grabek Napisano 25 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2020 Dobry, przymierzam się za zmiany kół i mam wybór miedzy IS a center lock. Czytając kilka tematów trafiłem na informację, że w niektórych piastach/tarczach CL może się pojawić luz na wielowpuście mimo dokręconego pierścienia. Czy według Was to powszechny problem? Spotkaliście się z tym? Czy luz występuje, ale nie wpływa na komfort jazdy/hamowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 25 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2020 Nie spotkałem się z kombinacją piasta/tarcza, żeby tego luzu nie było... W niczym on jednak nie przeszkadza i nie daje żadnych dziwnych objawów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabek Napisano 25 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2020 Czy bardzo to wkurza? Przy IS nie mam żadnego luzu, a skoro mam okazję przejść na CL to zainteresowałem się tematem - bo tarcze też do wymiany na wiosnę i chciałem spróbować XT Freeza. Ale boję się, że lepsze jest wrogiem dobrego w tej sytuacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 25 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2020 Centerlock poza wygodą i szybkością mocowania tarczy (co ma znaczenie kiedy w sklepie masz przykręcić kilkanaście tarcz dziennie do nowych rowerów, a nie ma żadnego w przypadku jednego roweru) nie ma chyba żadnych plusów. Także skupiłbym się na piastach i tych z jakim systemem są oferowane a tarcze traktował jako dodatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 25 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2020 Z plusów, to czasami można kupić tarczę za połowę ceny, np nowy SLX'y za chyba 29zł kiedyś kupiłem 180mm. Luzów brak, ale dostępność tarcz, to głównie Shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2020 Z plusów dorzucę kilkanaście g lżejsza całość i dużo trudniej zerwać gwint na.CL niż w którymś z 6 otworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2020 @Dokumosa jak się czyta specyfikację, to się raczej nie zerwie gwintu. Shimano rekomenduje 2-4Nm. CL to jakiś potworek, ciężko o jakiekolwiek sensowne plusy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 25 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2020 Dlaczego CL to potworek? Mnie to rozwiązanie się podoba. Szybko pozwala zdjąć tarcze i nigdy nie miałem problemów z tym . Jak coś działa to jest dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2020 Bardzo nie podobają mi się dwie rzeczy. Pierwsza, to że dość łatwo uszkodzić nakrętkę. Klucz ten sam co do HT2, a dostęp gorszy. Druga, że tarcze dokręca się z dużym momentem. Stalowy klucz, aluminiowa nakrętka, 50 Nm, brzmi jak przepis na kłopoty. Zdecydowanie wolę 6 śrub. Co do szybkości zmiany tarczy. Ile krócej to będzie trwało? Z trzech minut zejdzie się do minuty? Jeżeli ktoś namiętnie zmienia tarcze albo składa koła, to sobie zorganizuje wkrętarkę i wyjdzie podobnie. Według mnie CL to niewypał, a 6 śrub będzie jeszcze długo z nami. Gdyby było lepsze, to producenci piast by szli w tą stronę, jednocześnie ograniczając modele na 6 śrub. Tak stało się przykładowo z standardem osi w widelcach. Najtańsze modele mają jeszcze 9mm, ale cokolwiek co można nazwać działającym amortyzatorem, występuje już tylko praktycznie pod sztywną oś z rurą tapered. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2020 Nigdy nie udało mi się uszkodzić nakrętki od CL. Jest to dobry system. Gdyby był niewypałem musiały by się potwierdzić kłopoty z jego obsługa. To że centerlock nie zdominował wynika z tego że głównie tylko Shimano robi tarcze pod CL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2020 Jak się ma dobry klucz i nie ma Parkinsona to bez problemu się dokreca. Montowałem już chyba z kilkanaście razy tarcze z CL i nigdy problemu nie było, nakrętka nigdy nie była pokaleczona. Koncepcyjnie jest to lepszy sposób montażu co do zasady. Jeżeli chodzi o dostępność tarcz to oczywiście Shimano, Sram również robi takowe tarcze, Formula podobnie. I co do niewypału... W zasadzie wszystkie gotowe koła DT Swiss mają mocowanie CL. 6 śrub jest dostępne tylko poprzez adapter (najlepiej pomyślany że wszystkich dostępnych btw). Raczej trudno nazwać tego producenta niszowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabek Napisano 26 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2020 A argument, że na szlaku łatwiej dokręcić albo zdjąć tarcze IS? T25 jest w wielu multitoolach, a klucza do kaset/suportów raczej nie wozimy ze sobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2020 A ile razy Ci się zdarzyło, że musiałeś odkręcić tarcze na szlaku? Moim zdaniem Centerlocka nie ma się co bać, żadna to egzotyka, nigdy nie sprawił mi problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabek Napisano 26 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2020 Musiałem dokręcać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2020 mnie się CL nigdy nie poluzował. Dokręca się to dość mocno + jest podkładka ząbkowana, więc nie ma tam za bardzo jak się to odkręcać w czasie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2020 Z serwisowego nawet pkt widzenia wolę CL bo zdjęcie tarcz z dwóch kół trwa 10s i tyle samomoch założenie. Jak się dziennie robi kilka rowerów to oszczędność jest już istotna. Porprawnie przykręcpna tarcza CL nigdy sama się nie odkręci. Na połączeniu tarczy z piastą i na gwintach nie występuje połączenie reagujących ze sobą materiałów (stal czy tytan vs. alu). Poza tym to sposób przykręcenia sprawdzony od dziesięcioleci w przypadku kaset. Nawet klucz (wersja do osi 9/10 I 12mm) czy moment dokręcania ten sam. . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.