maestro84 Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 Witam serdecznie, mnogość różnych rodzajów podzespołów i parametrów a także marek, utrudnia mi wybór odpowiedniego roweru. Wstępny research ograniczył pole manewru do ok. 40 modeli. W związku z tym mam prośbę o podpowiedzi konkretnych modeli jakie powinienem w pierwszej kolejności rozważyć, biorąc pod uwagę: - płeć: M - wzrost/waga 185/70 - kilometry w nogach: 11tys. - trasy: 1-dniowe +/- 100km - nawierzchnie: głównie twarde (asfalt, beton, kostka, utwardzony grunt), czasem leśne ścieżki (więc "szosa" odpada) - teren: 60% równy, po ok.20% zjazdów i podjazdów - warunki atmosferyczne: wiosna-jesień, sucho, temp>10st C - parametry fizyczne roweru: w miarę jak najlżejszy ze względu na konieczność noszenia - cena: poniżej 3000zł Może ktoś jeździ w podobnych warunkach i może polecić jakiś model? Problem mam zarówno z wyborem marki, jak i chociażby rodzaju hamulców, ilości biegów czy wielkości kół. Mówią (artykuły, sprzedawcy itp): "bierz tarczówki hydrauliczne", po czym w innym artykule czytam, że jak mi padną w trasie to kaplica i drogie w obsłudze. Mówią: "koła do takiego wzrostu to 29" ", po czym inne źródło wskazuje z kolei, że będę miał problem na zjeździe po leśnej ścieżce bo strace na zwrotności, albo "bierz droższy bo lepszy osprzęt" kontra "Altus - Acera w zasadzie bez różnicy" itd itp. A może w ogóle to nie jest dobry czas na zakup i warto poczekać na modele 2022?? Z góry dzięki za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 18 Października 2021 Udostępnij Napisano 18 Października 2021 Najpierw zdecyduj czy chcesz rower crossowy ( lepszy na asfalt ) czy MTB lepszy w terenie . Oczywiście cross pojedzie w łatwym , a nawet nie tak łatwym terenie , tak samo MTB pojedzie po asfalcie . Tyle że w swoim środowisku każdy z tych typów będzie lepszy . Po drugie idź do sklepu/ów i zobacz co w ogóle można kupić . Po trzecie przy budżecie <3tyś nie licz na super sprzęt . Pisałeś o lekkim ? Ale też bez przesady za taką kasę powinno się kupić już przyzwoity rower . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maestro84 Napisano 21 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2021 Lekki ze względu na koniecznośc każdorazowego pokonania kilkudziesięciu schodów, myślę że 13 - 14,5kg było by ok. Zgodnie z Twoimi wskazówkami zrobiłem ogólny research dostępności w sklepach w moim mieście, no i... no właśnie, jest kiepsko 😕 Dla formalności wypiszę modele jakie zakwalifikowałem do finału, ale to pewnie w formie zabawy, bo z dostępnością odpowiednich rozmiarów jest problem. Może ktoś posiada jakiś z wymienionych modeli i poleca, albo wręcz przeciwnie? MTB: Northtec Makalu 27,5 ; Maxim MS 3,3 27,5 ; Unibike Fusion 29 ;Northtec Viking AL 29 Cross: Unibike Prime, Kross Evado 3.0, Maxim MX 5.3, Kross Evado 4.0, CTM Stark 2.0 Wiem, ponad połowa z V-brake - lżejsze, łatwiejsze w serwisowaniu. Obronią się takie argumenty? Bo nie widzę żadnej przewagi w tarczówkach, jeśli jeżdżę w suchych warunkach i głównie po twardych nawierzchniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 22 Października 2021 Udostępnij Napisano 22 Października 2021 Jak zależy Ci na wadze, to może poszukaj czegoś bez amortyzatora, przy Twoich trasach nie jest niezbędny. Może coś w ten deseń? https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-kentfield-2 Tylko nie wiem jak z dostępnością, pewnie kiepsko, ale bardzo chodzi mi o kierunek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 22 Października 2021 Udostępnij Napisano 22 Października 2021 Do tego co opisałeś to pasuje coś pokroju Gianta Toughroada czy Marina Muirwoodsa a nie żadne tam mtb czy typowe crossy. Koła 28", sztywny widelec, możliwość montażu opon minimum 40-42c lub nawet do 2" jakby tego "terenu" było nieco więcej. I nie czytaj bajek o hamulcach hydraulicznych, jak padną to padną - trudno, bywa, ale to nie powód żeby rezygnować z ich zalet na korzyść jakichś rozwiązań rodem ze skansenu. Tak BTW 13-14,5kg to w świecie rowerów bardzo ciężko, ale z drugiej strony rzeczywiście tyle ważą sprzęty interesujące zwykle przeciętnego Kowalskiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.