Skocz do zawartości

[do 3000zł] Rower do miasta/tras


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Miałem wcześniej Giant Revolt I z 2016r. więc miałem styczność z kierownicą barankową. Niestety hamulce w tym rowerze to był dramat.

Na duży plus możliwość zamontowania szerokich opon.

Szukam roweru do 3000zł, mam 192cm wzrostu i ważę 120kg. Zastanawiałem się nad czymś z barankiem ponownie lub czegoś z prostą kierownicą, a hydraulicznymi hamulcami. Rowerem będę głownie poruszał się po mieście, a w weekend dłuższa trasa (20-40km jak dla mnie). Rower będzie u mnie teraz głównym środkiem do zrzucenia trochę wagi.

Zastanawiałem się nad:

https://primal.pl/pl/p/MARIN-Muirwoods-2021-hydrauliczne-hamulce-Stal-ideal-pod-sakwy/822

 

Warto w to iść czy szukać czegoś z barankiem?

 

Napisano

Nikt Ci nie odpowie na to pytanie. To kwestia mocno indywidualna. Ja sobie do miasta nie wyobrażam baranka, na trasy do 40 km też nie potrzebuję. A z drugiej strony znam kurierkę która wozi paczki na gravelu i zadowolona ;) 

Tak czy inaczej za 3000 złotych ciężko cokolwiek z barankiem kupić. A już z hydrauliką to całkiem. Także patrząc na to z tego punktu widzenia prosta kierownica to dobry wybór. 

Muirwoods świetny sprzęt, wrzucasz oponę 29x2.0 i masz w nosie krawężniki, kostkę, dziury itd. Pozycję na rowerze idzie dopasować mostkiem/kierownicą. 

Napisano

Jak wyżej - Muirwoods to świetny sprzęt do tłuczenia po mieście, odporny i niezwracający uwagi. Opony 2" zupełnie zbędne do takiego użytkowania, choć rzeczywiście wejdą bez problemu (z przodu nawet szersze). Co prawda bez sensu ma fabrycznie napęd 3x, no ale to szczegół, który można łatwo skorygować po zajeżdżeniu oryginalnej korby.

W kwestii baranka do miasta - tak, jak najbardziej, bo czemu nie ;) Naprawdę nie wiem w czym ten rodzaj kierownicy miałby przeszkadzać. Sam tak jeżdżę i nie narzekam.

Napisano

Właśnie napęd 3x w takim rowerze jest jak najbardziej z sensem. Muirwoods ma dzięki temu zarówno szybkie przełożenia na szosę (po zamontowaniu np. gładkich opon 700x28) , jak i takie do wdrapywania się na strome podjazdy w terenie (na oponach 29x2.0) lub obładowany sakwami na alpejskie przełęcze (po montażu odpowiedniego bagażnika). Na szczęście jeszcze nie wszyscy postradali zmysły, by pchać wszędzie napędy 1x. 

Baranka na miasto bym już w życiu nie założył, nawet do turystyki wolę prostą z rogami, a przejeździłem na baranku kilkadziesiąt lat. 

Napisano
Godzinę temu, marvelo napisał:

Muirwoods ma dzięki temu zarówno szybkie przełożenia na szosę (po zamontowaniu np. gładkich opon 700x28) , jak i takie do wdrapywania się na strome podjazdy w terenie (na oponach 29x2.0) lub obładowany sakwami na alpejskie przełęcze (po montażu odpowiedniego bagażnika). Na szczęście jeszcze nie wszyscy postradali zmysły, by pchać wszędzie napędy 1x. 

