glados_v9 Napisano 31 Maja 2022 Napisano 31 Maja 2022 Proszę o polecenie jakiegoś roweru crossowego do miasta i okazjonalnego wypadu do lasu. Rowerem dojeżdżam do pracy codziennie przez cały rok (5km w jedną stronę). Będę go chciał też przerobić na elektryczny, dodając silnik przy korbie (np. Bafang / TSDZ2). Celuję bardzo w wagę, aby nie przekroczyć całym zestawem 20 kg. Zastanawiam się czy nie zrezygnować z amortyzatora na widelcu, bo przydaje mi się jedynie przy zeskakiwaniu z krawężników w mieście. Może jest jakieś lżejsze rozwiązanie?
chudzinki Napisano 1 Czerwca 2022 Napisano 1 Czerwca 2022 12 godzin temu, glados_v9 napisał: bo przydaje mi się jedynie przy zeskakiwaniu z krawężników w mieście To jak sobie poradzisz ze sztywnym widelcem...? 5000 na rower + xxxx przeróbka i masz dziwadło jakieś. Nie myślałeś o normalnym e-bike` u? O ile w ogóle do takiej jazdy potrzebne Ci wspomaganie oczywiście.
glados_v9 Napisano 1 Czerwca 2022 Autor Napisano 1 Czerwca 2022 1 godzinę temu, Krzysiek744 napisał: Skąd decyzja o przeróbce? Jeśli kupie rower 10-11 kg, to dodając silnik i akumulator waga wyjdzie około 16-17 kg. Oczywiście m.in. kosztem amortyzatora ( @chudzinki przy zeskokach z krawężników będzie twarde lądowanie i o ile nie złamie się widelec to da się przeżyć). Opcjonalnym będzie ebike z napędem w korbie do 8000 zł o wadze do 17 kg, ale nie znajduje takich na rynku.
chudzinki Napisano 1 Czerwca 2022 Napisano 1 Czerwca 2022 Cytat Jeśli kupie rower 10-11 kg Jak znajdziesz takiego w tym budżecie to podziel się na forum 🤣.
glados_v9 Napisano 1 Czerwca 2022 Autor Napisano 1 Czerwca 2022 @chudzinki tak na szybko 3 propozycje: Marin DSX 2 Waga 11,12 KG w rozmiarze M. Giant escape disc 1 Waga 11,1 KG w rozmiarze XL Ostane one Gridd Flat 10,5 KG (nie podany rozmiar, ale pewnie najmniejszy) Wszystkie powyższe mają hamulce tarczowe. Można je zamienić na lżejsze V-brake.
chudzinki Napisano 1 Czerwca 2022 Napisano 1 Czerwca 2022 Nie można zamienić. Giant i Octane koło crossa nawet nie stały. To fitnessy bez możliwości włożenia szerokiej opony, ale jeżeli Ci pasują to czemu nie. A Marin - jak najbardziej! Zapomniałem o nim 😉, ale chcesz powiedzieć, że do takiej karbonowej ramy chcesz włożyć to dziadostwo...? EDIT. Faktycznie @spidelli 😉 - tylko widelec karbonowy. Tym bardziej dziwi mnie ta waga.
spidelli Napisano 1 Czerwca 2022 Napisano 1 Czerwca 2022 DSX nie ma ramy karbonowej. Rama jest alu serii 4 czyli odchudzona. Karbon jest tylko we widelcu. 14 minut temu, chudzinki napisał: Tym bardziej dziwi mnie ta waga. Series 4 to chyba ich topowe ramy alu. Ale ja oglądam rowery tylko do pewnego pułapu cenowego Nie wiem, co jest za horyzontem. Edyta: Tym razem ja odkręcam - DSX to "tylko" series 3
glados_v9 Napisano 1 Czerwca 2022 Autor Napisano 1 Czerwca 2022 Projekt zakłada rower 11 KG (5000zł) + napęd elektryczny z dodatkami 4,2 KG (3000 zł) + Bateria 3 KG (1500 zł) Wychodzi 18,2 Kg w budżecie 9500 zł minus cena za odsprzedaż oryginalnej korby.
spidelli Napisano 1 Czerwca 2022 Napisano 1 Czerwca 2022 Nie moja bajka ale za 9999 zł masz od Marina Sausalito E1. Parametry e-bajków nic mi nie mówią, nie wiem czy to lepszy czy gorszy rower od tego, który planujesz. Chyba, że chodzi o to, żeby coś samemu zrobić?
glados_v9 Napisano 1 Czerwca 2022 Autor Napisano 1 Czerwca 2022 Romet Boreas 1 https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Gravel-ROMET-BOREAS-1-2021/975806?utm_source=ceneo&utm_medium=referral&ceneo_cid=8a35b73c-64b6-2ed4-49eb-af60826b87c8 10,6 KG Przymierzyłem się do niego w sklepie i w zasadzie nie potrzeba do niego napędu elektrycznego, bo sam w sobie ma świetne przyspieszenie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.