Gość Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 Mam w rowerze Kross taką kier od nowości (35 kkm), jednak mam tez zamontowane rogi. Jakiś czas temu kiera wgięła się na 1 końcu od rogu i pisałem o tym na forum,, tylko nie mogę znaleźć wątku. Skróciłem po obu końcach o 2 cm. Jednak problem powrócił. Dalsze skracanie nie ma juz chyba sensu bo kierownica będzie za krótka. I co teraz ? Nasuwa się kupno nowej. Na Allegro znalazłem 2 pozycje: ZOOM MTB-AL-200BT Aluminium FOV za 55 zł oraz KLS ACTIVE XC 70 FlatBar za 80 zł. Obie mają w opisie ze są wykonane z aluminium 6061. I którą wybrać?
Gość Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 Teraz sam róg. W porównaniu z drugim jest wyraźnie odkształcony w strefie zacisku. Rozumiem, ze do wyrzucenia?
Gość Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 Dobrze, że to wyszło, bo gdyby róg urwałby się podczas jazdy?
Gość Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 To byś zrobił "oj" w najlepszym przypadku, a w najgorszy byś zrobił "oj" i potem by Cię coś rozjechało. Jeżeli musisz mieć te rogi, to ja bym je montował trochę od krawędzi. No i nie kupuj jakiejś taniochy, bo jak patrzę na ten odlew, to mam podejrzenia jakie to inżynieryjne cudo jest.
clavdivs Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 3 godziny temu, Thomlodz napisał: Mam w rowerze Kross taką kier od nowości (35 kkm), jednak mam tez zamontowane rogi. Jakiś czas temu kiera wgięła się na 1 końcu od rogu i pisałem o tym na forum,, tylko nie mogę znaleźć wątku. Skróciłem po obu końcach o 2 cm. Jednak problem powrócił. Dalsze skracanie nie ma juz chyba sensu bo kierownica będzie za krótka. I co teraz ? Nasuwa się kupno nowej. Na Allegro znalazłem 2 pozycje: ZOOM MTB-AL-200BT Aluminium FOV za 55 zł oraz KLS ACTIVE XC 70 FlatBar za 80 zł. Obie mają w opisie ze są wykonane z aluminium 6061. I którą wybrać? Zoom też może być, nie ma powodu żeby odrzucać ten produkt. Większość kierownic jest zapewne produkowane z aluminium 6061.
Gość Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 Ja się kieruję zasadą, że jeżeli producent w swojej ofercie nie ma niczego co można nazwać przyzwoitym, to lepiej go omijać szerokim łukiem. Zoom taki właśnie jest.
marvelo Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 Mam kierownicę prostą Zoom, taką za trzy dychy, sztycę na dwie śruby (nawet dość lekką) i dwie pary rogów (też za podobne kwoty). Nic złego się nie dzieje, a jakość wykonania uważam za całkiem przyzwoitą, wręcz zadziwiająco dobrą jak na tą cenę. I nie jest to jakaś krótka przygoda, ale wieloletnie użytkowanie.
clavdivs Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 Też się z tym zgodzę. Jak ktoś nie jest wielkim fanem odchudzania każdej części w rowerze, chce mieć trzymająca wymiar i w miarę dobrze pomalowana kierownicę. Zoom jest ok. Sam w MTB założyłem 6 lat temu zooma na próbę i do dziś został, bo nie kusiło mnie mnie jej zmienić. Kls czy accent nie będą specjalnie lepsze.
Gość Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 Godzinę temu, skom25 napisał: Jeżeli musisz mieć te rogi, to ja bym je montował trochę od krawędzi. No i nie kupuj jakiejś taniochy, bo jak patrzę na ten odlew, to mam podejrzenia jakie to inżynieryjne cudo jest. Przejechało ponad 30 tys km, część po wertepach, więc chyba takie złe nie było Wywrotek też kilka zaliczyłem, więc może to wgniecenie od uderzenia powstało
marvelo Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 17 minut temu, clavdivs napisał: Kls czy accent nie będą specjalnie lepsze. Może nawet wyjdą z tej samej fabryki co Zoom.
Gość Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 No ale wiesz że fabryka może produkować komponenty różnej jakości? To kompletnie nie jest argument.
clavdivs Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 Mowa jest o konkretnej kierownicy, jest to dobry produkt budżetowy. Bardzo podobny jaki montowany w tysiącach w Krossach, Cube, Trekach Kellysach itp. Zoom eksportuje swoje produkty i sprzedaje na terenie Uni Europejskiej, a takie podlegają wszelkiej certyfikacji, więc przechodzą odpowiednie testy wytrzymałości.
