Skocz do zawartości

[Pedały] PD-R7000 czy PD-R550


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czas kupić pedała do szosy i mam pytanie odnośnie różnic pomiędzy pedałami Tiagry a 105. Czy warto dopłacić do modelu wyższego te plus minus 150 zł z myślą o ich długotrwałym użytkowaniu? Oprócz wagi łożyska powinny być lepsze jakościowo i bardziej trwałe? Interesują mnie tak naprawdę te dwa modele, czytałem o pedałach innych firm, natomiast mam zaprzyjaźniony serwis shimano, gdzie będą mi to po kosztach serwisować w razie potrzeby w przyszłości. Dodam, że nigdy nie miałem pedałów spd-sl.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mihau_ napisał:

W praktyce różnica to tylko ta masa, innymi aspektami nie ma sensu się przejmować. 45g za 150 złotych, sam musisz zdecydować

BTW to licz się od razu z zakupem niebieskich bloków. Żółte mają taki luz roboczy, że nie czujesz w ogóle wpięcia😁

Rozumiem, czyli sensu dopłacania nie ma. Pytanie jak to w końcu jest z tymi pedałami Shimano. Ile ludzi tyle opinii a to że serwis ciężki a to, że innych firm są lepsze itd. czy to są solidne pedały? W takim razie co ile km trzeba je serwisować? Jaki to może być koszt takiego serwisu?

 

 

32 minuty temu, skom25 napisał:

Mając wybór pomiędzy PD-R550 a PD-R7000 wybrałbym... Look Keo 2 MAX.

Mogły Kolega rozwinąć swoją myśl? Pozwolę sobie wkleić link do innego tematu. Tam twierdzisz, że Shimanowskie serwisowane regularnie są nie do zajechania, a wtedy jak rozumiem jeszcze na Look Keo 2 nie jeździłeś. Minęło kilka lat. Jak wrażenia z Look?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam wszystko co tam napisałem.

Różnica jest taka, że bierzesz się za serwis Shimano, moczysz się w chemii, brudzisz smarem i spędzasz nad tym dwie godziny. W przypadku Look odkręcasz nakrętkę, szmatką wycierasz smar z ośki i wnętrza korpusu, nakładasz nowy smar i skręcasz. 15 minut roboty.

Oczywiście, zaraz pewnie ktoś się pojawi i napisze, że on zrobił na Shimano 300k km, nigdy nie robił serwisu i takie tam historie. Natomiast mnie takie opinie nie interesują, bo wiem jak wygląda wnętrze po jednym sezonie. Jedni lubią mieć sprzęt w idealnym stanie, a drudzy jeździć aż się rozpadnie, czego ja nie rozumiem.

Osobiście nie jeździłem na szosowych Shimano, ale mam kolegę który przesiadł się z nich na Look. Jest zadowolony ze zmiany.

Po prostu Shimano to taki "pewniak", że wszystko będzie działało. Natomiast są lepsze i gorsze alternatywy, a według mnie Look jest w tej pierwszej grupie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Rozumiem, czyli sensu dopłacania nie ma. Pytanie jak to w końcu jest z tymi pedałami Shimano. Ile ludzi tyle opinii a to że serwis ciężki a to, że innych firm są lepsze itd. czy to są solidne pedały? W takim razie co ile km trzeba je serwisować? Jaki to może być koszt takiego serwisu?

Nie przejmuj się głupotami. Trzeba to rozkręcić co kilkanaście tysięcy kilometrów, wymienić smar dla spokoju głowy i wyregulować łożyska zwykłymi kluczami. Szybciej je z fantazji wymienisz niż "się zepsują".

Cytat

Mogły Kolega rozwinąć swoją myśl? Pozwolę sobie wkleić link do innego tematu. Tam twierdzisz, że Shimanowskie serwisowane regularnie są nie do zajechania, a wtedy jak rozumiem jeszcze na Look Keo 2 nie jeździłeś. Minęło kilka lat. Jak wrażenia z Look?

To ja się wypowiem - w pedałach look "lepiej się jeździ", łatwiej wpina itd za to system shimano jest o niebo lepszy jeśli zanim wsiądziesz na rower musisz pokonać jakiś odcinek z buta. Sam jeżdżę na shimano wyłącznie z powodu lepszego podparcia bloków podczas chodzenia, muszę wyjść z rowerem z piwnicy a później go znieść i w blokach look dwa razy po prostu ześlizgnąłem się ze schodów

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak po prawdzie w sytuacji, gdy jeżdżę kilkoma rowerami w ciągu roku i szosą prawdopodobnie nie zrobię więcej niż dajmy na to 3kkm to tak naprawdę czego bym nie wybrał spośród tych dwóch modeli od Shimano i modelu Look Keo 2 max, to raczej dla mnie jako prawdziwego amatora kolarstwa nie powinno być większej różnicy w użytkowaniu? A dwa, w sumie nie wiem co mi podpasuje na przyszłość, bo nie mam żadnego doświadczenia to tak naprawdę co bym nie wybrał, to czy wybiorę lepiej czy gorzej to od czegoś muszę zacząć, żeby na przyszłość wybrać coś bardziej pod siebie. Chyba tu nie ma złego wyboru dla kogoś takiego jak ja😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla uzytkownika to największą różnicą chyba będzie to, że pedały 105 odkręcisz wyłączni imbusem, model niżej odkręcisz także dobrym kluczem 15. A z tym zakupem na start niebieskich bloków to bym się nie zapędzał, bloki i tak szybko sie zużywają. Pojezdzisz, pochodzisz i zadecydujesz. Zresztą w zestawie z pedałami są żółte bloki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jeszcze używa płaskie klucza do pedałów? Z tym dokręcaniem pedałów jak koła w samochodzie, to chyba mocna przesada. Zawsze dokręcam po prostu grzechotką średniej wielkości, bez siłowania się. Tylko raz pedał był dokręcony dość lekko, ale wtedy dokręcałem krótkim imbusem. Oprócz tego, zero problemów z montażem i demontażem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam. Mam taki porządny klucz 15 tylko do tego i tak odkręcam 520tki na serwis.

