Skocz do zawartości

[Gravel] wybór modelu oraz rozmiaru


Credo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość :) Teraz chyba w poprawnym miejscu.

Planuję sobie zakupić nowy rower gravel/szosa. Mam problem z doborem rozmiaru ramy oraz samego modelu roweru, a być może będę go kupował w ciemno przez internet bez przymiarki. Budżet 3-5 k, a dość daleko mam do profesjonalnych sklepów rowerowych.Ceny rowerków są obecnie promocyjne(niestety rozsiane po całej Polsce).

Mój wzrost 187 cm/ przekrok jedyne 82 cm, więc nietypowo. Z tabelek rowerowych wzrostowo wychodzi 56/58 natomiast nie uwzględnia to mojego niskiego przekroku. Studiowałem troszkę te ustawienia odległości kierownicy od siodełka itp ale i tak niewiele mi to mówi.Wolałbym bardziej typ endurance, nie zależy mi żeby się na nim wyciągać ze względu na ból pleców.

Moja waga - 120 kg, chciałbym żeby rower uwzględniał moje kilogramy. Wyczytałem, że najbezpieczniej będzie zakupić rower gravelowy na stalowej ramie i jakichś porządnych kołach , choć nie ukrywam że kiedyś jeździłem na szosie, ale przy mniejszych kilogramach i wiele lat temu :) Teraz i brzuszek większy i plecki bardziej bolą.  Ale że to musi być gravel i odpada szosa - być może to błędne myślenie,więc proszę o poradę.

Jeśli jednak gravel to jaki byłby odpowiedni z modeli które podam niżej biorąc pod uwagę,że będę jeździł głównie na szosie, a gravel kupuję pod względem tylko jego większej wytrzymałości na moje kilogramy od zwykłej szosy

Zastanawiałem się nad Fuji Jari 2.5 lub 2.3 (obydwa modele stalowe ramy - rożnia się glownie osprzętem), Marin Four Corner oraz Author Ronin. Jeśli macie jakieś inne propozycje to poproszę :)Czy wiecie do jakiej wagi kolarza są wymienione rowerki, czy koła nie pójdą za miesiąc do wymiany :-) ? Z tego co zauważyłem w Fuji 2.3 są też lepsze koła z firmy WTB, a w Authorze koła Jalco. Marin FC ma jakies noname.

Ważna kwestia - proszę też o poradę jaki rozmiar powinienem dobrać w w/w modelach

w Author Ronin - wg tabeli wzrostu rozmiar 54 - 177-188 cm ,56 - 186-195 cm , nie jest podany przekrok.

W Fuji Jari 2.3 myślę nad rozmiarem, bo niestety nie znalazłem przedziałów do wzrostu a tym bardziej do mojego przekroku :) Z ogólnych wymiarów wydaje się że Author rozm 54 odpowiada 56 Fuji?

Marin FC przy nich wydaje się już całkiem długi i ogromny, rozmiar L jest chyba sporo większy i też nie wiem w jaki celować.

Na pewno macie większe doświadczenia z tymi rowerumi i pomożecie dobrać zarówno model jak i rozmiar. 

 

Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Michał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Credo napisał:

Mój wzrost 187 cm/ przekrok jedyne 82 cm, więc nietypowo. Z tabelek rowerowych wzrostowo wychodzi 56/58 natomiast nie uwzględnia to mojego niskiego przekroku. Studiowałem troszkę te ustawienia odległości kierownicy od siodełka itp ale i tak niewiele mi to mówi.Wolałbym bardziej typ endurance, nie zależy mi żeby się na nim wyciągać ze względu na ból pleców.

Trzeba celować w coś z rurą poziomą w granicy 58cm. Nie ma większego sensu szukać typowego endurance bo i tak będziesz miał stosunkowo wyprostowaną pozycję przez mało wysuniętą sztycę-niski przekrok. Pozycję jaką ludzie o standardowych proporcjach mają na endurance ty osiągniesz na rowerze o agresywnej geometrii. Inna sprawa, że tabelki producentów można sobie zwykle w tyłek wsadzić;p

2 godziny temu, Credo napisał:

Moja waga - 120 kg, chciałbym żeby rower uwzględniał moje kilogramy.

