Wolny_sprinter Napisano 13 Lipca 2021 Napisano 13 Lipca 2021 Napęd Deore M5100 1x11. Przebieg jakieś 500km. Wszystko niby działa jak trzeba, wszystkie biegi w górę (albo w dół na kasecie, jak kto woli :)) od 1 do 11 wchodzą płynnie. W drugą stronę już jest nieco gorzej, bo nie w całym zakresie jest to tak płynne, jak przy schodzeniu z najwyższych biegów. Przy wrzucaniu na wyższe zębatki (biegi od 4 do 1) napęd ewidentnie trudniej je wrzuca. Łańcuch jakby lekko podskakuje na kasecie zanim się ułoży i słychać większe chrobotanie zanim załapie. Na biegach 11 do 5 jest w porządku - kliknięcie na manetce i od razu ładnie i płynnie bieg się wbija bez żadnych dodatkowych odgłosów. Próbowałem regulować napięcie linki, hak wg mnie prosty, kąt pochylenia wózka względem kasety też jest ok - ustawiony wg wskaźnika na wózku. Jakies pomysły? Co jeszcze można poprawić/sprawdzić? .
Dokumosa Napisano 13 Lipca 2021 Napisano 13 Lipca 2021 To napęd cholernie wrażliwy na długość łańcucha i ustawienie odległości kółka prowadzącego od największej koronki. Do tego sprawdź czy pancerz nie ma gdzieś zbyt małych promieni gięcia. Kaseta jest oryginał 11-51?
vincek Napisano 13 Lipca 2021 Napisano 13 Lipca 2021 W przypadku m5100 kluczowe jest dobranie odpowiedniej długości łańcucha. Poczytaj, bo miałem podobny problem:
Wolny_sprinter Napisano 13 Lipca 2021 Autor Napisano 13 Lipca 2021 Tak, oryginalne podzespoły. Kaseta, jak piszesz 11-51. Rower RR XC 100 kupiony w Decu pod koniec maja. Jeszcze popatrzę na te promienie pancerza. Tak, oryginalne podzespoły. Kaseta, jak piszesz 11-51. Rower RR XC 100 kupiony w Decu pod koniec maja. Jeszcze popatrzę na te promienie pancerza.
Mod Team bogus Napisano 13 Lipca 2021 Mod Team Napisano 13 Lipca 2021 Do diagnostyki dorzuciłbym jeszcze krzywy hak. Jeśli jest minimalnie wykrzywiony efekty mogą być podobne do opisanych.
cervandes Napisano 14 Lipca 2021 Napisano 14 Lipca 2021 Ja co prawda nie w Deore a w XT, ale też 1x11 miałem identyko objawy. Leniwe zrzucanie na mniejsze kółka na dole kasety. Tak jak pisze @bogus92 - lekko krzywy hak był przyczyną. Potem, po wieeeelu tysiącach km problem wrócił mimo prostego haka - przyczyną okazały się być zjechane mocno kółeczka przerzutki, no ale w nowym rowerze nie to będzie przyczyną. Metoda profesjonalna: przyrząd do haka. Serwisowy. Tak można sprawdzić, czy jest w każdej płaszczyźnie prawidłowo ustawiony. Metoda 'domowa' - odkręcenie przerzutki od haka i wpięcie w to miejsce przedniego koła od roweru z zaciskiem QR. Koło się zapina na haku. I wtedy ogląda uważnie koło tylne oraz to wpięte w hak - czy są idealnie w każdym kierunku równoległe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.