Skocz do zawartości

[wyjęcie koła] a pozycja zacisku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem Jak wyjmę koło przednie to przy ponownym włożeniu mam duże problemy w ułożeniu koła względem zacisku hamulca tarczowego. Tarcza trze o klocki. Mam wrażenie ze muszę lekko "zmienić" położenie koła i dokręcić piastę trochę jakby nie w naturalnym położeniu. Powoduje to że mam koło lekko skrzywione względem widelca. Tak nie powinno być. Jak najpierw osadzę koło, zacisnę piastę i odkręcę zacisk hamulca to bardzo cięzko mi go ustawić bo jak przykręcam imbusem zacisk o mam wrażenie że zacisk lekko slizga się względem ramy.

Wiem, że cięzko to wytłumaczyć, ale moze muszę zastosować jakąś podkładkę pod zacisk, tak że od nie drgnie przykręcając go imbusem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wątpliwości, że koło powinno być ustawione w "naturalnej" pozycji - tak, jak wchodzi do końca widełek w rowerze stojącym na ziemi. Do tego stanu trzeba doregulować zacisk. Jak się przesuwa można spróbować dokręcać śruby na przemian po kawałeczku, można dokręcać przy mocno zaciśniętym hamulcu. Sprawdź, czy tarcza nie jest krzywa (czy trze równo, czy miejscami). Dokręcenie zacisku tak, by pod wpływem klucza nie ruszył się w ostatniej chwili jest czasem trudne, ale jest konieczne.

 

Edytowane przez Wojcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wafel69 nic nowego, problem doskonale znany. ;)

Tak jak pisze @Wojcio. Koło wkładać tylko i wyłącznie gdy rower stoi prosto na ziemi, nie kłaść go do góry kołami.
Po włożeniu koła w haki, lekko poruszać nim na boki, żeby dobrze się w nich ułożyło i zamykacz dociskać zawsze taką samą siłą. Po wyregulowaniu zacisku przy takim ustawieniu w przyszłości powinno obejść się bez ocierania tarczy, przynajmniej w większości przypadków.
A co do przesuwającego się podczas regulacji zacisku - ustaw go wstępnie, lekko dociągnij śruby, po czym bardzo mocno wciśnij klamkę i wtedy dokręć zacisk mocniej. Zwykle daje to zadowalający rezultat.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie, jeśli klocki były mocno zużyte i tłoczki są wysunięte, to musisz je "zresetować" wciskając z powrotem czymś płaskim i tępym, np. łyżką do opon. Przed wciśnięciem warto przeczyścić zacisk i wystający fragment tłoczków oraz kapnąć na ich krawędź odrobinę oleju mineralnego. Oczywiście po wciśnięciu tłoczków koniecznie wytrzeć jego nadmiar, żeby nie zatłuścić nowych klocków. :)

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2022 o 11:19, Wafel69 napisał:

Witam

Mam taki problem Jak wyjmę koło przednie to przy ponownym włożeniu mam duże problemy w ułożeniu koła względem zacisku hamulca tarczowego.

Po założeniu koła z powrotem postaw rower na koła, zluzuj szybkozamykacz - wtedy koło zawsze wpadnie w tę samą pozycję w hakach. Po tem zaciągnij QR. Jak ustawisz zacisk w tej pozycji to potem, zakładając koło w ten sam sposób, nie będziesz musiał niczego regulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...