Skocz do zawartości

[2500 zł] Rower trekkingowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ten z deca niestety ma dopuszczalną wagę rowerzysty 100 kg . Czyli dokładnie tyle ile deklaruje autor tematu  - na styk  . Z drugiej strony większość firm podaje dopuszczalną wagę 120 kg ale to jest waga rowerzysty + roweru ( ważącego np 17 kg ) .  Unibiki mają dopuszczalną masę całości 140 kg .

Napisano

Unibike Vision, dorzucam do puli, jak zostało wspomniane ma solidne koła, a przy konkretnej wadze użytkownika ma to znaczenie. 

Rowery z wolnobiegiem na starcie odrzuć, za słabe rozwiązanie. 

Lazaro, Romet, te rowery nie grzeszą jakością kół więc mogą często wymagać centrowania, albo przeplecenia na lepsze szprychy. 

Napisano

Podsumowując:

jak uda mi się znaleźć Unibike Vision 21 cali do 2500 to kupować, a jak nie to ten z decathlonu za 2 300 też nie będzie złym wyborem?
Przy mojej posturze Lazaro i Romet w tym przedziale cenowym odpadają? 

Napisano

Według mnie tak, ale może trafi się ktoś kto przy 100kg jeździ na ich rowerze i nie narzeka. Podobnie z tym z Deca, ich można podpytać o szprychy na stronie, odpowiadają szybko. 

Z tym Visionem 21" to dwa razy bym go przymierzył. 19" wcale nie będzie za mały. I co do jakości ich kół jestem pewien, na solidnych nierdzewnych szprychach je składają i spokojnie wytrzymują te 120kg. 

Napisano

Dzięki :)

Jeszcze jedno pytanie, czy jakieś rowery są w pełni produkowane w Polsce czy tylko montowane a części są np. z Chin? 

Napisano

Nie . To rower trekingowy . I to nie najwyższych lotów . Takie rowery przeznaczone są do jazdy po drogach . Oczywiście nie tylko asfaltowych ale jednak dobrej jakości . W lesie i na bezdrożach całe turystyczne wyposażenie będzie przeszkadzać i nie wróżę mu długiego życia . Roztelepie się na amen i odpadnie . Może za wyjątkiem bagażnika . Do celu o którym piszesz znacznie lepszy będzie rower crossowy albo wręcz niesportowy MTB  .

Napisano

Z tymi bezdrożami to przesadziłem. Interesują mnie drogi asfaltowe, gruntowe, leśne i polne. Zresztą, ten rower jest damski. Pan w salonie chyba wziął mnie za idiotę proponując mi ten model. No cóż, zawitam tam jutro i jeśli nie będzie innych modeli, udam się do konkurencji. Chciałbym kupić rower osobiście aby móc go wypróbować a także nie bawić się w składanie. 

Napisano

Popieram kupowanie w sklepie stacjonarnym ale faktycznie może nie w tym . I nadal namawiam żebyś wziął pod uwagę rowery crossowe . To trochę bardziej sportowe rowery które w razie potrzeby łatwo ,,przerobić " na trekingowe . Klasyczny treking sprawdzi się na długich wyprawach z bagażem albo na miejskie dojazdy . Żeby sobie po prostu pojeździć lepiej mieć crossa .

Napisano

Czasem tak było . Tzn jakaś firma sprzedawała ten sam rower ,,goły " jako crosa i z wyposażeniem jako trekinga . To jednak rzadka sytuacja . Normalnie crosy i trekkingi różnią się mocno. Geometrią ramy , kołami , oponami , kierownicą , amortyzatorem ...   Nie rozpatrywał bym tego w kategorii czym treking ustępuje crosowi . Może niczym nie ustępować ale to rowery do innych zastosowań . Trekkingi to rowery do turystyki z bagażami po twardych drogach . Cross idzie bardziej w stronę sportu i jazdy terenowej , ale bez przesady . Porównaj rowery C i T gianta , od razu zobaczysz różnice . Tylko też  nie można generalizować bo nie ma jednego wzorca crosa i  filozofia producentów jest różna . Trekkngi czy ogólnie rowery podróżnicze różnych firm też mogą znacznie się różnić choć najczęściej będą podobne . Nie piszę o osprzęcie tylko o filozofi .

Biorąc to wszystko pod uwagę twierdzę że do zastosowań jakie opisałeś cross będzie nadawał się lepiej ale .... twój wybór . Rower który podlinkowałeś zabrał bym na ,,wyprawę " z Wrocławia nad morze ale niedzielną wycieczkę na Wzgórza Trzebnickie wolałbym jakiegoś crosa .

Napisano

Główna różnica to pozycja na rowerze - na crossowym jest pochylona, choć wiadomo, można to regulować mostkiem itd. W trekkingowych rowerach jest praktycznie wyprostowana - więc ciężar ciała spoczywa na siodełku, i nie są to rowery do długich dystansów. Mocno teraz generalizuję, ale tak jest że trekkingowe są bliżej miejskich a crossowe bliżej górali 29. 

Napisano

Panowie,

Dostępność rowerów trekkingowych męskich 21 cali nie jest zbyt dobra. 

Znalazłem takiego crossa:

unibike-flash-eq

Czy w porównaniu do UNIBIKE VISION (rower widmo) jest duża różnica jeśli chodzi o jakość? Z postów wyżej wiem, że pozycja jazdy będzie inna itp ale to nie będzie mam nadzieję duży problem. 

Napisano

"Zgodnie z warunkami gwarancyjnymi producenta,
rowery UNIBIKE zakupione w formie sprzedaży wysyłkowej nie są objęte gwarancją."

Jak się ma ten zapis do kupowania z olx?. Do Katowic mam trochę daleko.

Napisano

Nie wiem skąd jesteś, bo jest to owiane wielką tajemnicą, ale może warto jechać?

Co do sprzedaży wysyłkowej - nie wiem, ale logicznie myśląc o ile sklep zgodzi się wysłać to kto będzie wiedział o tym oprócz ich i Ciebie? 

Napisano

Oni to jakieś cyrki robią z tymi gwarancjami. Generalnie można mieć wywalone na gwarancję, zawsze jest dwa lata rękojmi i producent się swoimi książeczkami gwarancyjnymi i przeglądami obowiązkowymi może podetrzeć. 

Różnica między Vision a Flash jest ogromna. To nie jest "tylko" inna pozycja, to jest zupełnie inny typ roweru. Który lepszy? Nie wiem. 

A co do dostępności widmo - ta firma znana jest z tego że montuje rowery od wiosny, falami, puszcza partie danego modelu po sklepach, i szybko znikają. Więc, jak teraz go nie ma nie oznacza że to sytuacja która nadal będzie aktualna. Trzeba się czaić brzydko mówiąc :D

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...