Nie masz budżetu, żeby kupić tak wylajtowanego gravela, żeby tego nie wytrzymał. Producenci zwykle max masę użytkownika podają właśnie w granicy tych 120kg, generalnie bez szaleństw każdy rower, czyt. rama wytrzyma taką masę

2 godziny temu, Credo napisał:

Wyczytałem, że najbezpieczniej będzie zakupić rower gravelowy na stalowej ramie i jakichś porządnych kołach

Ten fragment możemy pominąć. Porządne koła w nowych rowerach w takiej kasie nie występują a stal wcale nie jest bardziej wytrzymała od aluminium a sporo droższa.

2 godziny temu, Credo napisał:

Jeśli jednak gravel to jaki byłby odpowiedni z modeli które podam niżej biorąc pod uwagę,że będę jeździł głównie na szosie, a gravel kupuję pod względem tylko jego większej wytrzymałości na moje kilogramy od zwykłej szosy

Gravel jako rower nie jest bardziej wytrzymały od szosy, ta sama technologia, te same rozwiązania. W twoim przypadku za gravelem przemawia możliwość zastosowania szerszych opon na niższym ciśnieniu. Szaleć i tak nie będziesz więc różnicy w masie/dynamice pomiędzy typowo szosowym rowerem a gravelem nie zauważysz za to szerszy kapeć zauważalnie podniesie komfort a przy okazji lepiej zabezpieczy kółka przez rozwaleniem.

2 godziny temu, Credo napisał:

Zastanawiałem się nad Fuji Jari 2.5 lub 2.3 (obydwa modele stalowe ramy - rożnia się glownie osprzętem)

Niskie grupy, mechaniczne hamulce, brak sztywnych osi, wysoka masa. Rowery dla kogoś komu zależy przede wszystkim na stalowej ramie i chce za nią zapłacić.

3 godziny temu, Credo napisał:

Marin Four Corner

jw. dodatkowo przy tej geometrii i swoich wymiarach będziesz siedział jak na krześle

3 godziny temu, Credo napisał:

Author Ronin.

z twoich propozycji zdecydowanie najlepszy wybór, jest grx, jest hydraulika, sztywnych osi niestety brak

rozmiar 560

3 godziny temu, Credo napisał:

czy koła nie pójdą za miesiąc do wymiany :-)

Nie przywiązuj się do fabrycznych kół. Możesz założyć, że prędzej czy później, o ile nie zjedziesz z wagą będziesz składał koła na zamówienie. 

3 godziny temu, Credo napisał:

Jeśli macie jakieś inne propozycje to poproszę 

Przyjąłbym podstawowe wymagania - hydrauliczne hamulce, sztywne osie kół. Zapewne będzie się to wiązało z przekroczeniem budżetu ale kupisz rower "kompletny", któremu niczego nie będzie brakować jeżeli chodzi o obecne, gravelowe standardy. Nad stalową ramą nie ma się co spuszczać, równie dobrze może być alu a przy okazji będzie lżejsze. 

możesz zerknąć np. na

https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-nuroad-ex-flashpetrol-n-black-1015970

czy

https://www.kellysbike.com/pl/gravel-c912/soot-50-p67846

fajną opcją będzie aspre 2 kiedy pojawi się w sprzedaży

https://www.romet.pl/Rower,ASPRE_2,10,792,799,15489,2021.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za analizę.Mam jeszcze kilka pytań odnośnie tego co napisałeś.

Czyli im dłuższa rura pozioma tym będę bardziej wyprostowany?

27 minut temu, Mihau_ napisał:

Trzeba celować w coś z rurą poziomą w granicy 58cm. Nie ma większego sensu szukać typowego endurance bo i tak będziesz miał stosunkowo wyprostowaną pozycję przez mało wysuniętą sztycę-niski przekrok. Pozycję jaką ludzie o standardowych proporcjach mają na endurance ty osiągniesz na rowerze o agresywnej geometrii. Inna sprawa, że tabelki producentów można sobie zwykle w tyłek wsadzić;p

Zawsze wydawało mi się, że poprzez dłuższa rurę poziomą będę właśnie bardziej leżał na rowerze, a przy moim kręgosłupie to może być problematyczne :)

Kwestia czy sztywne osie to obecnie warunek konieczny w przypadku mojej wagi? w Roninie chyba są sztywne osie, wkleiłem ze stronki niżej :-)

TECHNOLOGIE
stery 1-1/8 cala (28,575 mm) mostek ahead 1-1/8 cala oś tylna koła sztywna 12 mm (X-12) oś przednia koła sztywna 12 mm (X-12)

Nie wiem jak sprawdzić w innych modelach rowerów, bo nie w każdej specyfikacji piszą czy ma sztywne osie.

