Skocz do zawartości

[2500 zł] Rower trekkingowy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Chciałbym kupić rower męski trekkingowy do jazdy po mieście i w weekendy po lasie/parku. Rower dla mężczyzn (183cm, 100kg) głównie do jazdy do pracy.

Czy ten model jest coś warty (2300 w sklepie stacjonarnym).

https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-hoprider-500-wysoka-rama/_/R-p-300906

 

Z góry dziękuję 🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z deca niestety ma dopuszczalną wagę rowerzysty 100 kg . Czyli dokładnie tyle ile deklaruje autor tematu  - na styk  . Z drugiej strony większość firm podaje dopuszczalną wagę 120 kg ale to jest waga rowerzysty + roweru ( ważącego np 17 kg ) .  Unibiki mają dopuszczalną masę całości 140 kg .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unibike Vision, dorzucam do puli, jak zostało wspomniane ma solidne koła, a przy konkretnej wadze użytkownika ma to znaczenie. 

Rowery z wolnobiegiem na starcie odrzuć, za słabe rozwiązanie. 

Lazaro, Romet, te rowery nie grzeszą jakością kół więc mogą często wymagać centrowania, albo przeplecenia na lepsze szprychy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując:

jak uda mi się znaleźć Unibike Vision 21 cali do 2500 to kupować, a jak nie to ten z decathlonu za 2 300 też nie będzie złym wyborem?
Przy mojej posturze Lazaro i Romet w tym przedziale cenowym odpadają? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie tak, ale może trafi się ktoś kto przy 100kg jeździ na ich rowerze i nie narzeka. Podobnie z tym z Deca, ich można podpytać o szprychy na stronie, odpowiadają szybko. 

Z tym Visionem 21" to dwa razy bym go przymierzył. 19" wcale nie będzie za mały. I co do jakości ich kół jestem pewien, na solidnych nierdzewnych szprychach je składają i spokojnie wytrzymują te 120kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie . To rower trekingowy . I to nie najwyższych lotów . Takie rowery przeznaczone są do jazdy po drogach . Oczywiście nie tylko asfaltowych ale jednak dobrej jakości . W lesie i na bezdrożach całe turystyczne wyposażenie będzie przeszkadzać i nie wróżę mu długiego życia . Roztelepie się na amen i odpadnie . Może za wyjątkiem bagażnika . Do celu o którym piszesz znacznie lepszy będzie rower crossowy albo wręcz niesportowy MTB  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi bezdrożami to przesadziłem. Interesują mnie drogi asfaltowe, gruntowe, leśne i polne. Zresztą, ten rower jest damski. Pan w salonie chyba wziął mnie za idiotę proponując mi ten model. No cóż, zawitam tam jutro i jeśli nie będzie innych modeli, udam się do konkurencji. Chciałbym kupić rower osobiście aby móc go wypróbować a także nie bawić się w składanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram kupowanie w sklepie stacjonarnym ale faktycznie może nie w tym . I nadal namawiam żebyś wziął pod uwagę rowery crossowe . To trochę bardziej sportowe rowery które w razie potrzeby łatwo ,,przerobić " na trekingowe . Klasyczny treking sprawdzi się na długich wyprawach z bagażem albo na miejskie dojazdy . Żeby sobie po prostu pojeździć lepiej mieć crossa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem tak było . Tzn jakaś firma sprzedawała ten sam rower ,,goły " jako crosa i z wyposażeniem jako trekinga . To jednak rzadka sytuacja . Normalnie crosy i trekkingi różnią się mocno. Geometrią ramy , kołami , oponami , kierownicą , amortyzatorem ...   Nie rozpatrywał bym tego w kategorii czym treking ustępuje crosowi . Może niczym nie ustępować ale to rowery do innych zastosowań . Trekkingi to rowery do turystyki z bagażami po twardych drogach . Cross idzie bardziej w stronę sportu i jazdy terenowej , ale bez przesady . Porównaj rowery C i T gianta , od razu zobaczysz różnice . Tylko też  nie można generalizować bo nie ma jednego wzorca crosa i  filozofia producentów jest różna . Trekkngi czy ogólnie rowery podróżnicze różnych firm też mogą znacznie się różnić choć najczęściej będą podobne . Nie piszę o osprzęcie tylko o filozofi .

Biorąc to wszystko pod uwagę twierdzę że do zastosowań jakie opisałeś cross będzie nadawał się lepiej ale .... twój wybór . Rower który podlinkowałeś zabrał bym na ,,wyprawę " z Wrocławia nad morze ale niedzielną wycieczkę na Wzgórza Trzebnickie wolałbym jakiegoś crosa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główna różnica to pozycja na rowerze - na crossowym jest pochylona, choć wiadomo, można to regulować mostkiem itd. W trekkingowych rowerach jest praktycznie wyprostowana - więc ciężar ciała spoczywa na siodełku, i nie są to rowery do długich dystansów. Mocno teraz generalizuję, ale tak jest że trekkingowe są bliżej miejskich a crossowe bliżej górali 29. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Dostępność rowerów trekkingowych męskich 21 cali nie jest zbyt dobra. 

Znalazłem takiego crossa:

unibike-flash-eq

Czy w porównaniu do UNIBIKE VISION (rower widmo) jest duża różnica jeśli chodzi o jakość? Z postów wyżej wiem, że pozycja jazdy będzie inna itp ale to nie będzie mam nadzieję duży problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni to jakieś cyrki robią z tymi gwarancjami. Generalnie można mieć wywalone na gwarancję, zawsze jest dwa lata rękojmi i producent się swoimi książeczkami gwarancyjnymi i przeglądami obowiązkowymi może podetrzeć. 

Różnica między Vision a Flash jest ogromna. To nie jest "tylko" inna pozycja, to jest zupełnie inny typ roweru. Który lepszy? Nie wiem. 

A co do dostępności widmo - ta firma znana jest z tego że montuje rowery od wiosny, falami, puszcza partie danego modelu po sklepach, i szybko znikają. Więc, jak teraz go nie ma nie oznacza że to sytuacja która nadal będzie aktualna. Trzeba się czaić brzydko mówiąc :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...