Mod Team sznib Napisano 3 Kwietnia 2021 Mod Team Napisano 3 Kwietnia 2021 https://www.tygodnikpowszechny.pl/rowerowy-szlak-dla-ciezarowek-166965?fbclid=IwAR2C3P-uxg0VHJ7513Lz81YERXA3SbJneXmD0esbjbxpwOmS98uUvi7An3A "Ponieważ w połowie roku Bruksela powie „sprawdzam”, NIK wybrała się wzdłuż szlaku z gospodarską wizytą, wystawiając trasie dość mierną ocenę. Jak wynika z zaprezentowanego właśnie raportu, urzędy marszałkowskie, zarządy dróg wojewódzkich, a także odpowiadające za trasę 23 gminy i powiaty nie dbały o utrzymanie jej w dobrym stanie, nie planowały także w swoich budżetach środków na ten cel. Zabrakło zarówno przeglądów gwarancyjnych, jak i kontroli przewidzianych przepisami prawa budowlanego; dróg i mostów znajdujących się na trasie szlaku nie sprawdzał co piąty samorząd. Z wielu odcinków Green Velo korzystali kierowcy samochodów, również ciężarowych, co stwarzało nie tylko zagrożenie dla rowerzystów, ale mogło doprowadzić do katastrofy budowlanej." Co ciekawe, kiedy rowerzysta pojedzie szosą, a obok jest DDR to kierowcy go mało nie zjedzą i z chęcią by go rozjechali. A, jak widać, rowerowymi szlakami jeżdżą jakby im się należało.
Mod Team sznib Napisano 3 Kwietnia 2021 Autor Mod Team Napisano 3 Kwietnia 2021 Moze nie doczytałeś: "Z wielu odcinków Green Velo korzystali kierowcy samochodów, również ciężarowych, co stwarzało nie tylko zagrożenie dla rowerzystów, ale mogło doprowadzić do katastrofy budowlanej." "
Mod Team sznib Napisano 3 Kwietnia 2021 Autor Mod Team Napisano 3 Kwietnia 2021 Wiem. Znaczy to że ciężarówki jeżdżą po odcinkach Green Velo, które są za wąskie żeby bezpiecznie wyprzedzić rowerzystę, poza tym nie mają odpowiedniej nawierzchni, w wyniku czego są niszczone, jak takie ciężkie samochody tamtędy jeżdżą. Zapewne są znaki zakazu wjazdu takich pojazdów, ale jak widać nie są respektowane.
wojtasin Napisano 3 Kwietnia 2021 Napisano 3 Kwietnia 2021 Najlepiej sięgnąć po tekst NIK - https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/trasa-rowerowa-green-velo.html i zgodzić się z tezą, że stan obecny jest wynikiem błędów przy projektowaniu przebiegu trasy.
Mod Team sznib Napisano 3 Kwietnia 2021 Autor Mod Team Napisano 3 Kwietnia 2021 Zobacz sobie fragment o kładce w Bachowie. Kiedyś tamtędy przejeżdżałem i byłem świadkiem jak jakiś debil przejeżdżał tamtędy samochodem. Widać taką sytuację na zdjęciu w artykule. Kto normalny by tam się pchał samochodem? Znak zakazu wjazdu stoi, ale co z tego? " Zamiast blokady, przed kładką postawiono jedynie znaki drogowe (notorycznie niszczone i usuwane), oznaczające zakaz ruchu, a zatem niewłaściwe, dotyczyły bowiem również rowerów." Znak niewłaściwy, ale myślisz że jakby był właściwy to by debile go nie niszczyli i dalej nie jeździli?
wojtasin Napisano 3 Kwietnia 2021 Napisano 3 Kwietnia 2021 Widziałem dwa albo trzy lata temu, jechałem wtedy ten kawałek od Jarosławia do Przemyśla i na zachód z wypadem z wypadem do Lwowa, Przemyślan i Rozdołu. Przed tym mostem powinny być betonowe zapory i rowy, chociaż obawiam się, że jakiś pobliski mieszkaniec mógłby to w czynie społecznym zlikwidować. By żyło się lepiej.
KOKESZ Napisano 5 Kwietnia 2021 Napisano 5 Kwietnia 2021 Green Velo od początku było mitem. W sporej mierze to stare polne drogi wyremontowane za unijne pieniądze. Od lat jeździli po nich mieszkańcy okolicznych miejscowości samochodami i sprzętem rolniczym. I jeżdżą dalej. To była mżonka od początku, że powstanie coś tylko dla rowerzystów.
Mod Team sznib Napisano 5 Kwietnia 2021 Autor Mod Team Napisano 5 Kwietnia 2021 No, ciekawe co będzie po kontroli unijnej, która już niedługo.
KrisK Napisano 5 Kwietnia 2021 Napisano 5 Kwietnia 2021 @sznib w KRK dośc masowo remontuje się chodniki pod nazwą budowy inf rowerowej. Czasem poszerza ale w NH ordynarnie dzielili chodniki... teraz mamy śmieszki wąskie i wąskie chodniki... Budowa szlaków z dopuszczeniem ruchu lokalnego to nie jest zły pomysł. W Niemczech też tak jest. Tylko u nas wykonanie leży.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.