Gość Napisano 6 Stycznia 2022 Napisano 6 Stycznia 2022 No właśnie. Czy ktoś słyszał albo czytał o przypadku peknięcia/złamania się kierownicy podczas normalnej jazdy?
Gość Napisano 7 Stycznia 2022 Napisano 7 Stycznia 2022 Zamówiłem kierę ACCENT BASIC 700MM, wykonana z aluminium 6061-T6 za 60 zł. Dlaczego? Jej waga to 370 g. Natomiast w ofercie sprzedawcy jest też KALLOY UNO L-660MM, wykonana z aluminium (brak info jakiego) za 37 zł, która waży 225 g. Gdyby miała długość 700 mm to by ważyła 239 g. Czyli o 35% mniej niż ACCENT, a więc pewnie jest cieńsza i zarazem mniej wytrzymała, biorąc ponadto pod uwagę tajemniczy materiał (natomiast aluminium 6061 T6 ma doskonałe właściwości https://www.jfkgroup.pl/wyroby-hutnicze/aluminium/aluminium-6061/). Co prawda KALLOY UNO to znany producent z Tajwanu, ale wiadomo ze ta sama fabryka może oferować produkty róznej klasy. Poza tym 20 zł nie warto oszczędzać gdy chodzi o bezpieczeństwo. Takie są przynajmniej moje wnioski @skom25 jak uważasz?
lewocz Napisano 7 Stycznia 2022 Napisano 7 Stycznia 2022 21 godzin temu, Thomlodz napisał: No właśnie. Czy ktoś słyszał albo czytał o przypadku peknięcia/złamania się kierownicy podczas normalnej jazdy? Oczywiście. Chociażby wypadek Bogdana Czarnoty na maratonie w Krynicy. Poza tym znam dwa inne przypadki pęknięcia kiery.
Gość Napisano 14 Stycznia 2022 Napisano 14 Stycznia 2022 Kierownica kupiona i założona. Jednak pojawił się problemik. Ścianki sa grube i średnica wewnętrzna to 14 mm. Mam lusterko mocowane takim "kołkiem rozporowym" ale o średnicy 17 mm i nie wchodzi. I co teraz z tym zrobić?
Gość Napisano 14 Stycznia 2022 Napisano 14 Stycznia 2022 Kupić inne lusterko. Tanie kierownice mają to do siebie, że ważą kilogram i mają bardzo grube ścianki. Moja PRO Koryak ma cieniutkie ścianki, jest lekka i wytrzymała, a nie kosztowała 10 razy więcej. Właśnie dlatego nie warto kupować taniochy.
remover Napisano 14 Stycznia 2022 Napisano 14 Stycznia 2022 Widocznie to są skutki wyboru cięższej bardziej wytrzymałej kierownicy. I co tu zrobisz? Szukać nowe lusterko, jeżeli nie da się wykonać jakiegoś domowego druciarstwa z mocowaniem obecnego. 370 gr na 700 mm to jednak dość dużo. Chyba nawet niepotrzebnie dużo do crossa. Proste 700 mm Al z mojego Marin Muirwoods ważą 260 g, a zakladam że Marin to taki producent, który wie co robi.
Gość Napisano 14 Stycznia 2022 Napisano 14 Stycznia 2022 Napisałem, że waży 370 g. Poza tym przyciąłem ją nieco na wymiar, wg tej rady https://miastorowerow.pl/blog/kierownice-rowerowe/
Gość Napisano 14 Stycznia 2022 Napisano 14 Stycznia 2022 Nie jestem przekonany czy grubsza oznacza wytrzymalszą w tym przypadku. Bardziej stawiam na zabezpieczenie nadmiarem materiału.
Gość Napisano 14 Stycznia 2022 Napisano 14 Stycznia 2022 1 minutę temu, remover napisał: Widocznie to są skutki wyboru cięższej bardziej wytrzymałej kierownicy. I co tu zrobisz? Szukać nowe lusterko, jeżeli nie da się wykonać jakiegoś domowego druciarstwa z mocowaniem obednego. Nasuwa mi sie coś takiego https://www.castorama.pl/kolek-uniwersalny-diall-14-x-75-mm-4-szt-id-1042678.html
Gość Napisano 14 Stycznia 2022 Napisano 14 Stycznia 2022 370g przy kierownicy 700mm to potwornie dużo. Koryak waży 274g przy 780mm, a poniżej 220g przy 720mm. Koryak jest dość drogi, ale znajdziesz taniej modele innych producentów, które będą tylko nieco cięższe.
remover Napisano 14 Stycznia 2022 Napisano 14 Stycznia 2022 Tok myślenia chyba jest odpowiedni, ale mi się wydaję ze plastyk tego nie wytrzyma i dość szybko się poluzuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.