Tak tak, gros użytkowników Muirwoodsa nic tylko robi z niego nieudolną szosówkę albo śmiga po alpejskich przełęczach obładowana jak cygański tabor. Szkoda że jakoś w praktyce jak spojrzysz na napęd takiego fana 3x to ma wyjechaną środkową zębatkę i 3-4 środkowe koronki w kasecie, a reszta jak nowa ;)

Napęd 1x9 to była pierwsza rzecz jaką zrobiłem w swoim Muirwoodsie od razu po kupnie i każdemu polecam, zwłaszcza do użytkowania w mieście przez cały rok ;)

 

 

Napisano

U mnie w Marinie 34 albo 36 zębów z przodu, nie pamiętam już, nie brakuje, na szerokiej gumie i tak się nie dokręca na płaskim. Na warunki miejskie 1x10 idealne, w drugim rowerze miałem 1x8 i  też śmigało. W przypadku autora tematu zajeździłbym co jest i wtedy ewentualnie zmieniał.

1 godzinę temu, Kowalik87 napisał:

To jest fajny sprzęt tylko musiał byś poszukać swojego rozmiaru. 

Fajny, ale do Fairfaxa czy całej plejady innych fitnessów Marina nie wciśnie się szerszej, górskiej opony. A jednak 50c jest bardzo fajne i komfortowe ^_^

Napisano

Ja używałem owala 38T + kaseta 11-36 9s. Tani i trwały napęd. Tzn. do tej pory był tani i pewnie nadal jest duuużo tańszy od 10s.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Odświeżam temat, niestety Muirwoods jest nieosiągalny, nie ma nawet dostaw na najbliższe miesiące.

Czym jeszcze z rowerów mogę się zainteresować przy moich wymaganiach?

Napisano

Większość pozycji MARINA jest teraz widzę bardzo ciężko dostępna, tym bardziej w rozmiarze, którego szukam. Potrzebny mi rower coraz bardziej, Panowie co jeszcze w tej kwocie mogę szukać?

Napisano

Ja się będę upierał że XL powinien być ok tym bardziej z jakąś oponą 2.0-2.1", w najgorszym razie mostek do wymiany. Nie masz możliwości przymierzenia się? Z tego co widzę jeden jest w Warszawie a drugi w Łodzi.

W tym budżecie coś podobnego.. może Merida Speeder, ponad budżet Cube SL Road ale dostępność będzie pewnie jeszcze gorsza.

Napisano
Cytat

Ja się będę upierał że XL powinien być ok tym bardziej z jakąś oponą 2.0-2.1", 

Przy 192cm? Ja mając 182cm miałem dylemat L czy XL w przypadku Muirwoodsa :) Choć oczywiście najlepiej byłoby się przymierzyć.

Godzinę temu, patryk810 napisał:

co jeszcze w tej kwocie mogę szukać?

Triban RC 500? Ale: lekko powyżej budżetu, kierownica baranek, opony max 36c wg producenta.

Napisano

Miałem krótko Muirwoodsa w rozmiarze L, na oryginalnych oponach przy wzroście 182cm opierałem się klejnotami górnej rury dla mnie to był rozmiar na styk - XL sobie absolutnie nie wyobrażam 😮 oczywiście każdy jest inaczej zbudowany dlatego warto się przymierzyć jeśli jest taka możliwość. No i generalnie w przypadku rowerów zawsze lepiej kupić nieco mniejszy rozmiar niż za duży.

Napisano

Myślę, że raczej będę celował w największy dostępny rozmiar ramy oferowany w sprzedaży. Jak pisałem wcześniej w pierwszym poście miałem Gianta Revolta.

Był on w rozmiarze XL, i trochę mi brakowało 'miejsca' co poprawiłem trochę dłuższym mostkiem.

https://primal.pl/pl/p/Gravel-MARIN-NICASIO-2021-czarny/1052

Rozważałem jeszcze to ale też ciężko dostępne i pytanie czy to na pewno rower, który jest mi potrzebny czyt. kierownica barankowa. Bo niestety boje się że znowu będę narzekał na kiepskie hamulce, a o hydrauliki mogę pomarzyć przy tego typu rowerze.

Generalnie budżet to maksymalnie 3500zł.

