Skocz do zawartości

[upgrade] Ghost Kato FS 3.7


conrado_sz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

W zeszłym roku kupiłem rower Ghost Kato FS 3.7 https://www.ghost-bikes.com/en/bikes/fully/bike/kato-fs-37-al. Dorwałem nówkę w bardzo dobrej cenie (ok. 3 tys) więc zostało mi trochę aby dokonać pewnych modyfikacji, które sprawią, że rower będzie lepszy, świeższy i lżejszy. Na razie wymieniłem pedały na SPD. Co wg Was dobrze by było jeszcze zrobić? Oczywiście w ramach rozsądku (zdaję sobie sprawę, że można wymienić praktycznie wszystko). Poniżej specyfikacja.

spec_frame.svg FRAME KATO FS AL
spec_fork.svg FORK SR Suntour AION 34 LO-R 130 mm
spec_shock.svg REAR SHOCK SR Suntour Rear Shock DUAIR LO-R 130 mm
spec_stem.svg STEM GHOST MTB Dia. 31.8 mm
spec_handlebar.svg HANDLEBARS GHOST Low Rizer MTB 760 mm Rise 15 mm Dia. 31.8 mm
spec_rear-derailleur.svg REAR DERAILLEUR Shimano XT RD-M8000 Shadow Plus 11-S
spec_shifter.svg GEAR LEVER Shimano SLX SL-M7000
spec_crank.svg CRANKSET Shimano FC-MT600 36-26
spec_casette.svg CASSETTE Shimano SLX CS-M7000 11-42
spec_brakes.svg BRAKE Shimano BR-MT500 2/2 Piston 180 mm Disc
spec_rear-hub.svg REAR HUB Shimano Deore FH-M6000 QR
spec_front-hub.svg FRONT HUB Shimano Deore HB-M6010 15 x 100 mm
spec_seatpost.svg SEATPOST GHOST SP-DC1 31.6 mm
spec_saddle.svg SADDLE Selle Italia X-Base
spec_front-derailleur.svg FRONT DERAILLEUR Shimano SLX FD-M7020
spec_hanger.svg HANGER EZ1954
spec_headset.svg HEADSET 16012
spec_tires.svg TIRE FRONT Continental X-King 27.5 x 2.2
spec_tires.svg TIRE REAR Continental X-King 27.5 x 2.2
spec_rims.svg RIM FRONT Rodi Excalibur XC 584x19 mm 32H
spec_rims.svg RIM REAR Rodi Excalibur XC 584x19 mm 32H
160419_Icon_Gewicht_RZ.svg WEIGHT 14,2 kg (frame size M)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KRISSDeValnor niestety nie jeżdżę na mleku. Planowałem to zrobić ale poszperałem w internecie i wydaje mi się, że obecne obręcze nie są Tubeless ready. Podobnie jeżeli chodzi o opony. Na tych kołach pozostaje mi tylko ghetto tubeless natomiast nie chce ryzykować bo po pierwsze może się nie uszczelnić a po drugie nie wiem jak to się będzie do końca zachowywało już zamontowane. Co do przeplecenia kół to rozumiem że sam środek jest ok tj. piasta i szprychy i pozostaje to tylko zapleść na nowe obręcze? Polecasz może jakieś? Powiedzmy z granicach 500 + zł? Dodatkowo masz może wiedzę jaka szerokość tych obręczy jest maksymalna dla tego amortyzatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mleko nie mleko i tak najistotniejszą zmianę jaką można w tym rowerze (zresztą prawie w każdym) to zmiana kół. I raczej bym się nie bawił w odzysk piast z obecnych i składania nowych na tym - ani to nie są jakieś rewelacyjne czy lekkie piasty ani finansowo to dobrze nie wychodzi bo nie ma co odsprzedać (bo niby co - używane obręcze? kompletne koła łatwiej będzie) ... szprych i nypli nie wykorzystasz raczej. 

edyta: złożenie gotowych kół na obręczach pokroju e512 i piastach novateca (jak ktoś chce oszczędzić na dt350) to Ci wyjdzie ciut ponad 1000zł a poniżej 1200zł a będziesz mógł odsprzedać obecne - więc coś odzyskasz. Dostaniesz sztywniejsze, lżejsze koła z obręczami do jeżdżenia na niższym ciśnieniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abdesign jeżeli chodzi o odsprzedaż używanych obręczy to chyba nawet nie widzę tutaj sensu żeby się w to bawić. Nowe kosztują w okolicach 120 zł za sztukę. Używane sprzedałbym pewnie za 50 zł, o ile w ogóle ktoś by chciał je kupić :D Tym samym wartość całości ogranicza się de facto do piast i tego, że są już to całe złożone koła. Nie wiem zatem czy nie lepiej w tym przypadku zostawić piasty, które może nie są super fajne i lekkie ale jakąś tam wartość mają (nowe około 350 zł) i zainwestować kasę w lepsze obręcze. Pytanie tylko jakie obręcze by tutaj pasowały? Co warto kupić? Macie może jakieś pomysły? BTW co sądzicie o karbonowych kierownicach? Mam do kupienia Force Ultra Light (waga 128 g) za niecałe 400 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składać nowe koło czyli obręcze, szprychy na piastach Shimano to dość oryginalny pomysł. To już lepiej zastawić sobie te koła na jakieś awaryjne sytuacje a poskładać lub kupić nowe. Karbonowe kierownice, mostki, sztyce i co tam jeszcze też można wsadzić jak ktoś ma nadmiar gotówki. Wstaw jakieś fajne koła, wstaw napęd 1x i już jest to jakieś zejście z wagi. Reszta to pudrowanie i moim zdaniem sensu jako takiego nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...