Co do ramy to troszkę mnie teraz zbiłeś z tropu, bo nie ukrywam że nastawiałem się na stalową ramę ze względu na moją wagę oraz jakieś porządne koła w sensie firmowe, a nie  noname. A tu wg Twoich słów rama z aluminium z karbonowym widelcem byłoby podobnie wytrzymała jak stalowa, a koła nie mają wielkiego znaczenia jakie wybiorę. 

Nie ukrywam że nie chciałbym przekroczyć w budżecie 5 tyś a raczej coś pomiędzy 3-4 tyś.  

Pytanie o hamulce czy mi nie wystarczą tarczowe? Z hydrauliką też jest chyba troszkę więcej zachodu w przyszłości,  wymiana oleju itp 

i najważniejsza kwestia - rozmiar.

wzrost 187/ przekrok jedynie 83 cm

Czyli celować w tym Roninie w 54 czy jednak 56?

w Author Ronin - wg tabeli wzrostu rozmiar 54 - 177-188 cm ,56 - 186-195 cm

a w innych firmach bardziej 56 lub L?

 Pozdrawiam

 

Edytowane przez Credo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Credo napisał:

Zawsze wydawało mi się, że poprzez dłuższa rurę poziomą będę właśnie bardziej leżał na rowerze, a przy moim kręgosłupie to może być problematyczne

Masz 187 wzrostu i 82 przekroku, przy "normalnych" proporcjach miałbyś tego przekroku 88-90. Będziesz miał siodełko dobre 5 cm niżej niż inni + automatycznie 5 cm dłuższy tułów. To nie jest wyprostowana pozycja? W takich rowerach pomiędzy agresywną a endurance ramą jest 2-3 cm różnicy w wysokości na jakiej masz kierownicę a ty chcesz chyba jechać jak na holenderce

26 minut temu, Credo napisał:

Kwestia czy sztywne osie to obecnie warunek konieczny w przypadku mojej wagi?

Jak chcesz wymieniać pogięte osie w kołach to nie musisz ich mieć

26 minut temu, Credo napisał:

w Roninie chyba są sztywne osie, wkleiłem ze stronki niżej :-)

nie będę się kłócił, może i ma, na zdjęciach wygląda to na qr

26 minut temu, Credo napisał:

Co do ramy to troszkę mnie teraz zbiłeś z tropu, bo nie ukrywam że nastawiałem się na stalową ramę ze względu na moją wagę oraz jakieś porządne koła w sensie firmowe, a nie  noname. A tu wg Twoich słów rama z aluminium z karbonowym widelcem byłoby podobnie wytrzymała jak stalowa, a koła nie mają wielkiego znaczenia jakie wybiorę. 

To nie są 5kg stalowe ramy, których nie da się uszkodzić jak w jakimś uralu kilkadziesiąt lat temu

26 minut temu, Credo napisał:

Pytanie o hamulce czy mi nie wystarczą tarczowe? Z hydrauliką też jest chyba troszkę więcej zachodu w przyszłości,  wymiana oleju itp  

Hamulce hydrauliczne wymagają mniej uwagi podczas eksploatacji niż mechaniczne (które musisz sam regulować w miarę zużywania się klocków) a do tego są o wiele skuteczniejsze. Przypominam, że ważysz 120kg, z rowerem będzie 135, myślisz, że łatwo zatrzymać taki zestaw z 30kmh?

26 minut temu, Credo napisał:

Czyli im dłuższa rura pozioma tym będę bardziej wyprostowany? 

 

26 minut temu, Credo napisał:

Czyli celować w tym Roninie w 54 czy jednak 56?

Razem ze zmianą rozmiaru ramy zmienia się nie tylko długośc rury poziomej ale i reszta parametrów, przede wszystkim wysokość główki ramy.