Dodać warto że w pedałach 105 jest otwór na imbus 8, w pedałach model < 105 jest otwór na imbus 6.  Shimano tak samo zrobiło w zwykłym spd.

To tak duża różnica, że może być potrzeba wiele zaklęć mechanika by odkręcić zapieczony pedał za pomocą imbusa 6. 😀

Edytowane przez Mateusz_Brycki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupisz PD-R550 przez rok będziesz zadowolony. Potem pomyślisz dlatego nie R7000? Dalczego pozalowalem 150PLN ;)  Ja to przerabiałem. Jak masz te 150PLN to kupuj lepsze, jak nie masz to 550. I to nie prawda, ze to tylko waga jest róznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@JWO ma rację w obydwu aspektach. Nie będę się rozpisywał, bo tak samo działa to w pedałach MTB, a to już opisywałem.

Niestety ze sprzętem rowerowym jest tak, że trzeba "dobrnąć" do pewnego poziomu. Wtedy od "Topowych" modeli różni się niuansami, a cena jest sporo niższa.

Na przykładzie MTB. 520 to najniższy model, ma swoje wady. Za 70 zł więcej dostajemy 540, które od XT i XTR różnią się detalami i nieznacznie wagą. Właśnie największy przeskok jakościowy jest między 520 a 540.

Patrząc na pedały szosowe, a da się to poznać po ośce, jest dokładnie ta sama sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, JWO napisał:

Kupisz PD-R550 przez rok będziesz zadowolony. Potem pomyślisz dlatego nie R7000? Dalczego pozalowalem 150PLN ;)  Ja to przerabiałem. Jak masz te 150PLN to kupuj lepsze, jak nie masz to 550. I to nie prawda, ze to tylko waga jest róznica.

a czym się różnią? Bo ja nie mogłem dość czym(poza osią z innym otworem na klucz) i kiedyś zapobiegawczo kupiłem r7000. Ale nie wiem co poza tym i w specyfikacji różnic nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mateusz_Brycki napisał:

a czym się różnią? Bo ja nie mogłem dość czym(poza osią z innym otworem na klucz) i kiedyś zapobiegawczo kupiłem r7000. Ale nie wiem co poza tym i w specyfikacji różnic nie widać.

Łożyskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.05.2022 o 19:28, skom25 napisał:

Różnica jest taka, że bierzesz się za serwis Shimano, moczysz się w chemii, brudzisz smarem i spędzasz nad tym dwie godziny.

Serwis pedałów Shimano taki uproszczony ten z przepychaniem smaru - w zupełności wystarczający i pozwalający na te dziesiątki tysięcy km. trwa 5 minut. Rozebranie pedałów do kulek nie zwiększy diametralnie żywota pedałów i nie ma sensu tego robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest cel serwisu? W działaniu i długowieczności różnicy nie będzie. Możesz mieć tylko emocjonalny problem że kolor smaru wewnątrz nie jest np. idealnie niebieski i to tylko w pierwszym tygodniu bo potem to nie będzie niezależnie od przyjętej metody.

Ps. Jasne że fajnie byłoby żeby to było "sterylne" tylko to nie jest konieczne i niewiele wnosi.

Edytowane przez Fikander
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywiązała się dosyć rozbudowana dyskusja, więc zapytam znów. Są głosy, że pomiędzy pd-r550 a pd-r7000 różnic oprócz wagi nie ma. Są głosy, że lepsza jakość łożyskowania i ogólnie pewnie lepsza i dłuższa praca 105. Chcę wiedzieć czy warto dopłacić, ale nie na tej zasadzie, że jestem amatorem mam osprzęt Shimano 105, ale chyba sobie kupię rower na ultegrze, bo jest droższa i ogólnie lepiej wygląda. Pewnie jako amator zbyt dużych różnic, jeśli w ogóle bym je odczuł to nie będzie. Jeśli finanse pozwalają to zawsze lepiej jest mieć coś droższego, bardziej profesjonalnego. Nie zawsze jest sens. A czy tutaj jest? Podkreślę, że ważę 120kg i lubię sobie mocno depnąć czy jeździć czasem na stojąco. Może tutaj upatrywać różnic w wytrzymałości obydwu modelów? 

Dużo rozwodzę się nad wieloma kwestiami związanymi z akcesoriami i osprzętem rowerowym, ale chcę dobrze lokować pieniądze. Po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Ty możesz ocenić czy parę gram mniej, minimalnie wolniej pojawiające się luzy, ciut wygodniejsze serwisowanie jest coś dla Ciebie warte. To są wszystko drobne różnice i nie każdy w ogóle je zauważy. W sumie to sam sobie odpowiedziałeś i podjąłeś decyzję, po co dalej dopytywać ;)

Edytowane przez Fikander
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...