Skocz do zawartości

[przewody hydrauliczne] Problem z przeprowadzeniem przewodów w ramie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nie mogę sobie poradzić z problemem przeprowadzenia przewodów do hamulców mechanicznych w ramie.

Otóż kupiłem używany zestaw klamkomanetek i hamulców wraz z przewodami (Sram Rival 1). Przewód do tylnego hamulca posiada złączkę co teoretycznie czyni końcówkę przewodu na tyle cienką aby można było ją przeprowadzić przez otwory w ramie, ale niestety nie mojej.

Rama posiada specjalny otwór pod mufą suportu na przeprowadzanie linek. Lecz niestety jest ona na tyle wąska że nie zmieści metalowej końcówki przewodu hamulcowego. Jej wysokość pozwoli na przepuszczenie samego pancerza.

 

Więc pytanie czy miał ktoś podobny problem lub zna jakieś rozwiązanie, aby za każdym razem gdy będę chciał przeciągnąć przewód nie będę musiał go ciąć.

 

Zdjęcia:

https://ibb.co/WVwdydZ

https://ibb.co/TMsWTzc

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Ta złączka ( SRAM Connetamajig ) jest właśnie po o ,aby nie ciąć i nie odpowietrzać przewodów w ramach z wewnętrznym prowadzeniem. Została wprowadzona tylko w hamulcach OEM i w sztycach Reverb

Zdejmujesz czarny elekt z przewodu, przeciągasz przewód przez ramę i łączysz z powrotem. Nie rozbierasz srebrnej części złączki i mocowania do klamki .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Kabax11
      Witam,
      Mam pewien problem z klamkomanetką SRAM Rival.
      Otóż podczas hamowania, zacisk się zaciska i nie odbija. Problem leży w tłoczku który wpada do środka i się nie cofa. Próbowałem różnych smarów, które pomagały dosłownie na chwilę, po 10 zacisnieciach klamki tłoczek się zacina. 
      Szczerze mówiąc nie wiem czy jest to wina uszczelki czy samego metalowego elementu. Dodam że środkowa uszczelka ma mały ubytek.
      Próbowałem znaleźć w internecie zestaw naprawczy, niestety na polskim rynku nie ma takich części. Na zagranicznym też ciężko jest coś takiego znaleźć.
       
      Może miał ktoś taki problem i wie jak się z tym uporać?