W takim roninie, pomiędzy 54 a 56 masz 2 cm różnicy w długości rury poziomej ale i 2 cm różnicy w wysokości główki. Teraz pomyśl czy będziesz bardziej wyprostowany mając kierownicę 2 cm dalej i 2 cm wyżej czy 2 cm bliżej ale i 2 cm niżej.

tylko 56, w 54 masz główkę ramy 160mm praktycznie jak w rowerach do ścigania w analogicznych rozmiarach

 

 

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za moje dopytywanie, ale jest to dla mnie bardzo duży wydatek,a niestety najbliższe rowery do przymiarki w tych rozmiarach mam jakieś 400 km ode mnie :-(

czyli podsumowując rozumiem że w moim przypadku nie kierować się starym rowerowym powiedzeniem, że jak wypada się pomiędzy rozmiarami to trzeba brać mniejszy? Akurat wpisując mój wzrost w tabeli Authora pokazują się obydwa rozmiary jako dobry i jestem dokładnie pośrodku nimi.

A dopytuje ponieważ Author Ronin ten 54 jest równy wielkości 56 w innych markach rowerów(np Kellys, Kross). Obawiam się tego przekroku, bo z tego co dopytałem telefonicznie jest na wysokości 84 cm w rozmiarze 56(a ja mam przekrok 82 i pół dokładnie w butach :)) Jakbyś mógł jeszcze rzucić okiem na tą tabelkę co podesłałem i uwzględnić mój wzrost i przekrok i potwierdzić wybór jednak na rozmiar 56 to będę wdzięczny i poczuję się pewniej :D .

Reszta parametrów by się zgadzała - hamulce hydrauliczne są i sztywne osie również.

Tylko ten rozmiar...

image.thumb.png.60f8f6bc0d38e9971f2f0beda9c96569.png

Edytowane przez Credo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyli Ci ramę w najwyższym miejscu, przy samej główce (swoją drogą baaaaaardzo wątpię, że przy tej konstrukcji głowki/łączeń jest tam 84, raczej 82-3). Na środku czyli w miejscu gdzie ewentualnie będziesz stał jest 80 a może i mniej

54 jest za mały i tyle, będziesz jechał jak na dziecięcym rowerku

jeśli masz wątpliwości co do przekroku przy 56 to po prostu odpuść ten model, tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz konkretnie które modele konkretnie Ci się podobały i na który najchętniej wydał byś pieniądze. Napisz też jak konkretnie wyglądały dotychczas twoje poszukiwania.

Wydaje mi sie że watek lekko się rozlazł. Nie do końca jest tak, że wybór jest oczywisty "sztywne osie i hydralika albo smierć".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałem pod uwagę Author Ronin,  Fuji Jari 2.3 i 2.5, Marin FC.  Sugerowałem się stalową ramą jako wyznacznikiem do mojej sporej wagi ciała. Ewentualnie Rower Kelly's Soot 30 ale on już jest na ramie aluminiowej. Po rozmowie z kolegą wcześniej zaczynam skłaniać się do tego Ronina. Jakoś mimo wszystko aluminium i karbonu się troszkę obawiam. A może i faktycznie warto dołożyć do tych sztywnych osi i hamulców hydraulicznych w Roninie...

Poszukiwania niedawno rozpocząłem, póki co tylko przez internet, ponieważ większość sklepów świeci pustkami i jeśli są jakieś pojedyncze sztuki to tylko internetowo kupując w ciemno,a tego chciałem uniknąć. Z drugiej strony jechać pół Polski na przymiarkę też średnio mi się widzi :(

Ronina akurat znalazłem i to w rozmiarze i 54 i 56. Niestety moje wymiary nie są bardzo typowe,stąd zagwozdka jaki rozmiar wybrać w Roninie a także innych wymienionych wyżej firmach. Choć kolega wcześniej twierdzi że 56 na pewno będzie dobry, pewnie ma rację,  pomimo tego że wg tabelki i moich krótkich nóżek teoretycznie bliżej mi do 54. A bawić się w odsyłanie roweru to trochę sporo zabawy :(

 

Edytowane przez Credo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 185 i też bym wziął 54- miałbym bardziej agresywną pozycję. Ale to jestem ja czyli osoba ze "standardowym" przekrokiem. Ramę szosową dobierasz do długości tułowia = sugerując się długością rury poziomej. Skoro twój tułów jest o dobre 5 cm dłuższy niż innych o podobnym wzroście to już sam sobie odpowiedz jakiego rozmiaru potrzebujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie co gorsze. Choć wydaje się że chyba łatwiej jeździć mimo wszystko z przekrokiem o 1 cm za wysokim i ciut gniocionymi jajkami niż podkładkami pod mostkiem i kolanami pod kierownicą :-D  No i kwestia zahaczania butem o koło podczas skrętu- być może w 54 mogłoby tak być skoro rozmiar mniejszy. Najbardziej trudno mi jest zrozumieć, że  rozmiar większy nie spowoduje u mnie bardziej agresywnej pozycji i większego obciążenia pleców, ale skoro kolega Mihau tak twierdzi to pewnie wie co mówi. Niestety nie mam porównania, być może podjadę jakieś inne rowerki jutro zobaczyć i się poprzymierzać na tym co mają na stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Credo napisał:

