Skocz do zawartości
JimmyLong

[napęd] Trek Zektor 3, wymian korby na kwadrat oraz kasety

Rekomendowane odpowiedzi

JimmyLong

Zacznę od krótkiego opisu samego siebie i mojego roweru.

Pochodzę z okolic Nowego Targu (Podhale), gdzie w dużej jeżdżę po ścieżkach rowerowych i drogach, o zróżnicowanym nachyleniu. W tym roku udało mi się zrobić 1500 km, głównie na rowerze który opiszę poniżej. Myślę ważne wspomnieć, że mam ponad 190 cm wzrostu i ważę także bardzo dużo, obecnie 112 kg. 

Mój rower, którego dotyczy temat: 

Trek Zektor 3

Napęd 2x10, Shimano 105 (przód i tył), manetki Tiagra, Korba FSA Vero 50/34, kaseta Shimano CS-HG500-10 

Z wyżej wymienionych podzespołów planuje wymianę: korby wraz z wkładem suportu oraz kasetę.
Mechanizm korbowy chce wymienić ponieważ obecną w systemie na kwadrat ma tendencję do wygnania się, przez co ocieram o przednia przerzutkę.
Osobiście skłaniałem się do zakupu korby shimano Sora - głównie ze względu na cenę oraz wygląd, ale z tego co mi widomo jest ona pod układ 2x9.
Jaka korbę możecie mi polecić?
Za wymiana korby idzie także wymiana suportu, tu także czeka na propozycje.

Ewentualnie rozważam także upgrade oparty na podzespołach które obecnie posiadam tzn. jeśli byłby jakiś sposób aby pozbyć się problemu ocierania poprzez np. wymianę samego suportu na jakiś lepszy.

Kolejnym elementem, który chce zmienić jest kaseta. Obecna 11x25, kompletnie nie nadaje się dla mnie na tereny w których jeżdżę. Myślę o wymienia na 11x34. Tu także prosił bym o propozycję jaka wybrać.

Ostatnim, myślę ważnym punktem jest budżet. Nie mam ściśle założonego, chce po prostu aby całość była zoptymalizowana pod mój rower i moja wagę. Oczywiście chciałbym to zrobić jak najtaniej ale jestem świadomie, że najtańsze komponenty po prostu nie sprawdza się dla mnie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

Możesz kupić korbę tiagry i jakikolwiek suport pod ht2 shimano

żeby wymienić kasetę na 11-34 prawdopodobnie do wymiany będzie też przerzutka ale nie napisałeś jaką masz więc nie da się odpowiedzieć na pytanie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JimmyLong

Tak jak wyżej napisałem, przerzutki przód i tył to 105-tki. Jeśli nie dało by się 11x34 to jaką kasetę dało by radę?

Czyli rozumiem, że sora odpada? Tiagrę także brałem pod uwagę, ale głównie ze względach wizualnych skłaniałem się do niższego modelu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

Było 2 generacje 10 rzędowej 105, w obydwu po dwa modele przerzutek

Edytowane przez Mihau_

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JimmyLong

Z tego co odczytałem z przerzutki, to 105 rd-5701

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

Korbę bierz Tiagrę fc-4700 wygląda przecież identycznie jak sora r3000 (która też zadziała, tylko to żadna oczędność bo kosztują niemal tyle samo). Możesz też używać korb 11s do napędu 10x.

Co do kasety, zapomnij przy rd-5700 z krótkim wózkiem o kasecie 11-34... raczej celuj najlepiej w 12-28, 11-28 w sumie też. Ewentualnie w 11-30 mając na uwadze martwy bieg 50x30.

Gdybyś miał wózek gs to kaseta 11-32 daje radę ale nie działa to... bezszelestnie - trochę już kuleje.

20201122_181225.jpg

Edytowane przez abdesign

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JimmyLong

Dzięki za konkretna odpowiedź. 

Prawdopodobnie zdecyduje się na korbę Tiagra FC 4700, do tego suport BB-RS500.

Kasetę wybiorę 11-28 lub 12-28

Mam jeszcze jedno pytanie. 

Co sądzicie o kupnie, samej korby, lekko używanej lub takiej nie objętej gwarancja? Może uda mi się wyrwać jakąś okazję. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

Używana...  znasz się i umiesz ocenić stan gwintów, zębatek, odbierasz w swoim mieście - niczym nie ryzykujesz. A jak nie... to możesz trafić nową idealną albo trupa. Ryzyko musisz podjąć sam. Generalnie też nie opłaca się kupować samych ramion albo korb że zurzytymi zębatkami nawet jeśli wydają się tanie bo zębatki są drogie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mihau_

Zapytam jeszcze z innej strony - czy na pewno potrzebujesz przy takim rowerze tej szosowej korby? Latasz sobie po płaskim 35-40? 

Nie lepiej zapakować np. 46-30 plus tę kasetę 28 i mieć konfiguracje, którą będziesz wykorzystywał? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs
12 godzin temu, JimmyLong napisał:

Co sądzicie o kupnie, samej korby, lekko używanej lub takiej nie objętej gwarancja? Może uda mi się wyrwać jakąś okazję. 

Tak, często można trafić na dobre okazje. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JimmyLong
2 godziny temu, Mihau_ napisał:

Zapytam jeszcze z innej strony - czy na pewno potrzebujesz przy takim rowerze tej szosowej korby? Latasz sobie po płaskim 35-40? 

Nie lepiej zapakować np. 46-30 plus tę kasetę 28 i mieć konfiguracje, którą będziesz wykorzystywał? 

Myślę, że po płaskim bliżej mi do przedziału 30-35. 

Faktycznie skłaniam się do wzięcia mniejszej kroby, zważając na to, że planowanej kasety 34 nie będę mógł włożyć, zakładałem jednak 48-32, ponieważ w takiej konfiguracji występuje tiagra, w 46-30 chyba nie występuję, co byś poleciła w takim układzie? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

zmartę Cię Tiagra nie występuje w układzie 48/32 tylko w 48/34.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JimmyLong

O faktycznie, mój błąd 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

Chcesz lżej/optymalniej bez jakiegoś większego budżetu... to pomyśl jednak o długim wózku. Z korbą 50/34 i kasetą 11-32 dużo zmienisz na plus.

Jak podobają Ci się czterośrubowe korby shimano... to 46/30 to zmiana nie tylko korby ale i przedniej przerzutki... manetki L-4600 też nie do końca jestem pewien

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
JimmyLong

Wydaje się, że już za bardzo się pokomplikowało. Myślę, że trzeba podejść na świeżo do tego. 

Priorytetem jest dla mnie pozbycie się ocierania o przednia przerzutkę, spowodowanego przez to że korba wygina się. W pierwszej kolejności muszę zająć się tym problem. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×