Skocz do zawartości

[koła] Mavic Allroad vs. DT Swiss c 1800 Spline db 23


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Zastanawiam się nad wymianą kół. Wiem, że Mavic Aksium były conajmniej znośne jak na niedrogie koła, seria Allroad to koła bardzo podobne, może trochę mocniejsze,

ale patrząc na cenę chyba dużej różnicy nie ma. Patrząc na cenę ale też opisy w sklepach internetowych lepsze wydają się DT Swiss c 1800 Spline db 23.

Jednak czy rzeczywiście różnica jest tak duża? Te DT to cena 175 euro a Mavic to 126 euro za tylne koło, czyli różnica jest wyraźna, jednak do zniesienia.

Mowa oczywiście o kołach w rozmiarze 700C, pod hamulce tarczowe, co do mocowania tarcz nie jest to problem, bo mam tarcze w obu standardach.

Jeżdżę w zróżnicowanym terenie, 70% asfalt, ale również leśne drogi, wyboiste, wystające korzenie, podmiejskie dziurawe drogi, zwietrzałe asfaltowe pobocza,

chyba najgorsza z możliwym nawierzchni tuż obok dziurawego bruku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie, że robicie ruch na forum, ale nie tylko o to w pisaniu postów chodzi,

z tego co widzę Mavic ma stalowe nyple w tych Allroadach, Allroady to gravelowa wersja Aksium,

co jest bardzo ok, bo jeśli szprychy stalowe a nyple aluminiowe trzeba bardzo uważać.

Jest coś idiotycznego w nakręcaniu miękkiego metalu na twardym w takim miejscu jak to, na szprysze,

gdzie naprężenia są często bardzo duże, co prawda oba koła są "straight pull" ale jednak to pod hamulce tarczowe,

a np. DT Swiss deklaruje że można jeździć po schodach albo przeskakiwać obalone kłody, ASTM kategoria 2.

Jednak to właśnie Mavic'a inżynieria materiałowa wydaje się rozsądniejsza, stąd moje wątpliwości, bo niby koła DT wydają się lepsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stalowe nyple Mavic są znacznie gorsze niż aluminiowe DT. Uśredniając - patrząc na to, co mam w serwisie i u kolegów jeśli chodzi o zapiekanie się. Gdyby były mosiężne to ok, ale Mavic musiał udziwnić. Gdybym musiał, brałbym DT (które mają sporo swoich wad). 

Edytowane przez Punkxtr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem jakiś czas temu składaki dt do mtb na piastach 370, obręcz też DT, nie wiem jakie szprychy ani jakie nyple, ktoś mi zrobił psikusa (było zgłaszane na policję, ale nie wszędzie gdzie powinny być kamery takowe są zainstalowane, śledztwo zamknęli bo ile można męczyć sprawę koła za kilka stów... ) i podokręcali szprychy, tak, że niektóre nyple porozsadzało, innych kilka chyba pękło podczas jazdy,

jeszcze innych kilka rozleciało się pod kluczem podczas odkręcania, na oko wyglądają jak normalne aluminiowe nyple, a nie jak cynowe....

Tam jest milimetrowej grubości tulejka na szprychę, a do tego jest tam gwint, według mnie jest to zbyt optymistyczne podejście do sprawy ze strony producenta,

ale takie są wszystkie nyple, dlatego według mnie aluminium jest zbyt słabe na to, zbyt plastyczne, możliwe że te DT to są jakieś specjalne stopy, tego nie wiem.

Generalnie np. przy produkcji maszyn, konstrukcji metalowych itp. zdecydowanie nie zaleca się łączenia aluminium ze stalą.

Słyszałeś o paście na gwinty? :) Parktool m. inn. robi takową, sprawdza się, mam jedną tubę od lat i jeszcze jest jej sporo, kosztuje jakieś 30-40 pln.

 

Jakie wady DT masz na myśli? 

 

 

Edytowane przez pemekscreen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...