Skocz do zawartości

[Blotniki] Jakie kupic, gdy brak otworow montazowych?


grzegorzbe

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

Jestem posiadaczem roweru Merida Crossway D-20. Idzie jesien wiec postanowilem zakupic blotniki. Kupilem zestaw z firmy Kellys jednak nie da sie ich zamontowac - z tylu gwint jest zbyt maly a z przodu nie ma otworu w widelcu aby je przykrecic. Czy sa jakies blotniki, ktore podejda do tego roweru?

 

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/578/crossway-20-d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, grzegorzbe napisał:

z tylu gwint jest zbyt maly

To możesz dać śrubkę o mniejszej średnicy.

32 minuty temu, grzegorzbe napisał:

z przodu nie ma otworu w widelcu

Do górnego mocowania czy do dolnego? Jak górne to trytytki, a jak dolne to np. https://allegro.pl/oferta/obejma-opaska-do-rur-wezy-przewodow-kabli-40mm-gum-6904310771?utm_source=notification&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-notifications:buyerCart&snapshot=MjAxOS0xMS0xMlQwODo0NDo1Ny4zMTFaO2J1eWVyOzI5N2Q1NmY4OWY5YmZkZTY3MGQzYmNkZGIwMWM5ODM2ZTA5NmNlYjk4ZmY0M2NmMTMzMTZkYzE1YzQ0OTJkZWI%3D lub poszukaj oryginalnych SKS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza że z tyłu gwint jest zbyt mały? Widzę że rama ma mocowanie do błotników na górze/na dole, więc i na poprzeczce na środku też na pewno ma gwint/otwór. Kwestia dobrania odpowiednich śrub. 

Z przodu - daj zdjęcie widelca bo nie wiemy o czym mowa. Na górze, na koronie może mieć otwór/gwint. Jak nie ma to bieda, trzeba się wspomóc kawałkiem blaszki albo rozgiętą, podlinkowaną wyżej opaską P-Clip. Na dole, jeśli nie ma otworów montażowych może być gwint w goleniach, z tyłu, wtedy trzeba adapter. Albo po prostu kolejne opaski P-Clip lub samodzielnie wycięte z jakiejś blaszki. 

Trytki odradzam, zrywają się stosunkowo szybko, można je wykorzystać do jakiejś stabilizacji ale nie w głównych punktach mocujących. 

No i nie wiemy też jakie to błotniki. Ja zakładam pełne, bo one są najbardziej problematyczne w montażu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, MikeSkywalker napisał:

Trytki odradzam, zrywają się stosunkowo szybko, można je wykorzystać do jakiejś stabilizacji ale nie w głównych punktach mocujących. 

W drogich błotnikach do MTB są jako jedyne mocowanie i sprawdzają się wyśmienicie, oczywiście odpowiednio szerokie 🙂.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale zwykle mocowane "na płasko" do widelca czy rurek. Ale takie rozwiązanie jak dwie skrzyżowane trytki zamiast górnego mocowania przedniego widelca, o którym była mowa parę razy widziałem i jako tymczasowe okej, ale na dłużej raczej słabe, błotnik jest niestabilny i się przesuwa. Żeby to miało sens trzeba by wyciąć w nim dwa prostokątne otwory na szeroką trytkę i złapać dwoma do korony - ale dalej może się to przesuwać na boki czy wyłamywać ten kawałek błotnika na którym będzie się trzymało. 

W góralu właśnie nie miałem górnego mocowania na koronie, więc po różnych próbach okazało się że najstabilniejsze rozwiązanie to właśnie rozklepana na płasko opaska p-clip i przykręcenie błotnika poniżej korony, śrubą, do blaszki montażowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Wklejam zdjęcia widelca. O ile tylny błotnik wymagałby tylko dokupienia innej śruby (krótszej i o minimalnie mniejszej średnicy), to z przodu błotnik miał być przykręcony go góry widelca. Nie ma tam otworu na wylot, jest tylko gwint na którym błotnik się nie trzymał. Co dziwne - można odkręcić kawałek plastiku z logiem suntour i wygląda to tak jak na zdjęciach.

Przy okazji, ktoś mi powie po co jest to co zaznaczyłem czerwonym prostokątem?

 

 

rama.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie ten krótki gwint służy do mocowania błotnika. Na pewno użyłeś właściwej śruby? Tam chyba pasuje M6, dodatkowo można dać podkładkę sprężynującą żeby się nie poluzowała. 

Nie widzę dokładnie co jest w czerwonych prostokątach ale poniżej masz mocowanie do błotnika - wygląda mi  to na plastikową zaślepkę gwintu w który wkręca się adapter. 

Z tyłu ramy masz insert, więc trzeba tylko dobrać odpowiednią śrubę (M5).

Więc na pewno nie można powiedzieć że nie masz otworów montażowych w ramie, bo wszystko jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...