No i kwestia zahaczania butem o koło podczas skrętu- być może w 54 mogłoby tak być skoro rozmiar mniejszy.

toe overlap w gravelu to kwestia zupełnie nieistotna, podczas jazdy nie skręcasz kierownicą tak mocno żeby dotknąć opony butem. może się to zdarzyć wyłącznie przy wolnych manewrach a przy takich się nie kręci

zresztą różnica w odległości koło/pedał to pomiędzy rozmiarami może z 5mm (a strzelam, że pomiędzy 54 a 56 jest różnica w długości korby więc finalnie wyjdzie jeszcze mniej)

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dzisiaj do sklepu i mierzyli przekrok na Author Ronin tuż za siodełkiem w miejscu w którym bym stał mając ramę po środku między nogami. W 54 wyszło 81 cm w 56 odpowiednio 84 cm. Przypomnę, ze ja mam w butach 83 cm. Sprzedawca stwierdził mając 186 cm wzrostu, że w Roninie sam rurę miał bardzo blisko krocza i że ten rower jest jak na swój rozmiar spory. Sugerował, że wziąłby mniejszy radząc zawsze dobór mniejszego będąc na pograniczu dwóch rozmiarów. Niestety nie znał wartości swojego przekroku, więc zakładając że ma wyższy ode mnie (skoro ja mam nietypowy jak na swój wzrost) to mnie troszkę przestraszył tym że miał rurę na styk swojego.

Byłem dzisiaj w sklepie niedaleko swojej miejscowości i mierzyłem Merida Silex oraz szosę Scotta. W Meridzie mierzyłem się do L i XL ,ale przekrok w obydwóch był odpowiednio 80 cm i 82 cm więc było okej, pomimo że w tym drugim czułem już ramę na tyłku :).  W Scott na XL tez było w miare okej (przekrok 826 mm) Za to długością ramy Silexy przewyższają Ronina bo mają 600 i 620 mm, a w Roninie 560 i 580. Scott ma 575 cm. I sprzedawcy twierdzili że z małego łatwiej powiększyć rower zakładając dłuższy mostek. Choć w moim przypadku problem jest wysokość ramy. Podsumowując czy te 84 cm(o ile dobrze zmierzyli w sklepie) nie będzie mnie za bardzo uwierało w tyłek i przy ruszaniu nie będzie zbyt upierdliwe. I czy zmniejszając rower do 54 pomogę sobie z przekrokiem ale tak jak pisał Mihau zgarbię się jeszcze bardziej podczas jazdy i będę zbyt blisko kierownicy. 

Poniżej wstawiam geometrie Ronina oraz Silex i Scotta - jakby ktoś mógł na to rzucić okiem to będę wdzięczny porównujac

Author Ronin 54 i 56 , Merida L i XL oraz Scott XL. Tylko takim porównaniem mogę utwierdzić się w przekonaniu który rozmiar Authora będzie najbliższy Scott XL oraz Merida L i XL bo obydwa były akceptowalne choć Merida XL już ciut długi.

 

 

image.thumb.png.f02be3b780b713491ff546a4b00b0d1f.png

image.thumb.png.a19ea59c32b7d6bb6cd308172676c90d.png

image.png

Edytowane przez Credo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie w końcu tego ronina, 56 za wysoki a 54 za krótki, to nie jest rower dla ciebie, tyle

Speedster tylko w rozmiarze XL (powiedzmy, że trochę bardziej wyprostowana pozycja niż na roninie 56). Geometria L-ki to 1:1 odpowiednik roweru, którego zdjęcie wysłałem ci na pw. A tak na marginesie speedster to szosa a nie gravel

Silex ma trochę "nietypową" ramę, ma długą rurę poziomą ale za to wrzucają tam krótkie, 80mm mostki. XL odrzuć od razu. IMO zostaje wybór pomiędzy L a M i jeśli mam być szczery to wziąłbym M i w razie potrzeby wrzucił dłuższy mostek co przy okazji przełożyłoby się na mniej nerwowe prowadzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz jak ciężko odrzucić coś na co się człowiek napalił :D  Inne mierzyłem tylko pod kątem dopasowania rozmiarów i poszukania które są najbardziej zbliżone w geometrii i wymiarów do tego Ronina który chciałem. Zdaje sobie sprawę że Speedster to szosa i nie planuję go zakupić,ale siedziało się na XL całkiem przyjemnie.

