Skocz do zawartości

[Hamulce] Magura mt5, skok klamki


Siaja

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, posiadam zestaw magura mt5 plus tarcza Storm HC. Problem jest tego typu że dziś je odpowietrzalem i hamulec łapie dobrze, czux opór na klamce jednak po mocnym wciśnięciu mogę dojść klamka bardzo blisko gripa. Dziś gdy się pierwszy raz przejechałem to wydawało mi się że ten hamulec mógłby mocniejj hamować ale może rylko mi się wydaje, ale bardzo mnie wkurzalo że gdy hamowałem jednym palcem dochodziłem dziwgnia na tyle blisko że przyszczypuje sobie palce które są na gripie. Chciałbym zapytać czy ten typ tak ma, czy raczej odpowietrzenie mogło być lepsze? Jutro postaram się dosłać zdjecia

Dodam że gdy mocno hamuje i dochodzę dźwignia do gripa to hamulec jest w stanie mnie delikatnie postawić na koło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odsun dźwignie klamki śruba regulacyjna. Może masz za blisko ustawione skoro dochodzą aż do palcy

Jak nic nie da i klamka będzie gumowa to odpowietrz jeszcze raz. Klamki powinny dojsc do pewnego punktu oporu i dać duży opór. Jeśli po chwili daja się głębiej wciskać to masz powietrze w ukladzie

Jak odpowietrzyles dobrze a klamka jest dla ciebie za miękka to odkręć śrubę od zbiorniczka i dopuść z 2-3 krople płynu. Powinno się usztywnić, ale może też spowodować ze klocki będą bliżej tarczy. To już zależy od modelu hamulców

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczki w zacisku są za bardzo rozwarte, muszą być o kilkadziesiątych milimetra bardziej wysunięte, przez co klocki będą bliżej tarczy i klamka będzie miała mniejszy skok.

Gdy koło jest zdjęte to czasami efekt wysunięcia tłoczków uzyskuje się przez przypadkowe naciśnięcie klamki, w ten sposób jeżeli zrobisz to umiejętnie jesteś w stanie zbliżyć klocki do tarczy i skrócić skok klamki, niestety przeważnie trzeba po takim zabiegu jakimś cienkimi narzędziem (szeroki nóż) rozewrzeć tłoczki z klockami do takiego poziomu aby zachować odpowiednią szczelinę klocki/tarcza, potem możesz uzupełnić płyn w zbiorniczku i odpowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Dziś postanowiłem jeszcze raz wszystko sparwdzic i zaczalem od ustawień klamki. Ustawiłem odpowiedni kąt a następnie odległość dźwigni. Dodatkowo dolalem kilka kropel oleju mineralnego do zbiorniczka i to przyniosło odpowiedni rezultat, hamulec jest teraz twardy, świetnie hamuje. Dziękuję za porady

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Tez zawsze daje kilka kropel wiecej, lubię jak klamka jest wyraźnie twarda, ale z tym trzeba uważać bo w niektórych układach powoduje to nadmierne przybliżenie tloczkow do tarczy. Nie idzie wtedy wyregulować zacisku. 

Całe szczęście łatwo to odwrócić, bo wystarczy odkręcić Port na klamce i wcisnąć tłoczki w zacisku. Wtedy nadmiar płynu ucieka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...