Napisano

Nicasio teoretycznie tutaj jest dostępny w rozmiarze XXL Rower Marin Nicasio XXL-60 czarno-różowy (pasaz24.pl) , strona wygląda trochę mało profesjonalnie ale widnieją na mapce Marina więc to jest autoryzowany dealer, co do hamulców ciężko powiedzieć ale przy takiej wadze na pewno wskazana wymiana klocków na jakieś solidniejsze.

Ten hamulec jest kompatybilny z klockami Avid BB5, jeśli nie straszna ci trochę głośniejsza praca to można tam wrzucić np. półmetaliki Jagwire.

Napisano

Witam! 

Strasznie napaliłem się na tego muirwoodsa. Szukam czegoś do tańca i do różańca, rower do pracy i ma wyprawy, jeżdżenie przez cały rok, na zime szersze kapcie, bagaznik, sakwy, fotelik itp. Szukam możliwie wygodnej pozycji na dłuższą jazdę, udało mi się na chwilę przymierzyć do rozmiarów L i XL (mam graniczne 183cm) i właściwie na obu jest tak samo dobrze i zle. Ogólnie od zawsze mam problem z rozmiarami bo jak na wzrost mam krótki korpus i długaśne nogi (86,5). Na XL dlatego więc z nogami nie mam najmniejszego problemu ale jednak czuje się trochę wyciągnięty, zastanawiam się na ile pomogłaby zmiana mostka na krótszy i raczej kierownicy bo wydaje mi się za szeroka. W rozmiarze L miałem trochę za nisko ustawione siodelko a już czułem ciągnięcie z tyłu pleców, po podniesieniu do właściwej wysokości byłoby pewnie jeszcze gorzej. Rozmiar L lepsza zwrotność XL wydaje się trochę ociężała aczkolwiek po skróceniu mostku i zmianie kierownicy możliwe że wrażenie byłoby lepsze. 

Jak myślicie, warto się szarpnąć np na XL i spróbować dopasować pod siebie czy szukać innego roweru z geometria wyjściowo bardziej odpowiednią pod moje wymagania. 

Napisano

Mierzyłem te same rozmiary i według mnie XL jest zauważalnie większa, także sam mostek niewiele tu zmieni. 

Z tą kierownicą to wiesz, ona i tak jest wąska. Tutaj bym bardziej mostkiem szukał idealnej pozycji do tej szerokości co jest (680 bodajże) albo zmienił kierownicę, bo oryginalna ma specyficzne gięcie. Do koła 29 trzeba jednak wiosła żeby nad tym zapanować :D

 

Napisano

Też mierzyłem L i XL i one różnią się praktycznie tylko wysokością jeśli chodzi o samą ramę :) Cyferki też to potwierdzają.

A kierownica jest przecież taka jak raptem nie tak dawno używane w mtb, do miasta itp. to przecież w ciul szeroko tak naprawdę. Do takiej samej wielkości koła wystarcza niektórym baranek 400mm :) Do czego potrzebne szerokie wiosło w Muirwoodsie, nawet obutym w laczki 29" i poza jakimś grubym terenem?

Dziwne jak różne można mieć odczucia w przypadku tak łatwo weryfikowalnych elementów :) 

Napisano

Może nieprecyzyjnie się wyraziłem - węższa niż przewiduje norma będzie według mnie za wąska przy oponie 29 i w terenie. 660-680 to optimum. Takie do niedawna były standardem w góralach i poniżej bym nie schodził, ale wiadomo, odczucia mogą być różne. 

Barana z oponą 29 w ogóle nie ogarniam, np. Trek 920 :D

Napisano

W L-ce jest kierownica 680mm, w XL 700mm ;) IMHO w teren akurat, do miasta za szeroko.

A co do barana, to pisałem w ogólniejszym sensie, bo i koło 28" i 29" jest takie samo nie licząc opony ;) Nawet po założeniu do Muirwoodsa gum pokroju 29x2,1" nie stanie się on "niesterowny" w przewidzianym dla niego zastosowaniu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...