Z Silexem zaskoczyłeś mnie doradzanym rozmiarem, bo tym razem sugerujesz L lub M choć XL mierzyłem i tragedii na nim nie było. A sugerowałem się Twoją poradą że lepiej wiekszy bo wyżej kierownica itp Czyli w przypadku Silexa mimo wszystko tym razem lepszy byłby mniejszy rozmiar jeśli jestem na pograniczu dwóch?

Bo w Roninie radzisz większy a tez jestem na granicy :D Ciężkie jest życie amatora który planuje zakupić rower przez internet ale dziękuję za wyrozumiałość :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Credo napisał:

Bo w Roninie radzisz większy a tez jestem na granicy 

Sam sobie wmówiłeś, że jesteś na jakiejś granicy rozmiarów. 56 jest odpowiedni ale się zawieszasz, 54 jest za mały, model do odrzucenia

Teraz, Credo napisał:

choć XL mierzyłem i tragedii na nim nie było.

Była tragedia, po prostu przez chwilę w sklepie będzie ci na wszytskim wygodnie. Żeby tak naprawdę upewnić się, że dobrze wybrałeś trzeba te kilkaset kilometrów przejechać korygując ustawienia roweru w miarę potrzeb

Teraz, Credo napisał:

A sugerowałem się Twoją poradą że lepiej wiekszy bo wyżej kierownica itp Czyli w przypadku Silexa mimo wszystko tym razem lepszy byłby mniejszy rozmiar jeśli jestem na pograniczu dwóch?

Troszkę większy tak ale nie o wiele za duży. Zresztą jeśli chodzi o wymiary samej ramy to długością M meridy odpowiada 56 w roninie a przy okazji masz kierownicę 2 cm wyżej (pomijam kwestię krótszego mostka, rama+mostek są razem 2 cm krótsze, dlatego w poprzednim poście napisałem o wymianie). W L meridy odległość od siodła do kierownicy będzie identyczna (rama+mostek) jak w roninie 56 z tą różnicą, że główka ramy jest 4 cm wyższa, aż 4. Wybierz co chcesz ale dla mnie kupowanie meridy w rozmiarze L to pomyłka, równie dobrze mógłbyś crossa kupić, o wiele taniej by wyszło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może skoro Ronin odpada to ten Marin FC byłby dobry? Stalowa rama Reynoldsa dość pancerna,  ma niższy przekrok, kwestia tylko jaki rozmiar? 

Chyba że jest jeszcze jakiś fajny rower na stalowej ramie z hamulcami hydraulicznymi i sztywną osią w granicach 5 k o którym nie wiem  :) ( i niższym przekrokiem !)

W załączeniu wymiary Marin FC

image.thumb.png.247b8f0275d82a50c8750f7415e18b70.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o Marin Nicasio 2 - sztywne osie są, hamulec hydrauliczny jest, stalowa rama również. Przekrok poniżej 80 cm- idealnie. Jedynie karbonowy widelec - ale przy tej klasie roweru chyba nie będzie problemem do mojej wagi, biorąc pod uwagę dodatkowo że rama jest stalowa?

Kwestia rozmiaru 187 cm wzrost/83 cm przekrok ----> rozmiar 56 czy 58 w tym modelu? Bo 58 wydaje się bardzo podobny do tego Authora 56 o którym wspominałeś Mihau(ale na szczęscie ma niższy przekrok :D  ). Dobrze widzę?

 

image.thumb.png.dfc344e1b19d9af466b66c0294b30d2a.png

Edytowane przez Credo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto zwrócić uwagę na Meridę Silex masz ten rower w zasięgu i wybór rozmiaru. Sam rower zbiera dobre opinie.

Co do Marina to proponuje Marin Nicasio+, znam ten rower i uważam że ten rower w tej cenie to bardzo udany gravel. Wydaje mi się że bardzo dobrze by się wpisał w twoje potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...