli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czyli nie testowałeś, ale dla Ciebie "prowadzą się jak autobus". Wszystkie czy są jakieś wyjątki?

To jak prowadzi się dany rower pomijając czy to rower endurance czy racingowy będzie zawsze zależne od ustawienia mostku i jego kąta. Tym środkiem ciężkości można manipulować dla przykładu jak masz endurance z główką 170mm z podkadkami 30mm to jak wsadzisz mostek 120 z kątem -17 bez podkładek to okaże się że rower będzie się prowadził zaiście i nagle okaże sie ze stack będzie jak w rowerze racingowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Po to mamy na rynku rowery o zróżnicowanych geometriach żeby je dostosowywać do swoich potrzeb a nie pudrować trupy

Aha pudrowac trupy...spoko wiec pewnie niezla bzdure napisalem jesli to uwazasz za pudrowaniem trupow. ok

Po za tym poruszasz temat geometrii ramy wiadomo katy pomiedzy tymi ramami beda sie zawsze roznily ale  to czy bedzie sie dany rower dobrze czy zle prowadzil bedzie zawsze zalezec od mostka i jego kata i tyle. I TEGO NIE MOZESZ ZAPRZECZYC

Edytowane przez Mateusz3211
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz temat odbic calkiem na inne tory - ok. Bylo pisane o prowadzeniu roweru i wplywu mostka wraz z jego katem na jego prowadzenie a ty piszesz o geometrii ktora sie i tak rozni od siebie praktycznie w kazdym rowerze nie mowiac juz o szczegolach takich jak rozstaw kol, katy rury podsidlowej i widelca i innych niuansach. Mialem bike fitting na rowerze Endurance willier gtr team rozmiar M, a planet x pro carbon M jest troszke wiekszy od williera, a nie jest rowerem endurance tylko allroad niby aero i co? Endurance nie rowny endurancowi liczy sie glowka ramy i tak.

Edytowane przez Mateusz3211
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz napisać to samo po polsku? I nie edytować postów po tym kiedy ktoś na nie odpowiedział?

Długość mostka wpływa na "nerwowość" prowadzenia poprzez zmianę promienia skrętu a kąt mostka na pochylenie tułowia. Poza tym mostek nie jest elementem, który zmieniasz wyłącznie według własnego widzimisię tylko realnych potrzeb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2022 o 16:19, T.Rz. napisał:

Witam wszystkich.

Mam możliwość zakupu roweru Basso Venta Shimano 105 disc hydro blue 2022. full carbon,w cenie 9800 zł. Czyli jak na szosę aero i tle innych marek jest to bardzo przystępna cena. Jest problem bo nie mam możliwości sprawdzenia roweru osobiście. 

Mam prośbę do forumowiczów czy ktoś z was posiada ten model roweru albo chociaż może podpowiedzieć coś o tej marce?Bo poza tym że na stronach sprzedawcy piszą że ramy są robione ręcznie tylko we Włoszech to ciężko cokolwiek znaleźć.

Wiem że to młoda marka i nie jest tak popularna we wszystkich krajach,ale rower mi się bardzo podoba,tylko czy wart jest swojej ceny? Proszę o jakiekolwiek wskazówki.

Cześć,

jeżdżę na Basso Venta trzeci sezon. Ta szosa jest warta każdego wydanego funciaka. To jeden z trzech rowerów, na których jeżdżę amatorsko (nie ścigam się). Pozostałe to enduro i fatbike. 
Jeśli chodzi o jakość wykonania ramy (kształty, lakierowanie, budowa) to Basso nie ma konkurencji w tym segmencie cenowym. To szosa dla entuzjasty włoskiego piękna i stylu. Basso nawet w przypadku najtańszej ramy, którą jest Venta zastosował profilowanie pod aerodynamikę podobnie jak w wyższych modelach, w których jest to bardziej widoczne. Może być to powodem powielania opinii jakoby był to rower aero. Venta jest zbudowana bardziej pod kątem zapewnienia wieloletniej wytrzymałości. Fabryczna waga dla wyposażenia w standardowe koła alu i grupę 105 to ok 9,1 kg bez pedałów itd. Waga mojego egzemplarza to 8,3 kg (wraz z całym inwentarzem typu pedały, koszyki itp.)

Co do rozmiaru to polecam wybrać rozmiar ramy mniejszy niż sugeruje tabelka, gdyż rzeczywiste wymiary są większe niż wynikałoby to z przedstawionej geometrii. Przy wzroście 181 cm i wewn. dł. nogi 86 wybrałem rozmiar 53 i jest ok. Na załączonym zdjęciu ustawienie wysokości siodła przy powyższych parametrach.   

Podsumowując, Venta to fenomenalna szosa nieczęsto widywana na drogach, wyróżnia się włoskim stylem i uniwersalną ramą, która w przypadku jazdy amatorskiej dostarcza dużo dobrych wrażeń. Jeździłem po gładkich asfaltach (zdecydowanie najczęściej), ubitej ziemi jak i odcinkach szutrowych. Rower wszędzie pewnie sobie radzi choć najlepiej czuje się na gładkim asfalcie. Polecam przejść na system bezdętkowy, bo poprawia to komfort i prowadzenie roweru.   

Na koniec artykuły z netu z wrażeniami z jazd:

https://velonews.pl/posts/6443-basso-venta-2020-stateczny-wojownik-test

https://bbike.pl/blog/basso-venta-2020-uniwersalna-szosowka-b25.html

IMG_9463.JPG

Edytowane przez sportsterman
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...