    • Przez Accent_Szaj
      Tak sobie poczytałem, że ludzie pytają o:
      Jak odtłuścić tarcze ? Czy klocki po zalaniu olejem nadają się tylko do kosza? Jeden z tłoczków chodzi "leniwie",albo jest zapieczony.Co zrobić? Jak odpowietrzyć hamulce? Jak ustawić FS w klamce? Jak ustawić zaciski?  Hamulce piszczą,co zrobić? Postanowiłem zebrać wszystko w jednym miejscu i opisać.
      1.Tarcze
      Mycie płynem do naczyń.Spłukanie wodą i wytarcie ręcznikiem papierowym do sucha Mycie IPA(albo innym alkoholem bez gliceryny ) Wycieranie ręcznikiem papierowym Mycie rozpuszczalnikiem uniwersalnym 2.Czyszczenie klocków 
      Jest to metoda ostatniego ratunku.Nie działa ze wszystkimi rodzajami klocków,ale skoro i tak macie je wyrzucić ,to czemu nie spróbować?
      Wypalanie palnikiem, bądź nad kuchenką gazową około 10 sekund(zapalniczka tylko żarowa, inne nie daje rady) Starcie papierem  Mycie IPA Wycieranie ręcznikiem papierowym   3.Luzowanie tłoczków "Procedurą luźnych tłoczków"
      W 2-tłoczkowych zaciskach nie jest to tak duży problem jak w 4-tłoczkowych.
      Tłoczki wysuwają się i chowają nierównomiernie ,przez co nawet po ustawieniu zacisku idealnie do tarczy, po paru naciśnięciach klamki ,znowu coś nam trze .
      W takim wypadku koniczne jest luzowanie tłoczków. Z resztą, jak wkładam nowe klocki i muszę zresetować tłoczki ,to również je luzuję
      Poniższy filmik doskonale pokazuje krok po kroku jak to zrobić.
      4.Odpowietrzenie
      Pełne (w shimano dwustronne) odpowietrzenie. Ja jednak z przodu zdejmuje zacisk i przed wciąganiem oleju do strzykawki podnoszę zacisk ponad poziom zbiorniczka, pozbywając się dodatkowych bąbelków. Co do tyłu, ze względu na wew.prowadzenie linek jest to bardziej problematyczne. Obracam rower na stojaku, aby zacisk był nad zbiorniczkiem, pamiętając o poluzowaniu klamki i obróceniu zbiorniczka, aby zachował poziom
      Jak używasz żółtego bloczka do odpowietrzenia, to:
      Po odpowietrzeniu nie zdejmuj zbiorniczka z klamki. Załóż klocki i zamontuj zacisk.
      Teraz ponaciskaj kilka razy klamkę stukając w przewód na całej jego długości. Powinna po którymś razie stwardnieć. Jak to nastąpi. Zdejmujesz zbiorniczek i zakręcasz korek od klamki.
       5.Ustawienie Free Stroke FS 
      Wielu z nas zazdrości posiadaczom klamek XT i XTR, że mają możliwość ustawienia FS przy pomocy śrubki.
      Jeżeli takową mamy, to trochę wykręcamy ją, tak jak na poniższym filmiku przed odpowietrzeniem układu.
      Jeżeli śrubki nie mamy, bądź chcemy sami ustawić odległość klocków od tarczy ,tutaj nie radziłbym tego ruszać amatorom, ale jeżeli mimo ostrzeżenia chcesz ,to robimy tak:
      Odpowietrzamy jak pkt. 4.  Zakręcamy korek w klamce  naciskając delikatnie tłoczek w strzykawce(dobijamy jeszcze odrobinę oleju) zmniejszając FS prawie do 0 i zakręcamy odpowietrznik Jeżeli uda nam się ustawić zacisk to zostawiamy, Jak nie to luzujemy śrubkę/korek, tak aby na gwincie pokazało się dosłownie pół kropelki oleju(taki pot) i szybko zakręcamy. Ścieramy pot z klamki i czoła  i próbujemy ustawić zacisk ponownie    6.Ustawienie zacisków.
      a.)Wyjąć i odgiąć blaszkę pomiędzy klockami, jeżeli to możliwe, bez odkręcania zacisku. Odgina się ją u nasady, tam gdzie są otwory na śrubę/zawleczkę Pomogło? Zostaje. Nie pomogło pkt.b.) b.)Ustawianie zacisku. Patrzysz pod światło gdzie klocek jest bliżej tarczy. Luzujesz jedną śrubkę i delikatnie starasz się ustawić klocki centralnie po środku. Po każdym dokręceniu śrub naciśnij i puść klamkę.Tutaj należy wykonać test mocnego hamowania i w razie potrzeby powtórzyć b.)Pomogło? Zostaje. Nie pomogło po trzech próbach idź do pkt.c.) c.)Luzujesz tłoczki wg. zaleceń z filmiku z pkt.3. Pomogło? Zostaje.Nie pomogło pkt.d) d.)Prostowanie tarcz przy pomocy Klucza nastawnego/angielskiego.Ze względu na krzywiznę mocowania PM,często nawet nowe tarcze trą. Pomogło?Zostaje.Nie pomogło pkt e.)  
      e.)Wymiana tarczy i powrót do pkt a.) 7.Ustawienie odległości i kąta klamek
      Wydaje się to oczywiste? Bo takie jest . Tu nie ma jakiejś wielkiej filozofii. Klamkę ustawiamy tak, aby było nam wygodnie.
      8.Test 
      Jeżeli buczą, powtarzasz pkt.1 i 2. Jeżeli klamki wpadają za głęboko to wracasz do pkt 4 i 5. Jeżeli trą ,to idziesz do pkt.6 U mnie heble są cichutko i zatrzymują rower w miejscu. Jednym słowem, Kotwice! Jak tak samo jest u Ciebie, to gratuluje pełnego sukcesu 
    • Gość Daniel
      Przez Gość Daniel
      Cześć, zauważyłem wyciek płynu z tej gumowej zaślepki którą widać na zdjęciu oraz tarcza zaczęła dziwnie piszczeć podczas hamowania. Co może być uszkodzone lub do wymiany?
    • Przez PanMarcinPL
      Nowe hamulce SRAM Level, komplet wraz z tarczami G2SC 180mm przód, 160mm tył.
      Ściągnięte od razu z nowego roweru, ani razu nie użyte. Długość przewodów 85cm przód, 140cm tył, jest to ten sam model co SRAM Level T, różnica wagi. W komplecie również adapter pod 180mm.
      Cena 500zł
      Preferowany odbiór osobisty lub wysyłka tylko po przedpłacie gratis paczkomatem lub kurierem +15zł
       













    • Przez darkside10
      Panowie i Panie potrzebna mi rada.
      Podczas hamowania z hamulca przedniego słychać dźwięk. Podczas jazdy co jakiś czas, a w warunkach domowych kiedy raz kręcę w przód,  a raz w tył - niemal zawsze.
      Na filmie dość dobrze udało mi się to zarejestrować. Da się tam coś dokręcić żeby to nie występowało?
      https://www.dropbox.com/s/t70et6y0fafbyji/20200907_201528.mp4?dl=0
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...