Skocz do zawartości

[Konserwacja] sztywna oś przód


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam na ośce pojawił się rdzawy nalot w niektórych miejscach moje pytanie brzmi czy mogę to przeszlifować cienkim papierem ściernym? Czy wpłynie to negatywnie na działanie? 

Napisano

Jak to piasta dt albo podobnie zrobiona to oś przed montażem trzeba pokryć delikatnie smarem. Woda po osi wcieka i dostaje się do łożysk (w tej śmiesznej konstrukcji w piastach przednich oś ma bezpośredni kontakt z łożykami) - stąd rdza. Nic nie szlifuj - oś jest alu nic jej nie będzie.

Napisano

Czego to się człowiek nie nauczy. 3 dni temu się kapnąłem, że blaszki (sprężynujące) w klockach Shimano mają oznaczenia L i R, więc nie jest obojętne jak się ją włoży do zacisku a dzisiaj, żeby smarować nie tylko gwint ale i całą ośkę.

 

Co przyniesie jutro?

Napisano

Inżyniery DT wymyśliły, ludzie jeżdżą i nic się nie dzieje, więc raczej niczego nie przekombinowali. Czy konstrukcja się sprawdza? Ktokolwiek miał problemy z przednim kołem? Jeśli tak, to przy jakim przebiegu? Mojemu zaraz wskoczy 20kkm i... nic. 

Napisano
2 godziny temu, NieLubiePoniedzialku napisał:

Co tam niby DT przekombinowalo ? Bo zaczynasz wypisywac  farmazony. Ktora to Piasta na sztywna oske jest zrobiona tak, ze nie ma w niej wewnetrznej oski, a lozyska maszynowe kręca sie bezsposrednio na "sztywnej" osce specyficznej dla ramy/widelca ? 

Podaj przyklad takiego rozwiazania w piascie ktora jest konwertowalna edncapmi. 

Bo albo ja nie rozumiem co masz na msli, albo zwycajnie nie masz wiedzy. 

DT 350/370 (front). To co pewnie bierzesz za ośkę to tulejka, która siedzi pomiędzy łożyskami. 

Napisano

Nie. Nie ma tam żadnej wewnętrznej osi (mowa o przednich dt 350 i 370). Rolę osi właściwej pełni tu oś TA. W samej piaście po kolei od strony hamulcowej mamy end-cap opierający się na rancie bieżni wew. łożyska, bieżnię wenętrzną łożyska, tulejkę dysansową ktora opiera sie tylko na rantach bieżni wewnętrznych łożysk oraz bieżnię wewnętrzną drugiego łożyska i prawy end-cap na niej się opierający. Wszystko jest "luzem" póki nie zostanie skręcone osią TA. Średnica wew end-capów, łożysk oraz wspomnianej tulejki dystansowej to 15mm - tyle co osi TA.

Jak sam zauważyłeś inni szanujący się producenci w większości stosują w piastach oś właściwą a TA pełni wtedy rolę tylko zamykacza. TU jest inaczej stąd to "przekombinowanie". W efekcie zaoszczędzone na masie bo łożyska są mniejsze, nie ma pełnej osi wewnętrznej tylko mała tulejka pomiędzy łozyskami.

Napisano

Masz tu wyraźnie pokazane jak wygląda 370'ka. Nie jest to pomyłka konstrukcyjna, nie jest to też coś z zamierzchłej przeszłości. Jeździ, działa, klepią tego całkiem sporo.  240'ki o ile wiem mają już oś przelotową. 

 

Napisano

Pierdzilion endcapów jest od kiedy robi się części pod boost. :) Jakiś czas temu chciałem zmienić amor i ośkę w DT350 z 15 na 20mm i się naszukałem konwersji, endcapów w internetach bez efektu, a wystarczyło zajrzeć do środka aby wszystko stało się jasne.

Swoją drogą to zastanawia mnie czy te piasty pod oś 15mm i 20mm, różnią się jakoś budową czy tylko łożyskami. 

Napisano
41 minut temu, NieLubiePoniedzialku napisał:

Ok, to mam jasnosc dlaczego warto doplacic do 240s jesli juz ktos uzywa 15x100. 😉 

w sumie wyszedl calkiem cekawy watek technczny o przednich paistach DT :P

Mam 240s 15x100 i tulejkę a nie oś.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...